Hoe je armen ontspannen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Winx

Hoe je armen ontspannen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-08 21:47

Ik heb nu met rijden het probleem dat mijn armen heel gespannen zijn. Heeft iemand misschien tips om mijn armen te ontspannen tijdens het rijden? Het zou mij heel erg helpen.
Ik hoop dat het hier goed staat.

SteffiiY

Re: Hoe je armen ontspannen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 21:48

door ze in een hoek va 90 graden te houden en je ellebogen een soort van rust te geven. en niet teveel an je handen denken.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 21:50

Het komt vaak vanuit de schouders: trek je borst omhoog en laat je schouders gewoon afhangen. Zorg dat je je polsen niet inknikt.
Probeer verder eens te rijden met je armen gestrekt op schouderhoogte: inhouden doe je op je zit en door gewoon je ellebogen te plooien (handen en ellebogen altijd op schouderhoogte) => zo kun je geen spanning in je armen hebben.

kimthalita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 09:44

Je rug onderin ontspannen!

Kapi_Dust

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 09:48

als je voelt dat je gaat spannen, paard stil neerzetten en schouders even rondjes draaien (natuurlijk eerst teugels wat langer maken, anders heeft je paard er last van).
Ze hebben mij dat geleerd en als je dat doet, ga je minder gestappen rijden

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 09:54

Doe nét of je 2 kuikentjes in je handen hebt, tijdens het rijden
Deze moeten nog wel leven, als je klaar bent met rijden...

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 11:46

Kapi_Dust schreef:
als je voelt dat je gaat spannen, paard stil neerzetten en schouders even rondjes draaien (natuurlijk eerst teugels wat langer maken, anders heeft je paard er last van).
Ze hebben mij dat geleerd en als je dat doet, ga je minder gestappen rijden

En deze oefening werkt nog veel beter als je het gewoon tijdens het rijden doet Ja

eva_dunya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 12:21

Ik zet vaak mijn paard even stil. Teugels in 1 hand, de losse arm gewoon even 'losschudden'. Teugels in de andere hand en met de hand die dan los is even schudden.

Winx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-08 13:59

eva_dunya schreef:
Ik zet vaak mijn paard even stil. Teugels in 1 hand, de losse arm gewoon even 'losschudden'. Teugels in de andere hand en met de hand die dan los is even schudden.

Dit doe ik al regelmatig en meestal zowiezo aan het begin, maar span me toch steeds weer. Bedankt allemaal voor je tips zal het zometeen even een aantal gaan proberen.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 14:02

ik heb er een hele lange tijd last van gehad en ging telekens naar dat stap als ik ging spannen en teugels los en mijn schouders op en neer laten gaan en rondjes draaien. Verder proberen te ontspannen. Het klinkt heel makkelijk maar het is het niet. Bij spanning stoppen en opnieuw proberen bi te veel spanning volgende dag wer proberen

Steffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 15:38

Ik denk inderdaad dat je eerst helemaal recht op alles recht moet gaan zitten.
Dan je armen rustig laten hangen, en je handen alsof je twee glazen cola vast houdt. Jaa,volle Clown

Verder denk ik dat je erg streng voor jezelf moet zijn, lukt dat niet moet iemand anders er misschien een keer een uurtje naast gaan staan Tong uitsteken
Ik moet als er zoiets gebeurt meestal denken; alles vergeten, armenontspannenarmenontspannen.
Succes Knipoog

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 19:38

Ik heb dat probleem ook, bij mij zit het in mijn schouders.

De tip die hier wordt gegeven door schouders te leren afhangen, vind ik wel een goede Lachen

Ga ik morgen eens proberen Knipoog

Winx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-08 20:59

Heb vandaag een aantal dingen geprobeerd en het ging gewoon goed! Ze liep echt goed! Ze banjerde niet door mijn handen heen omdat ik aan die kuikentjes dacht Tong uitsteken En misschien ook wel omdat het me niet uitmaakte hoe ze liep omdat ik heb gesprongen maar aan het eind ging het ook nog goed toen ik het ook wilde. En toen werd ik te gespannen liet ik even los in mijn hele lichaam en toen ging ze weer! Bedankt voor jullie tips hoopt dat het zo blijft.

Steffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 13:43

Mooizo! Lachen

Succesnog