*Joy @ Work!*

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Daisza

*Joy @ Work!*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-08 20:56

Heeey!!
Leuk dat je even komt kijken!

Eindelijk heb ik weer eens foto's van Joy tijdens het rijden!
Joy is een Arabier x Lippizaner.
Afgelopen zomer ben ik ziek geweest en heb ik bijna een half jaar niet kunnen rijden, we zijn nu weer actief bezig de draad op te pakken, en vandaag heeft Nikki (nikki_jimmy) er foto's van gemaakt Haha! (SUPER BEDANKT!!!)
Op alle foto's zit een ©!

Mijn eigen commentaar;
- Nieuwe beugel riemen kopen aangezien ze geen gaatje langer kunnen Clown
- Me been zo nu en dan langer laten
- Me tenen niet afsteken
- En me hak soms meer uitdrukken.

Ik heb de teugels wat langer omdat ze dan de teugel lekker mee neemt naar beneden en haar rug goed gebruikt, en om te zorgen dat ze niet opgekropt gaat lopen. dit als advies van mijn instructrice omdat ze nog al een koppige heet hoofd kan zijn.

Zou het leuk vinden als je een berichtje achter laat voor ons!
gelieve geen commentaar over de thiedeman..
Doeegg!! Joy en Daisy Cool

1. In stappen
Afbeelding

2.
Afbeelding

3. drafje
Afbeelding

4.
Afbeelding

5. Galop
Afbeelding

6. (meer achter over zitten)
Afbeelding

7. Yihaaa!! Tong uitsteken Wat hardere galop Whoosh!
Afbeelding

8. Einde van het wijken of poging tot schouder binnenwaarts...¿?
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11. uit gestrekte draf
Afbeelding

12. 10m volte
Afbeelding

13.
Afbeelding

14. (wit) hoofdje Pling
Afbeelding

15. Uitstappen Lachen
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Daisza op 29-01-08 21:02, in het totaal 1 keer bewerkt

nicole_x

Re: *Joy @ Work!*

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 21:01

Ik vind het er erg rustig en ontspannen uitzien,
super Haha!
Wel op je tenen letten, mijn jassen verzameling
kan ik er nu met alle gemak aan hangen Nagelbijten / Gniffelen

tutje_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 21:02

heey ziet er leuk uit mooi paardje ook

Daisza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-08 21:04

haha ja erg he!
ik heb nu soms ook dat ik me tenen gewoon aan de bak rand stoot, dus me beugels moeten weer een gaatje langer dan kan ik ze ook niet meer afsteken Clown

Dank je wel Haha!

PollyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 21:07

Wat een gave kruizing ! Ben jij heel groot of is hij niet zo groot ? Enne hoe houd je hem zo wit Clown

Skotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 21:10

Wat mij opvalt op de foto;s is dat je zadel zo ver naar voren ligt? of mischien is er iets anders wat mijn stoort ik kan er zo snel niet opkomen..
Het is iig een mooie pony!!!

Daisza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-08 21:12

Joy is een E pony van 1.56, en ik zelf ben 1.70m
Ik heb zo'n ''schuur''blok dat werkt heel goed tegen de vieze vlekken!

@Skotti, Me dekje lag te ver naar voren Clown misschien dat dat het is wat je stoort??
en zwart valt natuurlijk ook heel erg op op wit, naar mijn weten lag het zadel goed.. Vork

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 21:16

Wow, wat een super mooi (en wit Haha! ) paard!
Het ziet er fijn uit, ze toont trouwens veel groter zeg.
Depunten die je aanhaalt hoeven niet meer genoemd te worden Knipoog

N_fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 21:23

Ik vond het er goed uitzien Knipoog Lekker ontspannen en ongedwongen. Wel wat moeite in de galop, maar je moet toch iets hebben om aan te werken? Veel overgangen maken.. Keep up the good work.

Succes!

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 21:26

Wat heeft ze een lief koppie zeg! Het ziet er rustig en ontspannen uit, en volgens mij rij je ook fijn (daarmee bedoel ik dat je haar niet in de weg zit of grof rijd ofzo). Maar wel op je tenen letten inderdaad Knipoog

En toch een opmerking over de thiedeman... Ik vind hem te strak zitten, je kunt veel beter de tijd nemen om je pony lekker van achter naar voren te rijden zonder hulpteugel, als je het goed doet komt de aanleuning vanzelf. Ik zeg het omdat ik het gewoon zonde vind, als ik naar de foto's kijk lijkt het alsof je makkelijk zonder kan rijden.

In ieder geval nog heel veel plezier met haar!

Daisza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-08 21:31

Dank je wel mevrouw fotograaf Knipoog
De galop vind ze inderdaad moeilijk, hoe harder hoe beter Knipoog zo zie je maar weer dat er echt arabisch bloed in zit.

@ Daan_Ordeal;
De thiedeman heb ik gekocht op advies van me instructrice, zonder thiedeman drukt ze haar rug weg en gooit ze haar hoofd helemaal om hoog. Ik ben gewoon rustig aan begonnen met de thiedeman eerst aan het bit vast en na weken en weken steeds een gaatje strakker. voorlopig blijft hij nog even om Knipoog
ik zal even kijken of ik een foto heb zonder thiedeman, dan zie je het verschil.

Daisza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-08 21:42

nee sorry kan zo snel geen foto vinden, behalve hele houden van 2jaar terug Bloos

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 21:45

Ik zat me af te vragen waarom er met tiedeman gereden werd, kom bij de galopfoto's... aah, daarom Knipoog

Probeer met het wijken je been niet zo af te draaien

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 21:48

Wooow wat is je paardje mooi wit! Afgod Foto's zien er goed uit hoor!
Ben zelf alleen niet zo'n fan van de Thiedeman. En vind hem er bij Joy ook een beetje strak uitzien...

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 21:51

Ik vindt het een heel braaf ontspannen beeld geven. Je hebt een mooie pony. En ik denk dat je er goed aan doet hem met thiedemann te rijden. Alleen bij de galop zie ik hem strak staan. Verder zie ik geen spanning op je thiedemann. Ik denk absoluut dat je lekker bezig bent. Ga vooral zo door!!

N_fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 21:53

Sorry maar ik heb hier al een tijdje "moeite" mee op bokt. Vaak wordt er met een schuin oog naar hulpteugels gekeken. Dat ze eraan hangen is één ding maar ze mogen niet inwerken. Wat is dan het nut van een hulpteugel is mijn vraag als hij er alleen maar bij mag hangen? Als er geen constante druk op staat en het goed gebruikt wordt heb ik er geen problemen mee. (niet alleen met thiederman maar ook met slof e.d.)

Lichtelijk offtopic Knipoog

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 21:54

vind het een super leuk paardje maar ben dan
ook een echte schimmel fan Haha!
veel suc6 nog met haar Haha!

PollyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 21:55

Nikki_jimmy schreef:
Sorry maar ik heb hier al een tijdje "moeite" mee op bokt. Vaak wordt er met een schuin oog naar hulpteugels gekeken. Dat ze eraan hangen is één ding maar ze mogen niet inwerken. Wat is dan het nut van een hulpteugel is mijn vraag als hij er alleen maar bij mag hangen? Als er geen constante druk op staat en het goed gebruikt wordt heb ik er geen problemen mee. (niet alleen met thiederman maar ook met slof e.d.)

Lichtelijk offtopic Knipoog

Als de hulpteugel jou helpt in het rijden en ook het paard helpt is dat toch alleen maar mooi ?

Daisza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-08 22:04

Op mijn thiedeman staat ook niet continue druk, zodra joy de thiedeman voelt laat ze los en gaat ze naar beneden. alleen zoals ponyparadijs al zei in galop staat ie wel strakker, Galop is ook echt haar moeilijkste gang, ze valt dan vaak helemaal uit elkaar en steekt haar hoofd vooruit zoals een giraffe Clown Als je Joy TEveel in de mond zit loopt ze niet voor je, dan ziet ze stijgeren als enige uitweg. dus dat betekend dat de thiedeman ook niet TEstrak zit aangezien ze dat nog niet heeft geprobeert Knipoog
Sinds ik met thiedeman rij zijn we echt enorm vooruit gegaan. dus nu op dit moment ben ik er wel een voorstander van, een slof daarin tegen die zou ik nooit gebruiken. dat vind ik meer een dwang middel.

@ Nikki, vind ook wel dat je gelijk hebt! alleen sommige rijden met een hulp middel zonder te weten hoe je het moet gebruiken. tja dan snap ik reacties van andere bokkers wel. vaak is er ook te vaak een vooroordeel vandaar dat ik er ook bij zetten geen reacties op de thiedeman.

@Alja, word helemaal blij van je berichtje Knipoog *trots*

_Celien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 22:17

Onzin dat een slof een dwang middel is. Een slof heeft als je hem goed gebruikt de zelfde werking als een thiedeman.
Je zadel ligt niet te ver naar voren, maar kieperd enigszins naar voren.
Om nog even terug te komen op de hulpteugel. een hulpteugel is inderdaad voor hulp. Als een paard na wilt geven maar op bepaalde momenten zijn kop flink in de lucht steekt, kan een hulpteugel van pas komen. Je teugel hangt dus bij een nageeflijk moment slap en spant pas aan als het paard zijn nek er uit wil drukken. Een stoot is ook een voorbeeld. Veel mensen vinden het een dwangmiddel maar als je de stoot zo afstelt dat het paard pas op het moment dat hij voor de loodlijn komt aanspant is er niks aan de hand. Maar het probleem met hulpteugels is vaak dat mensen hun eigen probleem willen vermakkelijken met een hulpteugel. Uit een stille hand komt een constant nageeflijk paard voort. Uit een onrustige hand komt een paard voort dit soms niet makkelijk wilt na geven dan is het dus niet een probleem bij een paard maar bij jouw dus zou je oefeningen met je lichaam moeten doen zodat je het paard niet meer stoort en het paard na kan geven.
Een ander probleem is dat als je een paard longeert met een hulpteugel dat hij voor wel netjes nageeflijk is maar dat zijn achterhand een paar minuten later pas volgt. Met rijden kan dit probleem opgelost worden door het been en de zit. De oplossing met longeren vind je dan terug in de passoa maar dan krijg je weer het probleem dat de helft niet weer hoe ze dat ding moeten gebruiken.

Verder zie ik geen ernst in het feit dat jij er een extra hulpje aan hebt hangen, ik zie niks aan je houding dat het zou moeten belemmeren. Als je dat ding maar wel zo snel mogelijk er af doet als het niet meerr nodig is.

groetjesss

Daisza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-08 23:08

Ik zeg ook niet dat het een dwang middel is, maar als je het vergelijkt vind ik het meer op een dwang middel lijken. veel mensen gebruiken het ook om dat het lekker makkelijk is.

Nu weer ontopic Knipoog
bedankt voor je commentaar!

Ilsje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 23:45

Wauuw!! wat ziet joy er netjes uit zeg (ik heb haar volgens mij 5 jaar geleden nog gezien Lachen ziet er netjes uit, doe je ook nog welles springen?

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 09:16

Heeeiiii!!!

Wat een prachtig paard!!!
Probeer niet teveel voorover te zitten (ik ben de zooveelste die het zecht) Tong uitsteken
Wat een leuk shabrakje!! Vingers aflikken

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 09:53

Daisza schreef:
Op mijn thiedeman staat ook niet continue druk, zodra joy de thiedeman voelt laat ze los en gaat ze naar beneden. alleen zoals ponyparadijs al zei in galop staat ie wel strakker, Galop is ook echt haar moeilijkste gang, ze valt dan vaak helemaal uit elkaar en steekt haar hoofd vooruit zoals een giraffe Clown Als je Joy TEveel in de mond zit loopt ze niet voor je, dan ziet ze stijgeren als enige uitweg. dus dat betekend dat de thiedeman ook niet TEstrak zit aangezien ze dat nog niet heeft geprobeert Knipoog
Sinds ik met thiedeman rij zijn we echt enorm vooruit gegaan. dus nu op dit moment ben ik er wel een voorstander van, een slof daarin tegen die zou ik nooit gebruiken. dat vind ik meer een dwang middel.

Zoals ik jou zo lees ben jij je er zeer bewust van wat je probleem met je paard is. En je weet heel goed waar een thiedemaan voor dient. En hoe je er mee om moet gaan.

Alleen wat betreft de slof ben ik het niet met je eens. Bij GOED gebruik van de slof is ook deze geen dwangmiddel. Een thiedemann en slof zijn zeer te vergelijken qua werking. Het voordeel van een thiedemann is dat je geen extra teugels in je handen hebt. Een thiedemann is dus ook geschikt voor een minder ervaren ruiter of amazone. Niet dat ik zeg dat jij geen ervaring hebt hoor!!! Het nadeel van een thiedemann is dat je hem afsteld op een bepaalde lengte en je daar dus niet mee kan wisselen. Dat kan dan dus weer wel met een slofteugel!

Ik vind echt dat je bewust bezig bent met het verbeteren van je paard. Probeer de tijden dat je met thiedemann rijdt te verkorten. Dus bijvoorbeeld alleen vast als je gaat galoperen.

Mips

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 10:47

Ik vind dat je een super paardje hebt, heel mooi beestje. Ik vind het er ook wel relaxt uitzien, ik he wel een paar tipjes voor je.
Je spant je nogal in de galop (lijkt het), nou is dat begrijpelijk als je paard het ook doet. Ik weet precies hoe het voelt, heb er zelf ook last van namelijk. Maar probeer je schouders los te gooien, ga lekker mee in de beweging. Op die manier zal je paardje ook makkelijker onder jou ontspannen.
Let ook op dat je tijdens de wendingen recht boven je paard blijft zitten, en niet naar binnen hangt. Dat kan al door je te concentreren op je buiten (boven) been.
Heel veel succes ermee, en ga zo door!