Geschoren Ograndiosa at dressuur

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Charlottje

Geschoren Ograndiosa at dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-08 20:42

Vandaag weer eens foto's laten maken van doosje.

Een week geleden is ze geschoren en ze vind het zelf een stuk fijner. Dat merk ik met rijden doordat ze fijner beweegt.

Dioos heeft verschrikkelijke camera-angst, dus als ze een camera ziet valt er niet meer normaal mee te rijden. Helaas voor haar wil ik soms foto's Tong uitsteken dus moet ze maar normaal doen. Vandaag was ze met de camera in het begin iets rustiger (nog redelijk fijn te rijden) maar daarna werd het bagger (alleen maar rennen). Haar vluchtmanier is dan te diep gaan, hangen en rennen. Dat zie je dus op sommige foto's.

Verder over de deken en slof. Dekentje zit op, heb van de week afwisselend met en zonder gereden. En met deken is ze toch rustiger. Zonder deken is ze heel heet en reageert heel veel op mijn been (wat je eigenlijk nog geeneens been kan noemen). Heb ook een keer met een normaal uitrijdeken gereden maar daar flipte ze ook helemaal mee (alleen rennen en met staart naar deken zwiepen). Over de slof, ik heb al heel lang best last van mijn sleutelbeen dus als ze dan zo hard gaat rennen kan ik haar niet houden. Ik vind ook dat die op de foto's goed hangt.

Na een heel verhaal maar de foto's (staan niet op volgorde)

Afbeelding

Wel netjes

Afbeelding

Teugels goed doen geloof ik ...

Afbeelding

Handschoenen uit doen, was vergeten rijhandschoenen aan te doen dus dan maar zonder. Want ze was zo sterk dat ze de teugels uit mijn handen trok. Logisch want ik had totaal geen grip...

Afbeelding

Nog een saaie stapfoto

Afbeelding

Draf, te opgekropt (het begin van eronderuit willen, als ik dan been geef krijg ik een hele heftige reactie, dit vind ik nog heel moeilijk op te lossen)

Afbeelding

Neusje mag er wat meer uit, verder redelijk

Afbeelding

Op zich wel mooi (alleen hier wilde weer gaan rennen door te gaan hangen)

Afbeelding

Verschrikkelijk lelijke foto (die benen Tong uitsteken) hier zie je wel dat ik netjes meegeef

Afbeelding

Mijn benen ...

Afbeelding

Deken beetje goed doen

Afbeelding

Netjes Lachen

Afbeelding

Klaar

Het zijn geen denderende foto's maar ik vind ze op zich wel netjes.

Aan mijn houding valt heel veel te verbeteren al zit ik normaal netter. Maar ze gaat als er een camera in de buurt is heel hard (val ik naar achter) of heel zacht (val ik naar voren). Ook mijn schouders zijn een probleem maar dat is vanwege mijn sleutelbeen. En mijn handen mogen vaak een stuk hoger.

Nog tips of commentaar ??

nikilover

Re: Geschoren Ograndiosa at dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 20:49

ik vind het een leuk paard om te zien Pling leuk,die kleur van die deken,dat roze Bloos over het rijden,ik weet zelf ook hoe moeilijk het is als ze sneller willen,daardoor opgekropt gaan lopen en dan heel heftig op je been gaan reageren,dat heb ik zelf ook gehad met mijn heefthoofdje(draver)mijn instructrice zei dat als hij ging trekken en hangen,ik gewoon los moest laten zodat hij niets om te hangen had,een gevecht aangaan met een paard win je toch nooit.dus elke keer als hij ging hangen en trekken gaf ik van voren meer ruimte en reed hem terug op mijn zit,zodat hij wel terug in tempo MOEST lopen en ontspannen aan de voorkant werd Haha!

Kim_Bisous

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 12:39

Hier ook een lotgenoot, die precies hetzelfde probleem heeft met haar schouder ivm sleutelbeen Huilen Het is echt heel erg pijnlijk als ze in je hand lopen te hangen, ik weet er alles van. Je gebruikt de slof goed, daar is helemaal niks op aan te merken. Van het panisch worden van de Cheese! is denk ik een kwestie van gewenning. Over het weglopen voor je been ben ik makkelijk in. Wil ze galopperen, laat haar maar galopperen. Dit betekent ook als ze niet meer wil galopperen dat je toch blijft galopperen. Het is toch een teken van energie teveel wat kan komen door het scheren. Als ze bij ieder beencontact ontploft zit je zelf ook niet ontspannen. Ze moet reactie op je been geven maar niet wegvliegen. Ik zal dit voorwaarts oplossen.

Charlottje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-08 18:18

@ nikilover

Dankje Lachen

Dat ruimte geven van voren probeer ik altijd, maar dat lukt niet altijd. Het is en zal ook een moeilijk paard blijven met rijden. Al wil ze gaan rennen gaat ze opkroppen of hangen en je geeft heel licht been kan ze daar enorm heftig op reageren. Dit doet ze niet meer zo vaak maar altijd als er een camera in de buurt is. Ook al gaat ze al heel hard en ik heb wat meer druk gaat ze zich of helemaal opkroppen of heel lang maken en hangen. Al geef je dan been dan ben je eerst heel lang aan het crossen (ik heb dan echt niks te zeggen, ze springt dan een soort door me heen).

@ Bisouis14

Nou ik wordt er helemaal gek van (stom sleutelbeen). Over dat been geven en dan zo heftig reageren, dat is niet meer zo heel erg (afentoe) met maar camera erbij altijd. Ik heb ook heel vaak geprobeerd dit voorwaarts op te lossen maar dat is bij dioos echt niet de manier. Ze wordt dan echt helemaal gek en wordt niet meer rustig. Wat ik nu doe is terugnemen en dan rustig gaan stappen. Lang en laag zodat ze zich ontspant en dus rustiger wordt.

Ook dat wat je zei van dat te veel energie, dat heeft ze altijd met in de bak rijden (op stal en buitenrijden en op wedstrijd is ze heel rustig). Ik wil haar nu op ander voer zetten (ze staat wat zwaarder in training als eerst en er zit in dit voer dan te veel eiwitten als ze meer krijgt, maar ze heeft wel meer nodig)

Het is gewoon een rare merrie met thuis in de bak rijden.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 18:32

Ziet er netjes uit.

Dat probleem van een te heftige reactie op het been ken ik.
probeer continu goed je been eraan te houden, en langs het lichaam.
en een beetje een tussenweg vinden hoe grote/kleine hulpen je moet geven, succes Lachen

uvando

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 19:24

Ziet er erg leuk uit paard kan netjes lopen.
Wel wil ik zeggen dat ik de slof erg laag vind
hangen.Erg gevaarlijk!!!Als hij een rare sprong maakt
en gek doet en er met zijn benen in stapt nou meisje,
dat is echt geen pretje dus probeer er op te letten.

En zo te zien heb je de slof helemaal niet nodig;)

Groetjes....

RICA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 19:51

erg sexy die roze deken verder goed gereden!!

Siebjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 19:57

netjes hoor, qua ren-karakter lijkt ze erg op die van mij Knipoog

Charlottje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-08 20:48

Dankje

@ uvando

Ik vind zelf dat de slof niet te laag hangt hoor ... ze moet wel een erg gekke sprong maken wil ze daar in komen.