Een verhaal vooraf
Lees het AJB
De dag voor kerst ging ik buiten rijden, langs het bos liep een zandpad waar we even gingen galloperen. Van het 1 op het andere moment lag ik met paar en al onderuit. Ze was (waarschijnlijk) met haar rechtervoorbeen(in de rechtergalop) weggegleden. Dus lagen we op de grond. Paard (van Photography) krabbelt weer overeind en rent weg. Mijn nichtje (op mijn paard) stapt af. Gelukkig waren er een paar honderd mtr verderop houthakkers bezig, die zagen mij op de grond liggen en kwamen er gelijk aan. (ze hebben het niet zien gebeuren. Ik werd in de auto gezet, kon niet meer op mijn rechterbeen staan, en mijn ouders hadden we ondertussen al gebelt. Ook de politie gebelt dat er een paard los rondliep op het dwingelderveld.
Ik met mijn moeder naar de spoedeisende hulp, mijn vader en nichtje (met mijn eigen paard) achter het paard aan waar ik mee gevallen was.
Bij de spoedeisende hulp werd een (zwaar) gekneusde knie en enkel geconstateerd. Dat betekent 5 dagen een drukverband (er zat ook een schaaf onder) en een steunkous om mijn enkel. Alles was natuurlijk dik.
De politie belde ons (mijn moeder en mij) terug, het paard was terecht! (ik zat te shaken op de achterbank (toch wel een beetje in shock denk ik
) Ik was doodongerust, het was niet mijn paard, en de snelweg was vrij dichtbij!Ze was bij mensen aan komen lopen (ook met haflingers
) en die hadden haar opgevangen en op stal gezet.Ik ben trouwens ook blij dat ik mijn cap op had (ben ik verplicht van mijn ouders) en dat ik altijd (ook bij baktrainingen) mijn mobiel op zak heb! Anders was ik wel heb bokje geweest!
Even voor de duidelijkheid: Ik neem het paardje niets kwalijk, deze kon er niets aan doen. Ik zoek eerder de schuld bij mezelf. Maar gebeurt is gebeurt! Het enige wat het paard er aan overgehouden had was een schaaf aan de binnenkant van haar boven/achterbeen. Dus beide uiteindelijk nog 'goed' er van afgekomen!
De hele vakantie op de bank door gebracht, en ik ben meegesleept naar de paarden waar ik op een stoel, met mijn voet op de lepel van een hindernispaal
, in skibroek (toen ik die weer aan kon, het was maar 3 graden ofzo!) etc. ging kijken. (ik kan niet zo goed tegen binnen zitten
gelukkig was het kerst, dus veel films
)Photography bood aan om Nan door te rijden voor mij, zodat ik niet na 4 weken weer overnieuw kon beginnen.
Een pluspunt: ik heb na 6 jaar eens kunnen bestuderen hoe mijn paard nou eigenlijk loopt, ik zie af en toe wat foto's, maarja dat is geen 'real life' natuurlijk.
1,5/2 weken geleden ben ik er weer voor het eerst opgekropen. Beetje stappen, gewoon voor het gevoel. mijn knie deed nog wel aardig zeer, dus rijden ging niet echt.
Die week daarop ben ik weer een beetje echt gaan rijden, ik kon mijn leren laarzen niet aan, dus ik reed met mijn oude rubberen laarzen, welke constant onder mijn zweetblad bleven hangen (ze zijn veelste groot).
Mijn zadel had in de tussentijd al lang weer teruggemoeten naar de zadelmaker. Deze was in november aangepas en moest na 20 rij-uren terug, voor nadere opvulling/controle. Het was er niet erg van gekomen met de feestdagen/mijn ongeluk.
Vorige week is deze weer terug naar de zadelmaker gegaan. Maar ik was dit weekend nog niet tevreden (zie de foto's) dus vandaag brengt mijn moeder hem weer langs.
De foto's zijn gemaakt toen ik weer voor de 3e keer mijn leren laarzen aankon (en dus weer een beetje fatsoenlijk kon rijden).
Om een lang verhaal kort te maken: Houdt er een beetje rekening mee dat ik nog niet lekker in balans zit, mede omdat ik zolang niet gereden heb, maar ook omdat mijn zadel verschrikkelijk achterover ligt en naar rechts ligt. Ik zit bijna in stoelzit...
De foto is ook niet helemaal recht genomen, maar toch, zo mag je zadel niet liggen als ie aangepast is aan je paard!
http://i270.photobucket.com/albums/jj90 ... 080832.jpg
Alle commentaar is welkom, maar houdt het wel een beetje vriendelijk!

Ik weet niet precies wat er hier gebeurde, maar ik denk dat ze de bak uit wou rennen
even een beetje een strenge binnenhand.http://i270.photobucket.com/albums/jj90 ... eb0442.jpg

Dit willen we dus niet echt zien,..
http://i270.photobucket.com/albums/jj90 ... 080012.jpg

Dit lijkt er al veel meer op! Mooi ruim van voren en komt mooi mee van achteren.

Haflingers kunnen niet strekken?
(altands zo ziet het er uit op die fotos)