Zoals de titel al zegt, ik trek momenteel, of nou al heel lang eigenlijk, mijn rechterheup op. Hierdoor komt ik scheef in het zadel te zetten, of liever gezegd hang ik naar links.
Ik druk mijn hakken goed uit en mijn tenen zijn naar binnen gericht (echt waar!). Iemand raadde mij aan om de beugels ongelijk te maken (dus rechts korter) waardoor ik meer op rechts zou steunen, dit hielp niet echt en heb ze daarom na een tijdje maar weer gelijk gemaakt.
Maar waar het dus omgaat, heeft er iemand tips om mijn benen, of heupen, beter omlaag te houden.
In de galop trek ook mijn benen of mijn heupen op, ik weet niet precies wat ik dan doe, maar ik kan dan niet altijd goed mijn beugels vasthouden, vooral mijn rechterbeen.
Ik ben wel aan het oefenen dit goed te leren, en ook goed in het zadel te gaan zitten. Maar heeft er iemand nog extra tips en trucs hiervoor?
Misschien wat het een beetje onduidelijk, maar dan hoor ik het wel.
Xx Charelle.
! Daarmee maak je de spieren langer en steviger en dat helpt enorm. (Het zijn de spieren die langer moeten worden en niet je been).
Heeft niet echt een naam. Zij zet alle werveltjes telkens recht en het wordt steeds rechter. Maargoed, zij heeft kunnen 'zien' dat mijn rechterkant veel minder ontwikkelt is dan mijn linkerkant. (schouderblad kleiner en dat soort dingen). Wat ik ook doe, dat wordt verklaart door de vorige zin, is dat ik met mijn linkerhand/arm veel meer kracht uitoefen dan met mijn rechterhand. Dit is vooral op de linkerhand erg vervelend, want ik kan die arm nauwelijks ontspannen terwijl het moeilijk is om mijn rechterarm wat meer aan te spannen.
(Misschien wil eerst iemand 'm vast houden?)