Hallo allemaal,
Ik ben sinds april 2007 in het bezit van een 3,5 jarige nrps pony. Ik heb haar zelf beleerd en het rijden pakt ze goed op.
Het enige waar we nog heel veel moeite mee hebben is overgangen rijden, vooral van draf naar stap. Ik krijg haar wel terug of voorwaarts maar ze gooit dan vaak haar hoofd in de lucht. Ik rijd veel overgangen met haar en probeer zolang mogelijk te blijven lichtrijden (doorzitten vinden we ook nog een beetje moeilijk), alleen merk ik nog vrijwel geen verbetering. Ik neem dr meestal eerst iets terug met m'n stem en ga langzamer lichtrijden tot dat we bijna stappen en dan ga ik zitten, maar zodra ze dan over wil gaan naar de stap gaat haar hoofd weer de lucht in.
Nou is mijn vraag of jullie misschien iets weten hoe ik hier met haar mee kan oefenen.
Misschien nog even handig om te weten: Mijn pony heeft een gevoelige rug, dit heeft ze geërfd van haar moeder. Op het moment heeft ze er geen last van (ik controleer het 1 keer per week, en hoe ik dat moet doen heeft mijn DA mij geleerd), maar zodra je je balans verliest, een beetje knijpt of verkeerd weer gaat zitten word dit wel metteen afgestraft. Ik zelf zit vrij rustig en heb hier ook vrijwel geen last van.
Groetjes Hilde