Geronimo @ recreatief/dressuur

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Janne_BSGFM

Geronimo @ recreatief/dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-08 21:22

Jaja, geronimo is niet zo'n echte dressuurheld dus rijden we gewoon voor het plezier en in de lessen werken we wat door. Natuurlijk zijn er ook momenten dat er echt gewerkt wordt Knipoog
Hier is ook het spring topic: Janne_BSGFM @ [HAW] Geronimo @ Springen

Afbeelding
1.Vliegend galopje (had geen cap op omdat lies ermee aan het rijden was maar hij deed moeilijk dus sprong ik er even op en was mijn cap in de stallen vergeten, normaal rijd ik altijd met)

Afbeelding
2.

Afbeelding
3.Drafje

Afbeelding
4.

Afbeelding
5.

Afbeelding
6.

Afbeelding
7.

Afbeelding
8.

Afbeelding
9.

Afbeelding
10.

Afbeelding
11.Denk dat dit een poging tot een beetje verruimen was

Afbeelding
12.

Afbeelding
13.

Afbeelding
14.Doei !!

Eigen commentaar:
* Tenen naar binnen draaien
* Hakken uitdrukken
* Aan nageeflijkheid werken
* Kont er meer onder

Punten die verbeterd zijn:
* In galop gebruikt hij beter zijn achterhand
* Af en toe komt hij al een beetje lager in de hals

Commentaar? GRAAG maar houd het vriendelijk Haha!

Sieppus

Re: Geronimo @ recreatief/dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 21:31

Probeer je paard nagevelijk te laten lopen, dit ziet eruit als tegen de hand.
Je tenen stekn erg naar benden, als je valt blijf je hangen. Bloos

Janne_BSGFM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-08 21:33

Sieppus schreef:

ik weet het nageeflijke is enorm ver te zoeken, we werken er ook aan in de lessen
mijn tenen zijn inderdaad ook een van mijn problemen maar is al veel
verbeterd, geloof het of niet het is veeeeeeel erger geweest. Ben ook al aantal
keer van hem afgevallen maar nog nooit blijven hangen. Maar je hebt wel gelijk Knipoog
Bedankt voor je reactie Haha!!

3line

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 21:34

de teugels mogen een stuk korter!! en dan je handen wat meer naar voren doen Knipoog

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 21:34

Graag gedaan. Haha!

Janne_BSGFM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-08 21:35

3line schreef:
de teugels mogen een stuk korter!! en dan je handen wat meer naar voren doen Knipoog

Ik vind net dat ik soms te hard trek, dat zeggen alle instructeurs ook, dat ik mijn binnenhand soms een beetje moet lossen en mijn beide handen wat hoger moet dragen. Op 2 galopfoto's waar je dicht bij zijn hoofd zit zie je vind ik ook dat ik het bit een beetje door zijn mond heen zaag Bloos wel bedankt voor je reactie Haha!

ENOMIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 21:38

Ik denk dat als je je handen wat dichter bij elkaar zet en wat meer gaat dragen dat er al heel wat beter gaat;)

Janne_BSGFM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-08 21:12

Barbiietut schreef:
Ik denk dat als je je handen wat dichter bij elkaar zet en wat meer gaat dragen dat er al heel wat beter gaat;)

bedankt voor je reactie Haha!! zal het proberen :p

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 22:11

ziet er goed uit, wel een ontspannen beeld.
let alleen op jou hakken, en jou benen kunnen wat meer naar achter , maar ik zie dat je op een spring/of vz zadel zit dus dat kan het soms moelijker maken. succes verder, ga zo ff naar zijn springtopic kijken Tong uitsteken

Janne_BSGFM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-08 22:14

GinnyBanshee schreef:
ziet er goed uit, wel een ontspannen beeld.
let alleen op jou hakken, en jou benen kunnen wat meer naar achter , maar ik zie dat je op een spring/of vz zadel zit dus dat kan het soms moelijker maken. succes verder, ga zo ff naar zijn springtopic kijken Tong uitsteken

Ik rijd inderdaad met een veelzijdigheids zadel (optie springen) maar dit omdat we vooral springen met hem en enkel in de lessen wat dressuren

LinZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 07:40

Sieppus schreef:

eum sieppus... de ts geeft zelf ook al dat ze ermee bezig is. Het paard is niet tegen de hand naar mijn idee, hij houd zijn hals stijf. Ik denk dat het nog een hele opgave is om je paard nageefelijk te krijgen, maar dat komt zeker goed! Probeer in ieder geval goed voorruit te rijden en veel overgangen te maken.

Succes!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 08:00

Ik zou even naar het zadel laten kijken, ik heb het idee dat hij niet helemaal lekker ligt (of hij moet iig zo'n 10cm naar achteren Lachen ). Hij ligt nu helemaal op de schouder namelijk.

Voor de rest heb je zelf al je puntjes gezien waar je op moet letten, veel succes! Lachen

margreet4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 08:49

hey zit jij ook op clubs???

Ik vind het een super leuk paardje, ziet er leuk uit en commentaar is al gegeven dus ik zou zeggen ga lekker zo door Haha!

Janne_BSGFM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-08 16:54

Rinske schreef:
Ik zou even naar het zadel laten kijken, ik heb het idee dat hij niet helemaal lekker ligt (of hij moet iig zo'n 10cm naar achteren Lachen ). Hij ligt nu helemaal op de schouder namelijk.

Voor de rest heb je zelf al je puntjes gezien waar je op moet letten, veel succes! Lachen

Het zadel is gekocht voor hem dus aan het zadel kan het niet liggen, het kan wel zijn dat de singel wat had gelost en het dan wat naar voor is geschoven met het verder rijden Knipoog

Janne_BSGFM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-08 16:55

margreet4 schreef:
hey zit jij ook op clubs???

Ik vind het een super leuk paardje, ziet er leuk uit en commentaar is al gegeven dus ik zou zeggen ga lekker zo door Haha!

Ja, ik zit ook op clubs Knipoog ik ben x._Giroflee daar Knipoog

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 17:02

Janne_BSGFM schreef:
Rinske schreef:

Het zadel is gekocht voor hem dus aan het zadel kan het niet liggen, het kan wel zijn dat de singel wat had gelost en het dan wat naar voor is geschoven met het verder rijden Knipoog

Tenzij er een niet goed passend zadel is gekocht of hij qua bespiering/vet is veranderd.

Janne_BSGFM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-08 17:04

hij is zeker veranderd in bespiering in vet maar er is echt niets mis met het zadel Knipoog wordt ook voldoende vaak gecontroleerd en wanneer er iets niet lekker ligt begint hij te klieren

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 19:20

Ze oren staan wel op elke foto naar achter. Weetniet of dit wat bij jou paard wat te betekenen heeft.?

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 19:35

Vind je zadel ook wel erg ver naar voren liggen en op foto 8 zie je duidelijk dat het zadel op het schouder zit en dat hoort absoluut niet zo! Rijtechnische puntjes die je kan verbeteren heb je verder zelf al gegeven en daar ben ik het mee eens Lachen
Ook ben ik van mening dat de dressuur voldoende bevestigd moet zijn om te kunnen springen, en ik vind de dressuur bij jullie naar aanleiding van deze foto's niet voldoende bevestigd. Maar dit is natuurlijk eigen keuze Lachen
Verder vind ik het een leuk paardje Lachen Knipoog

Janne_BSGFM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-08 08:30

briitje schreef:
Ze oren staan wel op elke foto naar achter. Weetniet of dit wat bij jou paard wat te betekenen heeft.?

Hij staat altijd zo, het is heel uitzonderlijk als hij zijn oren naar voor heeft, in de stal doet hij dit ook maar hij bijt of slaat niet hij doet nooit wat Knipoog Ook op de meeste foto's zijn we aan het galoperen en dan leggen veel paarden hun oren neer

Janne_BSGFM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-08 08:31

feliciaa schreef:
Vind je zadel ook wel erg ver naar voren liggen en op foto 8 zie je duidelijk dat het zadel op het schouder zit en dat hoort absoluut niet zo! Rijtechnische puntjes die je kan verbeteren heb je verder zelf al gegeven en daar ben ik het mee eens Lachen
Ook ben ik van mening dat de dressuur voldoende bevestigd moet zijn om te kunnen springen, en ik vind de dressuur bij jullie naar aanleiding van deze foto's niet voldoende bevestigd. Maar dit is natuurlijk eigen keuze Lachen
Verder vind ik het een leuk paardje Lachen Knipoog

Ik denk gewoon voor echt springen en wedstrijden enzo moet de dressuur inderdaad goed zijn maar als je voor plezier af en toe eens springt vind ik dat goed luisteren al genoeg is. En op foto 8 denk ik dat het zo lijkt omdat dat been waarop je het kan zien naar achteren staat, heb eens naar de andere foto's gekeken en daar is het niet zo fel vind ik.