Hi,
Na het lezen van verschillende stukjes ben ik er nog steeds niet uit hoe je het beste kunt lichtrijden en doorzitten.
Beginnende met lichtrijden. Soms lees je: 1)gebruik alleen je bovenbeen en ga omhoog 2)Dan lees je weer laat jezelf opwerpen en als je zit, je bekken kantelen.3) Dan lees je weer jezelf op laten werpen door het paard en als je naar beneden kom dan gebruik je je enkels om de weg naar beneden te dempen.
Doorzitten: De een zegt : 1)benen ontspannen en jezelf aan het zadel plakken2) Dan lees je weer, met de beweging meegaan en je bekken beweken en je enkels stilhouden 3) dan lees je weer : gebruik maken van je enkels en je benen zo lang mogelijk houden.
Wat doe ikzelf:
Bij lichtrijden laat ik mezelf omhoog gooien. Op het moment dat ik op het zadel terecht kom kantel ik mijn bekken iets naar voeren en ik maak veel gebruik van mijn enkels.
Bij Doorzitten maak ik zelf veel gebruik van mijn enkels en probeer de beweging van het paard te volgen.
Conclusie: ik maak bij doorzitten en lichtrijden erg veel gebruik van mijn enkels. Het verschil bij mij tussen lichtrijden en doorzitten is erg klein.
Kan iemand mij zeggen wat ik goed doe en wat ik verkeerd doe. Daarnaast wast jullie ervaringen zijn bij doorzitten en draf
Hoor graag van jullie
gr. Fralex