Een vriendin van me, Patricia (Chicalover1 hier op bokt) doet de cursus basis instructrice van de KNHS. Daar moet zij ook voor een paard en ruiter zorgen. ik ben de ruiter (amazone), en het paardje was Zwaantje, de fjord van Patricia zelf. Met Zwaantje ben ik al 2x meegeweest op cursus. Maar hoe Zwaan ook haar best doet, ze heeft niet de conditie die nodig is voor deze cursus. Er wordt gewoon teveel van haar gevraagd. De bak daar is ook erg mul, en na korte tijd liepen Zwaan en ik beide met onze tong op de grond. Toen dacht ik om mijn eigen paardje Bella mee te nemen maar.... er MOET gesprongen worden, en dat... wou Bella niet meer, dacht ik. Maar ja, toch maar weer eens geprobeerd, het zadel ligt inmiddels goed, is opgevuld, en Bella heeft geen last van haar rug meer, dus waarom zouden we het niet weer eens proberen?
Dus gistermiddag in de buitenbak een hindernisje opgezet. Een kleintje, eerst maar eens kijken hoe dat gaat!
Nou, genoeg gekletst, hier zijn de foto's!!

kijk eens naar haar oortjes, staan die er niet mooi op? Ze vind het leuk!

Ook ik ga het leuk vinden, en probeer zoveel mogelijk met Bella mee te gaan. Let niet op mijn ellebogen, die staan wel raar!

Links zie je Patricia staan, ze geeft aanwijzingen. Zij moet ook springles gaan geven op cursus, en daarna natuurlijk ook, als ze het diploma heeft.

Goed zo Bella, braaf!

Het ging echt super, Bella heeft niet 1x geweigerd, of zelfs maar getwijfeld! Bella mag dus mee op cursus over 2 weken. Ook het examen in April zal ik dan op Bella rijden, als Patricia en haar cursusgenoten les gaan geven voor hun examen.
Patries, bedankt dat je mij gevraagd hebt, ik vind het hartstikke leuk om te doen!!

Als jullie nog tips voor me hebben, qua springen, ik hoor ze graag.
Die ellebogen steken te ver uit, maar ik weet dan even niet zo gauw waar ik ze laten moet ofzo haha.
Mijn beugels mogen wel 1 gaatje korter, dat had ik nu dus niet gedaan, ze hangen hier op dressuur-lengte. Dit was trouwens een hindernisje van 50 of misschien was het 60cm. Leuk om mee te beginnen toch?
Verder moet je ervoor zorgen dat je je armen gesloten aan je lichaam houd en je ellebogen dus niet afsteekt en je mag wat meer meegeven
dus we gaan oefenen
leuk dat je nu ook het examen gaat afleggen met Bella, dan moet het wel goed gaan!