snelle pony

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

iris_Mo

snelle pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-08 09:18

ik rij best vaak op pony's die nogal snel zijn. In stap en draf gaat allemaal prima enzo, gewoon op een goed tempo. Maar zodra ik aangallopeer schieten ze vooruit, en moet je echt een mini-mini-volte rijden, wil je ze terug krijgen, of steeds los-vast. Zijn er nog andere manieren om een pony wat rustiger te laten galloperen? Knipoog

chamleona

Re: snelle pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 09:21

Goed diep gaan zitten. Jezelf zwaar maken.

vanalleswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 09:22

met je lichaam een beetje tegen het ritme van de pony ingaan ipv meegaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 09:31

Zowiezo met een zo klein mogelijke hulp aangalopperen, paardje zo goed mogelijk recht houden (hard rennen kan teken van onbalans zijn) en kleine stukjes galopperen. Maak ze sterk door de aansprong te benutten, paar passen goed galopperen, en de overgang terug ook rijden ipv terug laten vallen.

iris_Mo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-08 09:42

oké, nou wat bij die andere pony vooral zo is: normaal rijd er een wat kleiner meisje op (ze doet het wel heel goed hoor Haha! ) maar ze rijdt gewoon NOG niet zo dat de pony al haar energie kwijt kan, en de pony staat ook veel op stal vanwege de natte wei(maarja daar valt ook weinig aan te doen met al die regen Bloos ). Maar als ik haar dan een keer rijd, dan barst de energie gewoon los, misschien dat longeren voor het rijden ook helpt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 09:47

Longeren voor het rijden KAN helpen om even wat stoom af te blazen, maar let op: het zorgt ook voor meer conditieopbouw...

Persoonlijk zou ik liever kiezen voor een beter stalmanagement, maar dat ligt mogelijk buiten jouw invloedsfeer?

iris_Mo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-08 09:50

jaa Knipoog

iris_Mo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-08 15:56

de andere pony is een hele snelle welsh. Het is echt een leuke sportpony, vooral dressuur maar ook springen. Alleen loopt ze zo snel dat er eigenlijk geen wedstrijd mee gereden word. Hoe kan ik haar leren wat langzamer te lopen Knipoog?

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 16:25

Veel tempowisselingen, zodra je voelt dat hij weer onder je vandaan wilt lopen, weer terug rijden met je zit. Een snel paard is geen enkel probleem, als het maar wel een paard is wat je altijd weer terug kan rijden.

fiona2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 16:29

wat ik altijd doe is veel overgangen rijden, veel tempowisselingen en veel achter elkaar zodat het paard op jouw geconcentreerd blijft.

iris_Mo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-08 16:51

owk ik moet dus gaan oefenen met tempowisselingen Haha!