MEET FLEUR!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

X__Trees

MEET FLEUR!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-08 20:54

Haallloooo,

Nu is het toch eens dringend tijd om ons Fleur voor te stellen aan jullie!
Fleur is een b-pony van nu ong. 23 jaar oud. Ze heeft een hele slechte periode achter de rug en was door onze voormalige DA al opgegeven. Zijn uitleg: "Het is toch al een oud beestje, dat is normaal"
Dit was echter buiten mijn oom gerekend, die voor een maand uit Qatar op vakantie kwam. Hij heeft daar de leiding over DA-praktij van een sjeik, best cool Cool
Hij heeft haar er dus doorgeholpen, met eigelijk een eenvoudige behandeling (ze had steeds terugkerende hoest en slijmen)
Resultaat: Fleur, weer topfit, wordt ingeschakeld als lespony!

Zie hier mijn nichtje, die hier voor deze week niet meer gedaan had dan wat stappen en draven aan de hand. Nu ze hier op vakantie is wordt ze eens goed gedrild Duivel
(oja, Fleur heeft een rekker aan omdat ze dan wat rustiger is met haar hoofd, anders durft ze soms haar teugels uit haar handen trekken)

Afbeelding
1.Neen, dit is geen ijsbeer! Wel degelijk een pony hoor Vork

Afbeelding
2. Hobbel hobbel hobbel... Jaja, dat draven is toch niet makkelijk

Afbeelding
3.Aangeboden: proffesioneel kapstokkenbedrijf voor het ophangen van uw jas, groot of klein!
Anders wel hele leuke foto vind ik Knipoog

Afbeelding
4.Goed begrepen! Bij paardrijden kijkt men serieus...

Afbeelding
5.We zijn reeds in de paassfeer! Want ronde cirkels maken is heel erg moeilijk!

Afbeelding

Afbeelding
6.Hop hop hop.. Paardje in galop

Afbeelding
7.En we hebben er zin in!

Afbeelding
8. Even lachen!

Afbeelding
9.Moe en voldaan

Afbeelding
10.Even poseren hè

Afbeelding
11.Again

Afbeelding
12. Say Goodbye, Pretty Girl Lovers

_bloempje01_

Re: MEET FLEUR!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 20:58

ziet er leuk uit:)
gelukkig heeft ze het zelf niet opgegeven en is ze er weer helemaal bovenop gekomen:)

_Jeann

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 20:58

Oeeh! Wat een teddybeertje..! Leuke combi hoor! En dat haar ook van dat meisje!:) Zo lief!

leo03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 20:59

wat leuk zeg!!
Fleur is echt een schatje. Je nichtje moet aan haar kapstokjes gaan werken, maar dat komt vast nog wel. Verder ziet het er goed uit
Kon ze eigenlijk wel wat zien met al dat haar voor haar ogen?

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 21:01

Wat een schattige combinatie zeg Lachen
Leuk dat ze er weer helemaal bovenop gekomen is!

Zadeltje schuift alleen wel erg naar voren.

mcsjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 21:01

Rust roest! Goed dat je je pony beweging blijft geven. Ik verzorg een 30-jarige arabier en die wordt niet alleen vrolijker maar ook fitter als hij veel beweging krijgt. We rijden niet meer, maar wandelen en wat in de bak rennen vindt hij geweldig.
Het rijden ziet er goed uit.
Enige puntje: Het zadel komt achter omhoog en schuift naar voren. Dat laatste is op te lossen met een staartriem, maar dat hij achter omhoog komt zou betekenen dat het gehele zadel niet goed past.

X__Trees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-08 21:03

leo03 schreef:
wat leuk zeg!!
Fleur is echt een schatje. Je nichtje moet aan haar kapstokjes gaan werken, maar dat komt vast nog wel. Verder ziet het er goed uit
Kon ze eigenlijk wel wat zien met al dat haar voor haar ogen?

Weet ik niet, ze heeft er in elk geval niet over geklaagd Clown
Mn nichtje rijdt overgens nog maar écht sinds enkele dagen, dus ik vind ze het wel behoorlijk doen Lachen Die kapstokjes komen inderdaad wel Lachen

X__Trees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-08 21:06

mcsjelle schreef:
Enige puntje: Het zadel komt achter omhoog en schuift naar voren. Dat laatste is op te lossen met een staartriem, maar dat hij achter omhoog komt zou betekenen dat het gehele zadel niet goed past.

Je hebt inderdaad gelijk, maar van haar zadeltje is een steugbeugelriem gebroken (ja, ik wou gister ook nog een lol trappen met de knol; stap ik op en sta meteen weer op de grond Schijnheilig ) dus gaan we dat eerst repareren...

cha_mira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 21:07

Zo lief!! een kleine ijsbeer Knipoog
Super dat fleur goed hersteld is!
de kapstokjes zijn een werkpuntje, maar ze is alvast goed bezig!
Laatst bijgewerkt door cha_mira op 06-02-08 21:08, in het totaal 1 keer bewerkt

JessiiCaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 21:08

Wat een leuk bolletje wol!! Haha!
leuke combi ook! Gelukkig dat ie er weer boven op is gekomen.

Bino_Pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 21:14

Wat schattig, die 2! Haha! Ze doet aardig haar best, en heeft volgens mij plezier, da's het belangrijkst Lachen details zoals die tenen komen later wel Lachen
Fleur ziet er idd content uit! Lachen

Zo'n leuke ijsbeer heb ik nooit gezien! *LOL*

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 21:16

wat een schatje, maar heb dan ook een lichtelijke voorkeur voor kleine witte ponys Haha!

Robby_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 21:25

OOhhhhh theressa je hebt mij die nog nooit getoond!! Wat een Leuke pony is ze zeg!! En een echt leuke nonkel dat je hebt hoor!!
Fleur is leukKkkkk!!! Tong uitsteken
xx3

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 21:31

wat goed zeg! van opgegeven naar lespony Haha!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 21:48

Ach wat een schattig ponytje! En wat fijn om te horen dat ze weer helemaal beter is. Het meisje zit er over het algemeen ook wel netjes op, hoewel ze wat rechterop mag zitten.
Het trekken wat de pony doet vind ik overigens niet gek. Het ruitertje lijkt constant druk op de ponymond te hebben (kijk goed naar de mondhoeken van de pony) misschien is het een idee om het meisje eerst zonder teugels aan de longe te nemen? Teugels zijn er namelijk NIET om steun te zoeken, maar om hulpen door te geven. De ponymond is gevoelig en dat moeten ook jonge ruitertjes leren.
Ik vraag me ook af waarom het ruitertje geen gepast schoeisel aan heeft? Deze stalschoenen zitten vast heel erg lekker, maar kunnen wel wat gevaarlijk zijn. Op de galopfoto's zitten haar voeten ver in de beugels en ze zou er maar zo in kunnen blijven steken.

minkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 21:49

echt super cool! Tong uitsteken vind nr 11 het leukst! OK dan!

X__Trees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-08 22:23

Annetje schreef:
Ach wat een schattig ponytje! En wat fijn om te horen dat ze weer helemaal beter is. Het meisje zit er over het algemeen ook wel netjes op, hoewel ze wat rechterop mag zitten.
Het trekken wat de pony doet vind ik overigens niet gek. Het ruitertje lijkt constant druk op de ponymond te hebben (kijk goed naar de mondhoeken van de pony) misschien is het een idee om het meisje eerst zonder teugels aan de longe te nemen? Teugels zijn er namelijk NIET om steun te zoeken, maar om hulpen door te geven. De ponymond is gevoelig en dat moeten ook jonge ruitertjes leren.
Ik vraag me ook af waarom het ruitertje geen gepast schoeisel aan heeft? Deze stalschoenen zitten vast heel erg lekker, maar kunnen wel wat gevaarlijk zijn. Op de galopfoto's zitten haar voeten ver in de beugels en ze zou er maar zo in kunnen blijven steken.

Ze heeft al enkele longelessen gehad. Dat ze geen steun mag zoeken op de teugels weet ze zelf, dat wordt haar hier vaak genoeg gezegd. Maar Fleur wil vaker niet lopen waar de ruiter wil dan wel, dus moet ze goed sturen.
Overgens, het meisje is hier op vakantie. We kunnen moeilijk voor haar rijlaarzen gaan kopen, en ze wil zo graag rijden dus doen we het maar zo...

Bedankt voor alle lieve berichtjes!

Celine_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 10:00

Aah wat superschattig! Lovers En super dat ze er weer bovenop is gekomen! Volgens mij heeft je nichtje heel veel plezier zo Lachen

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 12:06

Wat is Fleur een schatje! Lovers
Ik dacht dat ik je wedstrijdpony te zien ging krijgen, ben beetje blond! Haha!

Ik vind het alvast heel schattig om te zien, die twee samen.
Ook een geluk dat je nonkel er nog hoop in zag, want kijk eens hoe Fleur er NU aan toe is, ze straalt gewoonweg geluk uit! Lovers

Zoe_rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 12:07

Wat een superschattige en harige ponie zeg, geweldig Lovers

X__Trees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-08 13:05

whisperramse schreef:
Wat is Fleur een schatje! Lovers
Ik dacht dat ik je wedstrijdpony te zien ging krijgen, ben beetje blond! Haha!

Ik vind het alvast heel schattig om te zien, die twee samen.
Ook een geluk dat je nonkel er nog hoop in zag, want kijk eens hoe Fleur er NU aan toe is, ze straalt gewoonweg geluk uit! Lovers

Neen Tong uitsteken Maar nu je het zegt, daar ga ik vandaag eens een fotograaf voor proberen zoeken Lachen
Ben ook super gelukkig dat het weer zo goed gaat! Kga eens een vast lesklantje proberen zoeken...

Complicated

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 14:04

Fleur ziet er super uit!
toch best wel een moedige pony als je bedenkt wat ze allemaal al heeft meegemaakt eerst hoefbevangenheid en nu dit
Ze heeft dit topic echt meer dan verdiend!
En ze wordt ook elk jaar nog hariger Lachen
grtjs Heleen

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 14:40

aaah wat lief Lachen zo heeft Fleur toch nog een leuk baantje. een klein dingetje, die alsjeblieft de volgende keer andere bandages om of deze minder strak.
ze zitten er echt veel en veel te strak op en knellen nu de benen af .

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 14:41

Ziet er goed uit hoor! Ze hebben er beide zin in zo te zien.

X__Trees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-08 17:40

Lowara schreef:
aaah wat lief Lachen zo heeft Fleur toch nog een leuk baantje. een klein dingetje, die alsjeblieft de volgende keer andere bandages om of deze minder strak.
ze zitten er echt veel en veel te strak op en knellen nu de benen af .

Neen, Je hebt wss de indruk dat het zo is, omdat ze heel erg veel winterhaar heeft. Maar ik let daar heel erg op, omdat ik weet wat ze kunnen voorzaken. Veel te grote bandages die dan op een bolletje zitten, dat is ook niets hé... Daarom doe ik het maar met deze Lachen