Een week geleden is ze geschoren en ze vind het zelf een stuk fijner. Dat merk ik met rijden doordat ze fijner beweegt.
Dioos heeft verschrikkelijke camera-angst, dus als ze een camera ziet valt er niet meer normaal mee te rijden. Helaas voor haar wil ik soms foto's
dus moet ze maar normaal doen. Vandaag was ze met de camera in het begin iets rustiger (nog redelijk fijn te rijden) maar daarna werd het bagger (alleen maar rennen). Haar vluchtmanier is dan te diep gaan, hangen en rennen. Dat zie je dus op sommige foto's.Verder over de deken en slof. Dekentje zit op, heb van de week afwisselend met en zonder gereden. En met deken is ze toch rustiger. Zonder deken is ze heel heet en reageert heel veel op mijn been (wat je eigenlijk nog geeneens been kan noemen). Heb ook een keer met een normaal uitrijdeken gereden maar daar flipte ze ook helemaal mee (alleen rennen en met staart naar deken zwiepen). Over de slof, ik heb al heel lang best last van mijn sleutelbeen dus als ze dan zo hard gaat rennen kan ik haar niet houden. Ik vind ook dat die op de foto's goed hangt.
Na een heel verhaal maar de foto's (staan niet op volgorde)

Wel netjes

Teugels goed doen geloof ik ...

Handschoenen uit doen, was vergeten rijhandschoenen aan te doen dus dan maar zonder. Want ze was zo sterk dat ze de teugels uit mijn handen trok. Logisch want ik had totaal geen grip...

Nog een saaie stapfoto

Draf, te opgekropt (het begin van eronderuit willen, als ik dan been geef krijg ik een hele heftige reactie, dit vind ik nog heel moeilijk op te lossen)

Neusje mag er wat meer uit, verder redelijk

Op zich wel mooi (alleen hier wilde weer gaan rennen door te gaan hangen)

Verschrikkelijk lelijke foto (die benen
) hier zie je wel dat ik netjes meegeef
Mijn benen ...

Deken beetje goed doen

Netjes

Klaar
Het zijn geen denderende foto's maar ik vind ze op zich wel netjes.
Aan mijn houding valt heel veel te verbeteren al zit ik normaal netter. Maar ze gaat als er een camera in de buurt is heel hard (val ik naar achter) of heel zacht (val ik naar voren). Ook mijn schouders zijn een probleem maar dat is vanwege mijn sleutelbeen. En mijn handen mogen vaak een stuk hoger.
Nog tips of commentaar ??

leuk,die kleur van die deken,dat roze
over het rijden,ik weet zelf ook hoe moeilijk het is als ze sneller willen,daardoor opgekropt gaan lopen en dan heel heftig op je been gaan reageren,dat heb ik zelf ook gehad met mijn heefthoofdje(draver)mijn instructrice zei dat als hij ging trekken en hangen,ik gewoon los moest laten zodat hij niets om te hangen had,een gevecht aangaan met een paard win je toch nooit.dus elke keer als hij ging hangen en trekken gaf ik van voren meer ruimte en reed hem terug op mijn zit,zodat hij wel terug in tempo MOEST lopen en ontspannen aan de voorkant werd
Het is echt heel erg pijnlijk als ze in je hand lopen te hangen, ik weet er alles van. Je gebruikt de slof goed, daar is helemaal niks op aan te merken. Van het panisch worden van de
is denk ik een kwestie van gewenning. Over het weglopen voor je been ben ik makkelijk in. Wil ze galopperen, laat haar maar galopperen. Dit betekent ook als ze niet meer wil galopperen dat je toch blijft galopperen. Het is toch een teken van energie teveel wat kan komen door het scheren. Als ze bij ieder beencontact ontploft zit je zelf ook niet ontspannen. Ze moet reactie op je been geven maar niet wegvliegen. Ik zal dit voorwaarts oplossen.