Benen optrekken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Plox

Benen optrekken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-08 16:12

Haai,
ik heb een probleempje met mijn galop houding, ik trek nl. mijn benen op waardoor ik mijn stijgbeugel verlies en naar voor val
en dat is geen zicht Clown
hebben jullie enkel tips?
deze tips heb ik al eens gehad maar ze helpen maar een beetje Verdrietig
- hakken uitdrukken
- benen lang maken

Damber

Re: Benen optrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 16:16

Ik zou zeggen, neem zitles of ga zonder zadel rijden.. als je dan je benen namelijk optrekt, val je van je paard af... verder is het een kwestie van veel oefenen

marijkedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 16:21

Probeer eens naar boven te kijken en het gevoel te hebben dat je benen de aarde in getrokken worden en je hoofd naar de hemel. Dan maak je je stiekem vanzelf lang.
Klinkt heel zweverig, maar helpt echt.
succes

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 16:25

Ik zou meer aan je zit gaan werken, zoals damber al zei...Ga eens zonder zadel rijden of rijd zonder beugels en veel oefenen.

sherrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 17:52

Probeer eens zonder beugels te rijden dan moet je je benen wel lang maken om niet uit evenwicht te rakenen voor de rest veel oefenen.
Laat eens iemand je pony/paard aan de longe nemen en probeer dan zonder teugels en beugels te rijden.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 18:14

Inderdaad, ik trek ook mijn benen altijd op... daarom rij ik regelmatig zonder beugels, hier moet je je benen wel lang houden anders kletter je er bij een scherpe wending of een onverwachte beweging meteen naast Clown

Paulinepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 21:24

Ik heb hetzelfde probleem maar zonder beugels heb ik dat probleem niet...
Ik zit nu op dressuurhouding en dan nog verlies ik in galop mijn beugels en val ik voorover...

kekavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 12:41

Ik heb geleert, net te doen alsof ik sta. Rechtop sta, natuurlijk. Dit gaat het makkelijkst zonder beugels. Heeft mij echt geholpen!

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 12:44

Ga eens heel lang galopperen, liefst zonder beugels. Op een gegeven moment word je zo moe in je bovenbenen dat je ze niet meer aanknijpt en voila, je zit meteen een stuk beter.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 12:46

Ik heb hier ook last van, als ik zonder beugels rij heb ik nergens last van maar zodra ik weer beugels heb zoek ik daar de druk op maar dus op de verkeerde manier waardoor ik mijn hakken optrek en mijn benen van mijn paard afhaal.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 13:39

moonsparkle schreef:
Ik heb hier ook last van, als ik zonder beugels rij heb ik nergens last van maar zodra ik weer beugels heb zoek ik daar de druk op maar dus op de verkeerde manier waardoor ik mijn hakken optrek en mijn benen van mijn paard afhaal.

Klopt ik doe idd precies hetzelfde... ook mijn hakken optrekken en knietjes de lucht in... liefst nog een meter van het paard af Clown

Hier is het goed te zien, het is een oude foto en daar trok ik ze echt nog extreem op... was voor de zitlessen Knipoog :

Met beugels:
http://i16.photobucket.com/albums/b26/c ... /draf1.jpg

Zonder, recent tijdens clinic:
http://album.partyflock.nl/22729000.jpg
Draai nog steeds mijn hak naar binnen bij drijven Huilen van het lachen daar wordt aan gewerkt Clown

kekavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 14:19

En als je een paar bierviltjes tussen je knieën houd? Volgens mij (verbeter me als ik het fout heb) kun je namelijk je knieën niet goed tegen je paard houden als je je benen te ver naar voren legt. Als je je benen op hun plek legt, en je legt er dan bierviltjes tussen, moet je steeds denken aan je beenhouding, anders verlies je ze.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 14:52

Maar als ik mijn knieen probeer naar binnen te draaien doet dit ook echt pijn. Het voelt super onnatuurlijk, misschien heb ik wel gewoon misvormde benen Vingers aflikken ?

kekavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 14:55

Je moet je benen niet naar binnen draaien, maar gewoon recht zoals bij het lopen. Als je je benen goed op hun plek hebt, dan liggen je knieën vanzelf tegen de zweetbladen aan.

lisanne1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 00:25

Blijven oefenen en er ook constant aan blijven denken. Succes ermee!

Mick_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 00:48

Vaak gebeurd dit als je paard niet goed aan het been is. Je probeert dan uit alle macht het paard toch in galop te houden. Als je je been lang maakt valt het paard hoogstwaarschijnlijk uit galop. Leer het paard dus aan ook te blijven lopen als jij je been langmaakt. (dus been geven, geen reactie -> tikje met de zweep)

Zoi2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 03:03

Op de eerste foto lijkt het ook wel alsof je beugels heel kort zijn, daardoor trek je je benen ook makkelijker omhoog.
Misschien toch een gaatje langer gaan zitten?
Hielp bij mij wel heel erg, en ga overdreven achterover zitten voor je gevoel, dan kan je ook niet anders dan je benen lang maken

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 09:42

lesje aan de longe, dan hoef je je paard zelf niet aan te laten galopperen en kun je je helemaal op je zit richten, als je dit een aantal keer doet, gaat het daarna makkelijker als je het zelf doet

Plox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-08 21:53

Mick_G schreef:
Vaak gebeurd dit als je paard niet goed aan het been is. Je probeert dan uit alle macht het paard toch in galop te houden. Als je je been lang maakt valt het paard hoogstwaarschijnlijk uit galop. Leer het paard dus aan ook te blijven lopen als jij je been langmaakt. (dus been geven, geen reactie -> tikje met de zweep)

Ja dat is het dus vooral