Kendy&Dianne - Dressuurwork Z1

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xx_kendy

Kendy&Dianne - Dressuurwork Z1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-08 19:44

een tijdje geleden heeft eva hier op bokt eva_arno,
een aantal foto's gemaakt tijdens het trainen.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

dit waren de foto's alweer!
als je toch hier gekeken hebt, laat dan een berichtje achter Lovers

dankje voor de foto´s eva! Lovers

Eva_Arno

Re: Kendy&Dianne - Dressuurwork Z1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 19:46

graag gedaan meid Lovers ze zijn redelijk goed gelukt niet ? Lachen

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 19:46

Wauw mooie pony zeg!!
Het rijden ziet er netjes uit, af en toe mag ie van mij wel ietsje langer.. En probeer iets rechter op te zitten, je hangt nogal naar achteren..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 19:49

leuke pony maar ik vind dat je hem wel een stuk langer mag laten. verder geen commetaar

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 19:51

Ziet er leuk uit!

Ik vind hem alleen iets veel op de onderhals lopen, dit zie je goed op foto 3 en 5. Het is de bedoeling dat de bovenhals spier word aangespannen, dus onder de manen die spier. Deze zie je ook goed bij hals strekken (als het goed gedaan wordt).
Van hieruit moet je wat meer van achter naar voor hem wat hoger in te stellen, dit dus niet te veel op de hand dit te doen..

Succes ermee!!

Nicole85

Ik vind het plaatje niet zo vriendelijk.
Ik zou het geen Z1 geven, om eerlijk te zijn. Paardje ziet er wat gespannen uit, het oogt wat geforceerd.
Misschien wat stapjes terug en meer VWNW rijden?

Ier

Ik vind dit persoonlijk helemaal geen prettig beeld geven? Je hangt heel erg achterover & het lijkt wel alsof je 'm daardoor van voor zo in de houding trekt.. Nagelbijten / Gniffelen Galop vind ik er ook erg 'uit elkaar gevallen' uitzien.. Ik vind de foto's er positief verreweg van vriendelijk uitzien.

Leuk paard, dat wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 19:56

Ik ben het eens met Ier_, maar ik heb er zelfs nog wat aan toe te voegen Lachen.

Je hangt idd ver naar achteren, en het lijkt alsof je hem heel erg aan te teugel trekt als het ware, hij mag wat meer uit elkaar gereden worden, en niet alleen maar zo opgekropt Lachen

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 20:01

Lekker diertje! Leuk kleurtje! Ja

Voor veel mensen zal dit er niet geheel vriendelijk uit zien - ik denk dat je moet gaan rekenen op een topic met een pagina van 2/3. Nagelbijten / Gniffelen

Enige wat ik als tip kan meegeven - aangezien je Z bent en het niet helemaal de bedoeling is, zoals veel bokkers graag willen zien; het lange en lage - is dat je 'm lekker van achteren naar voren mag gaan rijden. Je rijdt 'm lekker voorwaarts, maar ik heb het idee dat je 'm eerst tegenhoudt en daarna pas opdrijft. Het moet echter andersom. Probeer 'm eerst lekker actief te rijden en daarna 'm proberen smakelijker te maken in de mond en nageeflijker te houden. Hij zal sterk worden in de mond, maar dat is natuurlijk en logisch! Hierdoor zullen je oefeningen beter en makkelijker gaan, natuurlijk niet meteen de eerste keer, en hij zal z'n rug kunnen ontspannen. Uiteindelijk zul je, als je 'm verder correct rijdt, merken dat 'ie z'n hals gaat oprekken en er een boog van maakt. Hij is nu teveel naar je toegetrokken en te hoog. Opzich is het redelijk, maar het is voor het paard een beetje een onnatuurlijke houding nu.
Maargoed, ik weet het natuurlijk niet zeker, adhv een paar foto's. Lachen Verder knap dat je in het Z bent! Ben benieuwd.

Wat ik ook wil opmerken, dat is dat er wat meer vlees op z'n lijf mag komen. Het wordt dan een echte pony, vind 'm nu wat smalletjes. Lachen

Mucchio

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 20:02

Ik ben het idd eens met de andere bokkers.
Is voor de rest leuke pony .
Alleen loopt opgekropt je kan beter mooi lang en laag gaan rijden en hem/haar mooi de vrijheid te geven.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 20:08

Ik vind het er helaas ook niet fijn uit zien.
Je hangt heel erg naar achter vind ik en daardoor lijkt je erg aan de teugels te hangen.

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 20:15

Jammer dat je wat naar achteren leunt. Daardoor lijkt het erg getrokken. Ook zijn het niet de meest geschikte momenten dat de foto's zijn gemaakt. Zo vanaf de foto's ziet het er gespannen uit. Probeer aan je houding te werken, dan zal het plaatje ook anders worden. Vind wel dat jij je handen mooi bij elkaar houdt boven de schoft.
Ben benieuwd op de goede dagen hoe ze dan loopt. Denk namelijk dat jullie beter kunnen, dan dat deze foto's laten zien.

Succes....

mel86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 20:19

Ik vind het er ook niet vriendelijk uitzien. Een beetje meer ruimte mag wel..
En idd rechter op zitten.
Wel een hele leuke pony!

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 20:21

Ik vind je houding ook erg slecht en het gehele plaatje ziet er alles behalve vriendelijk uit.
Helemaal niet ontspannen.
Wat de meeste mensen hier bedoelen met de hals wat langer, is denk ik dat ze ermee willen zeggen dat de hals iets meer geopend mag worden, zodat het er niet zo opgetrokken uitziet.
Voor een Z ruiter vind ik je niet erg goed rijden.
Er zit wel verschil in of je Z mag rijden of ook daadwerkelijk een Z ruiter bent.
Je paard mag misschien rond lopen en alle oefeningen braaf uitvoeren, maar ik mis de impuls een beetje.
Ook lijkt het alsof je met een hele strenge harde hand rijdt en dat is helemaal niet nodig in mijn ogen.
Verder is het een leuke, brave pony zover ik het kan zien, maar ik heb niet het idee dat ie er erg veel plezier in heeft als je m in de ogen kijkt.
Misschien niet het commentaar wat je graag zou horen waarschijnlijk, maar ik ben gewoon eerlijk en bezie het vanuit mijn oogpunt.

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 20:42

Ik vind hem heel erg kort in de hals. Maar wel een leuk paardje Clown

Ish

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 20:47

Ook ik vind het er niet vriendelijk uitzien.. Je pony knikt achter zijn oren en heeft geen goede halshouding.
Zoals meerdere zeiden ziet het er gedwongen uit en niet ontspannen..
Hard werken dus nog.. Mag ik vragen wat je resultaten zijn in het Z tot nu toe?

PDI

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 20:51

echt een hele leuke pony, alleen zoals al meer vermeld wordt looptie naar mijn idee erg op de onderhals en wordt ze erg kort in de hals.

Ik snap dat je in het Z voor meer oprichting moet zorgen, maar dat kan ook behaald worden wanneer het paard de bovenlijn aanspant. het laag en rond losrijden kan daar goed bij helpen, zodat ze langzaam de bovenlijn uitrekt en die dus sneller zal gaan gebruiken.

Veel succes verder, maar dat zal vast wel lukken! Knipoog

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 20:54

Ik ga mee in het meeste commentaar hier, ik vind het eruit zien als een beginner die haar paard in de krul trekt om te laten zien dat ze goed kan rijden..
Ik vind dat je de pony ook erg strak rijd je mag hem wel wat meer vrijheid geven in de hals 2 nopjes ( teugels ) langer.. en dan netjes van achter naar voren rijden..
Ook is je houding op alle foto's niet netjes het is geen rechte lijn of je hangt naar achteren of je steekt je benen af..

Hoop dat je een keer andere foto's kan plaatsen voor een ander beeld..

sas_dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 21:14

Ik denk niet dat we van een foto kunnen zien of het een Z-waardige combinatie is Knipoog Lachen

vind leuk paardje Lachen
Als je je paardje iets meer ruimte aan de voorkant geeft is dat al een heel ander beeld Knipoog

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 21:16

vind het er niet echt ontspannend uit zien
ontsnap je hand wat meer dan kan hij zich meer ontspanner en zal hij zijn neusje wat meer laten zakken en dit zal een fijner beeld geven
en.. rechtop zitten Knipoog

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 21:21

Ik zal even teruggaan naar de basis, vwnw en daar vanuit door naar de oprichting. Nu drukt je pony op vrijwel iedere foto de onderhals eruit, dan kan niet helemaal de bedoeling zijn..
Verder vind ik het wat opgekropt ogen, hij zou wat langer in de hals mogen.
Ook kantelt hij in het appuyement.

xx_kendy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-08 21:38

het is een moment opname en ik rijd altijd eerst goed vwnw en ik denk dat als dit allemaal zo is wat jullie zeggen laurens van lieren mij niet had uitgekozen om een ronde verder te komen

xx_kendy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-08 21:40

Ish schreef:
Ook ik vind het er niet vriendelijk uitzien.. Je pony knikt achter zijn oren en heeft geen goede halshouding.
Zoals meerdere zeiden ziet het er gedwongen uit en niet ontspannen..
Hard werken dus nog.. Mag ik vragen wat je resultaten zijn in het Z tot nu toe?

zeker mag je dat weten Lachen
2x 1ste geworden van de 4 wedstrijden en dan zeker van de 10 combinaties

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 21:41

Dat hij jou door heeft laten gaan zegt niet alles...

xx_kendy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-08 21:46

dat weet ik maar t zegt wel veel