whauw (osmium x Nocturn(lamour)) in de nieuwe binnenbak

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Persevero

whauw (osmium x Nocturn(lamour)) in de nieuwe binnenbak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-08 11:37

na lange tijd kon het dan eindelijk weer, "fatsoenlijk rijden"
tussen haakjes, de binnenbak was dan wel bruikbaar nu hij bijna af is, alleen dan moet je niet een paard hebben die ALLES eng vind, jezus wat was zij gespannen. is natuurlijk ook wel een beetje de leeftijd.
ze is immers nog maar 4 en nog niet zo gek lang onder het zadel. daarnaast is ze door het winter seizoen ook nogal in gevallen
kwaliteit is wel bagger
naja hier het resultaat
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
hmm was mooier geweest als ze toch iets meer haar neusje naar voren had Boos!
Afbeelding
Afbeelding
en op stal

(wees wel lief voor ons we moeten nog veel leren)

HarmanyL

Re: whauw (osmium x Nocturn(lamour)) in de nieuwe binnenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 11:38

Mooi paardje. Wel wat meer ruimte aan de voorkant geven!

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 11:51

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-08 12:00

__PSM__ schreef:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-APDFXZ3G.jpg

Wat ben je op deze foto aan het doen...

Voor de rest veel ruimte aan de voorkant geven, en fijn voorwaarts rijden. Dan komt het vast goed...

keertwending om de achterhand, knopje die er per toeval op is gekomen. ze was zo druk in het begin dat ik haar in de stap even een beetje attend wilde maken op mij.

en ze heeft idd wat meer ruimte nodig aan de voorkant. Ze was alleen zo kijkeig en loperig door de nieuwe omgeving dat als ik haar wat meer voor-neerwaarts wilde rijden ze mij er gelijk tussen uitkneep.

ik hoop dat als je een paar keer vaker hier heeft gereden dat ze wat rustiger wordt

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 12:05

vind een keertwending om de achterhand voor een paard wat net onder het zadel is wel veel gevraagt hoor...

vind het rijden niet zo'n prettig beeld geven, paard loopt erg opgekropt, ik ben geen tegenstander van wat ronder instellen, maar dit is gewoon kin op de borst.

moest wel even lachen om de mensen die door het raam staan te kijken, twee strakke gezichten

heb je les met dit paard?
wel verstanding namelijk, in deze fase kan er zoveel fout aangeleerd worden..

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 12:05

Wat een leuk dier. Een beetje spanning kan nu nog geen kwaad, als ze wat ouder is en wat meer ervaring heeft gaat ze dat hopelijk omzetten naar positieve energie door wat meer te showen. Verder idd lekker voorwaarts en het neusje eruit, geeft vaak dan ook net meer ontspanning omdat ze wat meer bezig zijn. Let wel goed op je buitenteugel in de keertwending, daar valt ze nu doorheen. Maar al en al een erg leuk dier, veel succes in de toekomst met deze knappe merrie!

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 16:23

Ik denk dat je wat teveel met de voorkant bezig bent, geeft een wat 'inelkaargetrokken'' beeld van voor, ik denk dat je meer moet bezig zijn met van achter naar voren op eigen benen laten lopen, dan komt die aanleuning vanzelf wel meer uitzichzelf en keertwendingen lijkt me wat veel voor zo'n jong paard, gewoon lekker gaan schakelen, later komen die oefeningen wel, leuk paard.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 17:22

Ik vind een keertwending ook wel wat veel hoor voor zo'n paard, dat het er per toeval opgekomen is, oke, maar om het dan te blijven oefenen.. Ik denk ook dat als je hem wat meer ruimte geeft en er gewoon wat meer achteraan rijdt, je alweer een heel ander beeld krijgt... Succes ermee, ze is wel echt heel leuk...

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 20:49

wat een slechte foto's! sorry dat ik het zo direct zeg, maar ik vin hem erg "in de krul getrokken" lopen

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 21:02

Idd wat meer ruimte van voren geven. Knipoog

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 15:40

Haha, gave cap Haha!

Het ziet er niet echt ontspannen uit. Ik heb het idee dat jij wat gespannen zit, je hakken optrekt en het paard een beetje tegenhoudt in zijn lopen. Hij mag meer ontspannen. Het neusje mag er ook iets uit en ze mag op haar eigen benen lopen.