Grijze hengst @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bayaatje

Grijze hengst @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-08 13:26

Hoi,
eindelijk een @ work topic van aard, ik heb er nu 3 maal opgezeten en hij is echt super braaf. Iets te braaf zelfs. Hetgene ik nu vooral aan het wereken ben is tempo, ik krijg hem heel slecht vooruit en vanaf het moment dat ik stop met drijven valt hij stil. Op de foto's loopt hij dus totaal niet nageefelijk , wat ik ook niet belangrijk vind. Iemand nog tips om hem beter te laten reageren ? Ik druk eerst met mijn kuit, daarna hiel en dan zweep maar hij reageert hier echt slecht op. Hetgene ik op moet letten is mijn houding, ik ben zo met hem bezig en met hem vooruit te krijgen dat de rest wat achterwegen blijft.

http://s34.photobucket.com/albums/d102/ ... ork122.flv
http://s34.photobucket.com/albums/d102/ ... ork121.flv
http://s34.photobucket.com/albums/d102/ ... ork119.flv
http://i34.photobucket.com/albums/d102/ ... ork117.jpg
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Re: Grijze hengst @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 13:28

lekker ding zeg Kwijl
reageert hij wel goed op stemhulp?
zoja dan kan je die erbij gebruiken en reactie=belonen.

anders zou ik eerst met grondwerk proberen de combi stemhulp=naar voren duidelijker te krijgen en dit dan weer onder het zadel mee te nemen in combi met de kuitdruk. Lachen

bayaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-08 13:31

De ene keer reageert hij heel goed op stem en dan weer niet. Ik ben inderdaad met grondwerk met hem bezig en dat heeft me al heel veel geholpen. Ik beloon hem nu bij het minste, als hij ook maar een aantal pasjes sneller loopt beloon ik hem direct.

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 13:33

nou ik vind het meer dan netjes uitzien hoor Haha! echt leuk om hem weer onder het zadel te zien Haha!
jij rijdt hem erg netjes, en dat is volgens mij zijn tempo, misschien mag hij ietjes meer voorwaarts maar niet zo erg als jij denkt Lachen
hij heeft een lekker actieve achterbeen ook.
ga zo door, ben echt blij dat hij het zo goed heeft!

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 13:35

Aha, hier is die knappe man die ik snelsnel eens in het echt gezien heb! Ziet er toch goed uit he voor de 3de keer? Mijn merrie reageerde ook niet meer op mijn been, omdat ik constant bezig was met been te geven, heb dan tijdens de les moeten leren van benen er af te houden tenzij bij een overgang en dan bij niet reageren op de lichte hulp deze wat duidelijker te geven en evt. tikje op de schouder maar daar ben je al mee bezig zo te zien.. Hoe gaat het verder? Lachen

Oonax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 13:39

Leuk beestje! Rijden ziet er al ontspannen uit. Ik ben benieuwd hoe die gaat evolueren!

bayaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-08 13:42

Hoi,
bedankt voor de super leuke reactie's, voor het moment kan ik heel weinig rijden ivm een eigen zaak. Ik probeer wel elke moment te benutten hoor. Ik heb ook enkel een wei om te rijden dus moet ik altijd wachten of de piste vrij is. De piste zelf is op 5 min wandelafstand. dat is dus positief. Aard leert wel heel snel . Voor de rest is zijn karakter enorm verandert, hij was vrij aggressief maar dankzij veel wandelen en grondwerk herken ik hem zelf niet meer. Voor naar de piste te gaan moet ik door de gang met stallen en meneer roept wel ,maar blijft braaf naast mij lopen. Hij is echt super braaf als hengst.

bayaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-08 13:48

Voor het gevoel loopt hij vrij traag, maar het kan inderdaad zijn dat hij niet veel sneller moet lopen. Hij is maar iniemini he Knipoog . Ik moet wel zeggen dat ik er echt voor moet werken om hem in dat tempo te laten lopen. Hetgene ik gisteren gedaan heb is veel overgangen en tempowisselingen, de overgangen draf stilstaan is geen probleem, maar omgekeert dat is iets moeilijkers.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 13:50

Hij blijft leuk!
Hij stond ook te koop toen ik mijn paard ging kopen dus ik heb hem nog in "overweging" genomen, hihi, maar ben nu toch echt Fjord-af. Maar hij is goed terecht gekomen zo te zien!

Latruda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 13:54

ah daar is ie dan.. hij ziet er super uit hoor!!
Maar waar je toch wel op moet letten en vooral bij een jong dier als dit. is dat je toch wel op het goede been moet gaan lichtrijden.
Dit bevordert de ballans en zal hij het ook makkelijker vinden om jou te dragen.
Em misschien dat hij dan ook wat vlotter word omdat je hem nu dus tegenwerkt met je zit.
Succes verder!

bayaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-08 13:56

Ik vond hem ook altijd super, en nu staat hij bij mij Knipoog . Ik weet het ik moet op het juiste been lichtrijden, het probleem is ik voel het bij hem niet, zelfs niet in de hoeken. En dat voor iemand die bijna 20 jaar rijd. In het vervolg dus iets meer kijken.

Bellie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 16:17

misschien (ik zeg ook maar wat hoor!) als je vaak longeert ofzo dat je dan dingen met je stem doed en als jemet rijden dan ook je stem gebruikt lukt het misschien sneller?
Maar ginny had toch ook x van deze fjord fotos op bokt gezet? Haha!
ik vind hem echt zooooo sexy!
en ik vind dat ie wel netjes loopt hoor! Wel ietsjes langzaam wat je zelf al zij maar hij loopt echt wel leuk hoor!

tinka__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 16:22

Daar hebben we aard Lachen..
Vind het echt een leuke fjord en fijn dat hij zo goed terecht is gekomen.. Rijden ziet er ook goed uit.

lil_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 17:43

Ziet er netjes uit hoor, hij ziet er echt goed uit. En wat een mooie voorpluk heeft hij zeg, hoe groot is hij?

Benthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 17:48

Wat een leukerd zeg, ziet er netjes uit Lachen

bayaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-08 18:06

Ik heb er ook al aan gedacht om hem eens wat meer te longeren. Ik kan mijn mond niet stilhouden tijdens het rijden, maar ik heb het gevoel als ik hem wat extra aanmoedig met mijn stem dat hij iets sneller draaft. Aard is van ginny geweest, dat verklaart misschien veel Knipoog

Ik ben ook helemaal verlieft op zijn voorpluk. Aard is maar 1m38 een echte uk dus.

Dank je ik ben helemaal verlieft op mijn paardje.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 18:16

heb ik ook gehad met het paardje dat ik nu rijd een aantal jaar terug. hij was zadelmak en op wandeling liep hij gewoon normaal, maar in de piste reageerde hij amper op je benen. Gewoon blijven doordoen. Been, hiel tik. Zorgen dat hij sneller en sneller gaat reageren. Daarbij moet je weten dat hij nog weinig conditie heeft waarschijnlijk en hij nog moet leren lopen en iemand dragen tegelijk. Goed op vooruit rijden oefenen, de rest komt later wel. Wel een mooie hengst hoor. Die grijze fjordjes zijn toch echt de max hé!

LoveleyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 18:20

super leuk paard Haha! alleen wel moeilijk te zie hoe jij rijd op de bewogen foto´s

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 18:25

he wat leuk,nog een grijze fjord!
het ziet er goed uit,veel plezier met hem!

dodi459

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 18:56

Wat een prachtige fjord heb je daar zeg!! Lekker nekkie zit erop!! Haha!

bayaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-08 09:19

viv77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 11:20

Hij ziet er erg mooi uit zeg!! voller geworden..
ik zou toch ook echt veel overgangen rijden en blijven doen..vooral veel stap,draf en draf, stap..proberen ook de aandacht erbij te houden..jonge paarden kunnen het zo snel beu raken..zou gewoon lekker doorgaan, belonen als hij het goed doet en opnieuw een overgang rijden als je niet tevreden bent..komt vast allemaal goed!
p.s ben nog steeds beetje verliefd op hem

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 11:24

Leuk paardje, ziet er goed uit!
Denk dat je al zeer goed bezig bent door je hulpen in fasen op te bouwen en daarnaast grondwerk te doen. Dit type paard (bedoel niet het ras, maar zijn flegmatiek) hebben gewoon wat meer tijd nodig, je moet ze niet te overhaasten. Dat komt vanzelf allemaal goed!

Tender

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 11:37

Is het een Briggen?
(en dat vraag ik niet alleen maar vanwege de prachtige kleur... Knipoog )

bayaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-08 12:11

Bedankt,
overgangen daar ben ik nu volop mee bezig, enkel stap draf en stilstaan. De galop heb ik éénmaal geprobeert, maar hij ging enkel sneller draven. Dat laten we dus voorlopig nog maar even liggen.

Hij is inderdaad voller geworden, het zadel dat 2 maanden geleden door de zadelmaker nagekeken is past al geen 100 % meer dus voor alle zekerheid nog maar eens naar de zadelmaker.

Het is echt een schat van een dier dat het liefste heel de dag geknuffelt wordt.

Aard is een timor en langs moederskant inderdaad Briggen, hoe wist je het ,;)