Wengelo's Gea (Welsh K) @ wedstrijd, M1

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Chocolaatje

Wengelo's Gea (Welsh K) @ wedstrijd, M1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-08 15:25

Gea en ik starten M1 tussen de paarden. Agelopen zaterdag en zondag hadden we wedstrijd, dit zijn foto's van zaterdag. Ze liep erg fijn, maar onze punten waren deprimerend: 161 en 152 (bij 149 verlies). Zondag liep ze iets minder fijn, maar toen hadden we gelukkig 3 winst.

De foto's zijn gemaakt door mijin vader met zijn Canon D40.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Uitgestrekte stap.
Afbeelding

Door een s van hand veranderen.
Afbeelding

Afbeelding

Sb.
Afbeelding

Inzet middengalop, beetje slordig.
Afbeelding

Te diep.
Afbeelding

Klik hier voor de foto's van zondag.

Bedankt voor het kijken Lachen Een berichtje zou leuk zijn.

Bellie2

Re: Wengelo's Gea (Welsh K) @ wedstrijd, M1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 15:59

wauw mooie fotos! ziet er goed uit!

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 17:17

Is het niet dat je maar 2 proeven in 1 weekend mag rijden? En nu rijd jij er 4? wel een groot verschil tussen zaterdag en zondag haha. Goed gedaan hoor!

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 17:22

Ik vind jullie wel een leuk stel, maar ze is echt niet rond, alleen achter de loodlijn. Ze doet gewoon haar neus naar achteren, maar ze loopt niet over d'r rug.

Probeer hier meer op te oefenen, dus wisselen tussen vwnw en weer wat meer vragen. Maak het ook allemaal wat netter af. Het ziet er wat afgeraffeld uit (maar lastig te zien op de foto's). Oefenen op de afwerking, de hoeken, de middengalop in de hand houden, je houding, etc.

Veel succes!

Chocolaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-08 18:06

Ben het niet echt met je eens, ze loopt wel degelijk over de rug. Misschien komt het zo op jou over omdat ze niet een ronde hals heeft. In het losrijden rij ik haar voorwaards neerwaards en ze is perfect aan de hulpen. En ik moet lachen om dat je zegt oefenen op hoeken. Kijk ook even in het andere topic, misschien zie je dan beter dat ze netjes haar rug gebruikt en haar achterbenen onder plaatst.

Ik lijk misschien een beetje in de verdediging te schieten na jouw bericht, maar heb dit commentaar (ook van instructeur) nooit eerder gehad, dus het komt erg onwaarschijnlijk op me over.

Chocolaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-08 18:08

yvotje14 schreef:
Is het niet dat je maar 2 proeven in 1 weekend mag rijden? En nu rijd jij er 4? wel een groot verschil tussen zaterdag en zondag haha. Goed gedaan hoor!

Je mag maar twee proeven op een dag rijden, maakt niet uit wanneer die dagen zijn. Lachen

AnneB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 18:15

Dat gaat hard zeg Noor, alweer 3 erbij! OK dan!
Lekker zo doorgaan (of even pauze nemen dat Joy en ik bij jullie in de buurt kunnen komen Clown) dan komt 't prima in orde.

Chocolaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-08 18:18

Tnx Lachen

In de zomer krijg Gea pauze, 4 maanden lang Clown Eerst M2 worden! En trouwens, jullie gaan ook heel hard.

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 19:13

Je zegt zelf dat ze die zondag minder loopt, dat is mss jouw gevoel dan (ik ken het Knipoog ). Maar ik vind het algehele plaatje op de zondag (op je foto's in de link) fijner dan deze. Ze loopt op de foto's van zondag er wat ronder en opgerichter bij. Tevens lijkt ze daar wat minder zwaarmoedig, zit iets meer pep in.
Bij dat laatste hoort dan ook dat jullie op de zondag als combinatie meer uitstraling hebben dan bij deze, maar dat is een persoonlijk gevoel dat ik bij de foto's krijg Lachen

Wat vond je minder fijn aan de zondag? Liep ze daar iets te voorwaarts voor jouw gevoel?

edit: uitvoering van de oefeningen erbuiten gelaten ...

Chocolaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-08 20:17

Ik was niet de enige met zulke lage punten zaterdag, sterker nog, er waren een hoop verliespunten gevallen. Een hele goede ponycombinatie zette een top proef neer en die hadden 154 punten. We hadden dus een erg strenge jury Knipoog

Op zaterdag liep ze zoals het hoort, zondag miste ik juist wat pit. Het zijn natuurlijk momentopnamen, misschiend dat het daarom niet te zien is dat ze zaterdag fijner was.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 20:21

Vind het er echt niet uitzien voor zoweinig punten!

Probeer niet achterover te gaan hangen, en je sb moet veel minder scherp.

Chocolaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-08 20:23

Dankje Lachen

[edit] sb is inderdaad veel te scherp! Staat ook op mijn coupon en gaan we zeker aan werken.