Mona en Kartouch @ work voor de eerste keer op bokt

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Inèske

Mona en Kartouch @ work voor de eerste keer op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-08 20:12

Hallo iedereen,

sinds de herfstvakantie rij ik deze paarden (rij nog eentje maar heb daar jammergenoeg geen foto's van...) het zijn echt super paarden Haha! en ik heb een voorstel gehad om mona (met het roze zadeldoekje) te kopen... Ik twijfel nog...

Eerst mona, Mona is een paardje die zich enorm zenuwachtig maakt. Ze is al heel erg gebetert buiten vroeger, maar er is nog veel werk aan. Het voordeel is wel dat ze werkwillig is... Wat denken jullie?

Afbeelding

heb niet echt een goed galopmoment, dit was net een moment dat ik ze erg moest ondersteunen om ze in galop te houden...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

fotografe er nog eens op
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kartouche:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

fotografe er nog eens op
Afbeelding

Afbeelding

zo dit waren ze, commentaar is welkom (maar hou het aub vriendelijk *LOL*
Ik krijg les op ze en mijn eigen commentaar is:
- handen dragen
- hielen laag
- in galop blijven zitten!!!

HouVanUtopia

Re: Mona en Kartouch @ work voor de eerste keer op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 20:15

Wat is die 1ste leuk!
Gave aftekeningen zeg!! Loopt ook best lekker op sommige fotos nog iets of wat spanning heb ik het idee

Inèske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-08 20:18

ja ben eigenlijk al tevreden met de ontspanning die ik nu krijg... vroeger kreeg ik niets van ontspanning... Ik heb ook al eens een keer gehad dat ze echt het bit aannam Haha! Wat was ik toen trots Haha!, toen ontspande ze echt Haha!, kon je echt voelen. Ze liet alles los en ze was zo aangenaam te rijden Haha!

Super paardje, zit zo te twijfelen he...

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 20:21

Wat grappig, wij hebben ook een Mona en Kartouch op stal staan!
Rijden ziet er al best goed uit hoor Lachen Ontspanning is ook wel te zien! Niet op alle stukjes maar dat komt wel goed als ik dit zo bekijk! Lachen

Puck__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 20:25

Leuk paard! Haha!
Mijn tip alleen : Als hij steeds eruit komt met zijn neus , probeer hem dan iets dieper in te stellen!

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 20:56

leuk dier,kan een leuke combi worden. je kent je punten waar je aan moet werken zoals je zelf al omschrijft. komt vast helemaal goed.
over de keuze wel of niet, denk ik dat je niet alleen je gevoel, maar ook leeftijd paard doel wat je met haar wilt enz, duidelijk op een rij moet zetten

scces met je keuze

Inèske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-08 19:32

Mona is al redelijk van leeftijd... Ze is 13 (zie je waarschijnlijk wel aan haar). Maar het is een super leerpaardje! Oorspronkelijk was het een springpaardje (en ik durf bijna niet springen Bloos ) maar ga het dit weekend toch es doen met haar Haha!. Niet hoog, maar toch es om haar springtechniek te proberen.
Kartouche daarentegen is een ZZ-paard (maar ik kan zo hoog nog niet rijden Bloos ) Krijg goed les met hem zodat de lessen voor hem ook wat leuker worden Haha!
Want ik denk dat hij die cirkels en die achten en die slange voltes en zo, dat hij zich verveeld...

Mona dieper instellen, dit probeer ik echt, maar ze komt telkens terug omhoog... Na de galop krijg ik haar al redelijk naar beneden en heb al eens een moment gehad dat ze echt laag kwam (maar aan de teugel he, ze nam dat moment echt het bit aan) Jammer heb ik het nog maar 1 keer verkregen...
Maar nu kan ik ze terug meer rijden (de examens zijn gedaan) hopelijk beteren ze terug wat Haha!

Bedankt voor de reacties Haha!

Ik zit nog altijd in dilemma Haha!

sas_dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 19:59

13 vind ik niet oud hoor Haha! !!
zoals je net zegt dat ze af en toe heel fijn loopt die stukjes gaan zich vanzelf uitbreiden Lachen

af en toe zou je je haken iets meer kunnen uitdrukken maar verder ziet het er wel netjes uit