Eerste wedstrijd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ASsi_

Eerste wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-08 16:51

Binnenkort heb ik mijn eerste wedstrijd met mijn verzorgpaard. Nu ben ik wel heel benieuwd hoe hij reageerd op een vreemde omgeving en ik ben ook wel een beetje zenuwachtig.

Hij heeft overigens vroeger veel wedstrijden gelopen maar de laatste 8 jaar niet meer. Ik verzorg hem nu een jaar en het rijden gaat wel heel goed. Ik rij hem in elke weersomstandigheid, langs de bak zijn zat wapperende dingen of dingen die lawaai maken bij wind, hij schrikt niet van trekkers vrachtwagens e.d. en als ik rij rij ik altijd alleen. Soms heeft hij alleen van die buien dat hij alleen maar wil rennen en hij is heel alert op geluiden (vooral die van dieren Nagelbijten / Gniffelen )

De wedstrijd is in een binnenbak en ik rij altijd buiten. (ik heb niet de mogelijkheid om in de tussentijd ergens binnen te rijden)

Dus mijn vraag, iemand tips voor een goede eerste wedstrijd? Alvast bedankt!

beestenfreak

Re: Eerste wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 16:58

niet zenuwachtig zijn.paarden zijn hier heel gevoelig voor en kunnen zelf ook zenuwachtig worden....wat voor wedstrijd is het is(dresuur of springen?)misschien kun je ook een keer met je paard naar die manege toegaan zodat hij alvast een beetje kan wennen??en misschien een paar keer oefenen???
sucses met je wedstrijd!!! Knipoog

ASsi_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-08 17:02

Het is een dressuur wedstrijd, alleen kan ik niet van te voren al een keer naar die manege omdat ik geen vervoer heb.
We zijn het proefje wel al aan het oefenen en dat gaat wel goed.

Mn zenuwen ga ik in bedwang proberen te houden, bedankt voor de tip Lachen

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 17:04

Als je paard normaal gesproken niet erg schrikkerig is dan zou ik me niet al te veel zorgen maken. Binnen is er minder afleiding en minder gelegenheid om hard te gaan rennen!
Bovendien zijn paarden op vreemd terrein vaak meer op jou gefocused en heb je de aandacht meer bij jou.

beestenfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 17:05

ow ja die F proefjes zijn echt niks om je druk over te maken. Haha! zit zelf in F6 en heb tot nu toe steeds me promotie punt gehaald Ja

ASsi_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-08 17:15

@ pearlie: Zou wel handig zijn als hij op mij is gefocused, heb er ook wel vertrouwen in. Klinkt ook wel logisch wat je zegt over de binnenbak.

@beestenfreak: Het is geen f-proefje die ik moet rijden maar gewoon een B proef. Ken de f proefjes eigenlijk ook helemaal niet wat is daarmee het verschil? Maak me overigens ook niet zorgen om de moeilijkheidsgraad van de proef maar meer om hoe hij doet.

noortjejacky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 17:27

Probeer voor de wedstrijd nog even naar een binnenbak te gaan om te oevenen.

ASsi_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-08 17:31

Ik heb in mn beginpost al gezet dat ik niet de mogelijkheid heb om binnen te rijden.. In de buurt zijn geen binnenbakken en ik heb niemand die mn paard kan vervoeren

(op de wedstrijd zelf ga ik met andere mensen mee met een vrachtwagen)

Maar wel bedankt voor je reactie

CaileyS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 17:31

Ik kan hier niets aan toevoegen

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 18:44

Dit bericht hoort eigenlijk op WD-V. Maar deze vraag is al heel vaak gesteld. Gebruik even de zoekmachine.

Bij deze een slotje.