Allereerst; Bedankt voor dit fijne commentaar. Hier heb ik wat aan.
Natuurlijk ben ik mezelf er echt wel van bewust wat er nog verbeterd moet worden, en dat de eerste foto's wat spanning tonen.
Maar als ik zo de dingen van jullie lees,dat zet me aan het denken. Als ik het van een ander hoor qua foutjes e.d. dan doe je er toch eerder wat aan. 
Dus blijf maar komen met het commentaar.
rowo schreef:Ik vind het ondanks zijn puberale streken ook nog wel mee vallen hoor

Pas wel op dat je niet voorover valt sommige momenten. En bij de verruiming lijkt het ook net of hij je eruit trekt.
De laatste 2 foto's geven idd een mooi ontspannen beeld.!
Doordat ie voor de tijd pubergedrag vertoonde, ga je (onbewust) toch wat anderser rijden. Wat gespannender.
Verruiming moet meneer idd leren zich meer te sluiten en te durven verruimen, nu trekt hij zich idd er nog wat uit.
Daan_Ordeal schreef:Leuk paard! Probeer inderdaad op je houding te letten, ook als hij wat drukker wordt. Rechtop blijven zitten en benen lang laten.
Ik vind foto 2 ook niet het mooiste beeld geven, behalve dat jij net je hak even optrekt vind ik je paard er ook wat gespannen bij lopen, je ziet dat hij zich daar even vasthoud in de bovenlijn. De foto waar je zelf de tekst "mooie foto richting ontspanning dacht ik zo" bij hebt gezet vind ik een mooi beeld geven

Alle 2 lekker ontspannen en een mooie aanleuning!
Zo zie ik de eerste foto's ook; spanning en vasthouden in de bovenlijn. Maar goed ondanks die spanning probeer ik'm toch naar de ontspanning te rijden...
VeryWell schreef:Spanning is idd op sommige foto's wel wat terug te zien, maar dat los je goed op zo aan je laatste foto's te zien.
Vind het verruimen op foto 5 er niet fijn uitzien, net of hij je uit het zadel "trekt", hij steekt zijn neus er wat uit en het lijkt net of hij zich wat verkantelt, maar dat kan ook een vertekend beeld zijn!!
Klopt.
Maar dat legde ik al eerder uit. Meneer moet zich meer durven sluiten en toch verruimen.
nickynicole schreef:Ik heb het idee dat hij te weinig los laat achter zijn kaken. Waardoor hij net te weinig nageeft (ik bedoel hier niet in de krul trekken!) Hij beweegt fijn en los door zijn lichaam alleen heb ik het idee dat jij hem een beetje tegenwerkt. De hakken zijn op alle foto's opgetrokken waardoor je spoor constant in zijn buik prikt. Ik zou proberen om veel overgangen te rijden, verschillende hoofd/hals houdingen (van opgericht tot heel laag met neusje eruit) zodat hij meer achter de kaken loslaat en beter voor het been zodat je je spoor niet constant nodig hebt. Je houding van je bovenlichaam is erg netjes. De laatste foto geeft het fijnste beeld
Loslaten in de kaken tijdens spanning zullen vele paarden niet doen. 
Zodra hij spanning heeft is meneer idd gespannen in de bovenlijn en kaken. Maar zodra we even gereden hebben durft hij zich wat meer te ontspannen en zich los te laten.
Ik ben zelf ook wel van de "losgelassenheid" en rijd ook veelal door naar het lage en diepere werk. Ofwel, afwisseling in houding doe ik wel
Niet voor niets dat ik ook de afsluitende foto's toon.
Marijkeeee schreef:Het ziet er allemaal wat loperig uit.. Net ook alsof hij alles opeens spannend vind
de laatste foto geeft wel een mooi beeld
Loperig...ja aan de ene kant wel, andere kant niet.
Ik heb m express wat meer voorwaarts gereden,anders wilde die dus staken(dat bedoelde ik met zijn pubergedrag).
Aan de andere kant, dit beest(je) is een paard met een zeer ruime draf,zo kan het dus ook een beeld geven van loperigheid. 
bendetje schreef:Hij loopt netjes ondanks pubergedrag... Natuurlijk kan het altijd beter, maar het is een jong paard wat lichamelijk net klaar is....
Je mag anders nog wel even een rondje op mijn reus

die heeft ook zo zijn momenten....
Maar debuut gaat zondag helemaal goed komen, in het L1 scoorde je toch ook super, waarom nu dan niet? Ik denk dat ik je wel zal zien rijden, aangezien ik 45 minuten later moet rijden....
Tot zondag....
Zondag zie ik wel. Nog lang niet alles is bevestigd, vooral nu niet met dit gedrag. Mijn prioriteit is eerst dat meneer even zijn pubergedrag achterwege gaat laten.
Dus we zullen eens zien hoe het zondag gaat 
En wat betreft je aanbod om op jou reus te rijden, ik hou me aanbevolen. 
laverite schreef:Het lijkt me erg moeilijk om je balans goed te bewaren met deze beenhouding, klopt dat?
Het lijkt me alsof je écht veel moeite moet doen om jezelf recht te houden, doordat je onderbenen afsteken naar achter en je je hielen optrekt.
Ik denk, eenmaal je dat zal verbeterd hebben, je al veel comfortabeler zal kunnen werken

Er is spanning te zien maar ik ben zeer gelukkig met de meer ontspannen beelden op het einde
jullie komen er wel!

Ik moet idd aan mijn houding werken. 
Martine__ schreef:Mooi paard hoor! Hij ziet er idd niet zo groot uit.
Je houding kan nog wat meer rechtop, maar gaat vast goedkomen in de L2

Veel succes.
Volgens mij moet jij zondag in Ijzerlo ofniet? Ik zag je op de lijst staan. Misschien dat ik je proef nog zie, moet zelf daar ook rijden.
Ja zondag ijzerlo ja. 
Had je de reus ook al niet gezien in Haaksbergen(zilveren ster)? Of was jij dat niet?
Pasha schreef:wat een lummel je kunt gewoon aan hem zien dat ie eigenwijs is

En idd als ik eerlijk mag zijn heb ik veel fijnere foto's van jou gezien, hij oogt hier overal een beetje strak..
Behalve op de laatste foto's daar willen we ze zien he

Maargoed.. weet zeker dat dit helemaal goed gaat komen met jullie.. want een paard met karakter hoort er nou eenmaal bij!
En ik denk dat ik straks moet gaan oppassen in de L2 voor jullie

Denk niet dat je hoeft op te passen op mij hoor, qua L2. Je zult vast wel zo M1 gaan starten. 
Ik ben het met je eens; Paard hoort karakter te hebben, klopt, maar toch is zon gedrag wel eens moeilijk te polsen, en wil je wel eens dat het graag eens een keer stopt. 
Maar goed we trainen rustig verder. En werken ook echt wel naar de ontspanning.
Dat is uiteindelijk wel mijn uitgangspunt. Zodra dat goed bevestigd is,dan stap ik pas uit.
@ Roos; Heb Rectiligne chaps met Ariat Cobalt Pro schoenen eronder. 
More comments?
I like it.