Sarah is dus een Arabisch Volbloed van 9 jaar. Ze staat het hele jaar door op de wei (vandaar haar heerlijk harige uiterlijk
) en komt alleen als het erg slecht weer is binnen. Ik rijd haar puur voor het plezier en we rijden nooit wedstrijden, maar ik heb wel “ambitie” om verder te raken in dressuur en daar oefenen we dan ook op.
Ziehier het resultaat. Je mag natuurlijk commentaar geven, maar ik kom het meest vooruit met onderbouwde uitleg waarmee ik dan aan de slag kan gaan.
Ik weet trouwens dat ik geen tok aan heb en daarom heel dom ben. Ik heb het me al heel vaak voorgenomen, maar ik heb in feite geen deftig excuus… ’t Is gewoon lui en dom zijn… Ik probeer er zo snel mogelijk verandering in te brengen, beloofd. Het is een slechte gewoonte van me...
De beelden zijn stills uit filmpjes (vandaar de slechte kwaliteit) en de meeste zijn van op de rechterhand… Voornamelijk omdat ik maar 1 onduidelijk filmpje heb van de linkerhand
Maar ik rijd weldegelijk op allebei de handen
Het inrijden en uitstappen staat niet op de foto omdat het meestal niet zo boeiende beelden geeft
In feite zijn de filmpjes gemaakt in ongeveer een kwartiertje tijd, terwijl ik ongeveer een uur gereden heb… 
Oja, en op de aantal beelden zie je oren van het paardje van de “cameravrouw”…

Mijn eigen commentaar:
* Ik zit vaak te veel voorover en met een kromme rug,
* Ik kijk te veel naar beneden,
* Ik steek m’n benen af tijdens de zijgangen,
* En ik moet m’n ellebogen meer tegen m’n lichaam houden!
Maar nu is het aan jullie!

1. Drafje (ben ik best tevreden over)

2. Nog eentje (hier loopt ze te veel op de voorhand)

3. Wijken

4. En wijken

5. Weer een drafje

6. Iets te veel spanning…

7. Mijn dappere poging tot travers die dag…
Er zijn al betere geweest, maar tips zijn altijd welkom! Bijvoorbeeld over hoe je aan de goede kant blijft zitten… 
8.

9. Nog een mooi drafje

10. Schouderbinnenwaarts

11.

12. Galop (die trok op niet veel die dag en mijn houding al helemaal niet)

13.

14. Nog eentje van op de andere hand...

15. En stappen (God ik zie er toch mottig uit)

Zo... Barst maar los! Maar hou het natuurlijk vriendelijk...
Complimentjes aan het paard zal ik overmaken!

O, en wat ik ook nog best eens zeg: ik neem les
Niet zo vaak als het zou moeten, maar ik word dus wel begeleid in m’n pogingen. 
Groetjes! Helena