Hallo Allemaal,
Ik rij nu sinds een paar maanden een jonge haflinger merrie van ong 3,5 jaar. Ze pakt het allemaal heel goed op. Aan de longe loop ze heel fijn, al vind ze rechts iets moeilijker, maar dit komt doordat ze haar achterbeen er niet goed onder kan/wil zetten, deze zet ze iets meer naar buiten toe, waardoor ze op de rechterhand iets terug komt in haar tempo, maar ook dit gaat steeds beter. Ik zit er nu sinds 2 weken op zonder eerst te longeren, voordat ik er op stap. Ook rij ik haar nu sinds 1,5 week met een slof, zodat ze iets beter doorbuigt, op haar moeilijke gedeeltes. Ik gebruik de slof niet zodat ze naar beneden gaat, maar ze loopt wel ontspannender door de slof. Maar nu telkens tijdens het draven, zodra ze het moeilijk krijgt, maakt ze een raar galop sprongetje. Volgens de ene komt het doordat ze te voorwaarts is, volgens de andere doordat de nog niet genoeg spieren heeft. Maar wat kan ik er nou aan doen? Want het wordt aardig vervelend, dan gaat het juist lekker en dan maakt ze opeens weer om de zoveel passen zo galop sprongetje. Ze loopt daarna dan wel weer verder, maar toch blijft het vervelend.
En nog een vraagje:
Telkens als ik de bak inkomt en er liggen jassen, dekens en dergelijke op de zijkant of op de palen van de hindernissen, dan is er niks aan de hand. Maar zodra iemand een deken ergens anders neer legt of een andere jas, dan loopt ze door, ze stopt, draait zich om en gaat rennen. Zodra ik me hand dan weer sluit, dan staat ze wel weer stil, maar ook dit word wel een beetje vervelend.Iemand hier nog een tip voor?
Thank You!