bandages mee rijden of niet?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

XbeaubienneX

bandages mee rijden of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-08 08:31

Heaai!,, Haha!

Ik vraga me toch eens af , of bandages slecht zijn voor de pezen om mee te rijden of niet?
Ik hoor vaak dat dan de pezen te warm worden en dus sneller blesuures op lopen.. maar is dat echt zoo? of is dat gewoon bullsh*t?

Axel_Clauw

Re: bandages mee rijden of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 08:33

De pezen warmen inderdaad op en de kans op blessure kan hoger zijn.

De meningen hierover zijn verschillend, maar dat zal je straks wel merken Knipoog

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 08:34

Het is uit onderzoek gebleken dat het niet goed is voor de pezen, omdat deze veel te warm worden.. Dat hebben dierenartsen ook gezegd. Knipoog

Maar moet eerlijk zeggen dat ik het nog wel regelmatig doe!

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 10:54

En wanneer je ze niet goed omdoet kan dit ook hele vervelende gevolgen hebben.

Linda_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 10:58

Ik gebruik ze bij mijn paarden als ze een dik been of een wondje hebben, dan wil ik geen pees- of kogelbeschermers om ivm schuren. Anders gebruik ik alleen pees- en kogelbeschermers met gaatjes voor "ventilatie". Heb er idd ook over gehoord dat de pezen te warm worden maar ik heb nog nooit 1 paard gereden dat een peesblessure heeft gekregen (bij mij tenminste).

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 11:00

Ik vraag me altijd weer af waarom mensen in hemelsnaam de moeite doen om bandages om te doen. Omdat het mooi staat ofzo? Zelfs bij peeskappen stel ik me die vraag eigenlijk al...

Otjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 11:02

Ik rijd met Bandages of met Pees- en Kogelbeschermers. Ligt er meestal aan hoeveel tijd ik heb haha. Alleen als ik lekker de tijd heb doe ik bandages om, omdat ik ze dan goed en gestructueerd kan aanbrengen. Anders doe ik het niet.
Maar ik heb ook nog nooit een paard gehad die er een peesblessure van heeft gekregen.

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 11:02

NOG maar eens een bandagestopic..
Hier zijn al oneindig veel topics over geweest. Ik geloof niet dat de discussies NOG eens gevoerd moet worden. Gebruik de zoekfunctie, dan kan je al erg veel vinden.

Voorbeeldje:
[HAR] Bandages onder de loep

Ik TEM eventjes.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 11:03

@Otjuh, vraagje: als je niet altijd doet, maar alleen als je tijd hebt (logisch denk ik) waarom doe je het dan uberhaubt?

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 11:03

Ik doe ze niet om, geven toch geen steun of iets dergelijks, geven meer schade dan dat ze ergens voor dienen.

A_n_n_e_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 11:04

Ik gebruik alleen de bandages na het crosstrainen of cross rijden, met azijn..! Knipoog verder rijdt ik met niks..! Behalve met de cross en training heb ik goede bescherming om, maar buitenrijden en springen en dressuur doe ik geen bescherming om, puur omdat hij er gewoon 8 jaar nog nooit mee heeft gereden, en hij heeft nog nooit iets gehad, en hij loopt netjes met zn beentjes Knipoog

Linda_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 11:44

Maanling schreef:
Ik vraag me altijd weer af waarom mensen in hemelsnaam de moeite doen om bandages om te doen. Omdat het mooi staat ofzo? Zelfs bij peeskappen stel ik me die vraag eigenlijk al...

Omdat er paarden zijn die strijken of soms rare sprongen maken en zichzelf beschadigen. Daarom zijn er mensen die de moeite er voor nemen, om hun paard te beschermen!!! En omdat ze toevallig in leuke kleurtjes te verkrijgen zijn zullen er uiteraard mensen zijn die het voor de mode doen.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 11:45

Jaaaaa natuurlijk zijn er paarden die het echt nodig hebben. Bij ons op stal ook eentje, die strijkt zich anders open, dus strijklappen.
Maar je gaat mij niet vertellen dat dit voor alle gevallen geldt.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 11:54

helaas geen bullschit verhaal maar werkelijkheid

Riejanne1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 12:01

ik gebruik ze helemaal niet, ook geen peesjes o.i.d
ik vraag me vaak af als ik een paard zie met bandages waarom ze die dan dragen?
vaak is het meer voor de show, of omdat het mooi staat bij de kleur chabrak Verward , en uit onderzoek ik gebleken dat het inderdaad veel te warm wordt onder wat voor een beenbescherming dan ook , en dat dit op den duur erg slecht is voor de pezen. er stond pas geleden nog een heel artikel met onderzoek over in de bit. ik kan het even voor je opzoeken mocht je geintresseerd zijn.
natuurlijk, als je paard veel aantikt met de achterbenen is het verstandig om er wat omheen te doen, maar dan zou ik eerder kiezen voor peesjes, omdat daar de warmte toch beter wegkan.

PolleMaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 12:07

Uhh ik vind banadages heel leuk en ik doe het af en toe wel eens :S .. Maar ook onder "gewone" beschermers is het warm hoor ! En hoe zit dat met wraps dan :S ?? die heb ik met losrijden voor wedstrijden om :S ..

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 12:12

Volgens mij kan het geen kwaad, mits je de op correcte wijze bandageerd en de juiste materialen gebruikt. Als ik bandages om doe gebruik ik die eskadron onderleggers, die vind ik erg prettig, en gewone stoffen bandages zonder elastiek.

Helaas zie je heel erg vaak dat mensen bandages omdoen omdat het leuk staat maar is er heel erg slecht gebandageerd, dan is het dus wel slecht / gevaarlijk!

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 12:20

uiteindelijk is gewoon alles om de paardenbeen warm

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 12:21

Ik zet hier een slotje. Er lopen momenteel meerdere discussies over dit onderwerp. Kijk maar op HAR.