Verrebeest weer eens @ work (v. OOSeven)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Verrebeest weer eens @ work (v. OOSeven)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-08 20:16

Jaaa, ik weet hééél goed dat ik m'n merrie los rij met een slof er aan, maar zeg eerlijk. Strak zit ie niet!

Verder was Verle niet zo braaf vandaag, en ik geef haar groot gelijk ook!!
Vorige week vrijdag, afgelopen dinsdag en afgelopen vrijdag is ze gereden, verder is ze niet onder het zadel geweest. Dan werd er net in de wei naast Verle een 3-jarige hengst gezet die lekker gek ging doen, ze waren bezig met een groene pony met longeren die voor de 1e keer een zadel op had, aan de andere kant van de bak waren er ook 2 gek aan het doen. Dus zeg eerlijk, gelijk heeft ze dat ze niet zo braaf was!!

Verder waren er wel veel fijne stukken tussen. Lachen

1. Afbeelding
Handen recht op, hoger en bij elkaar..

2. Afbeelding
Beetje donkere foto, maar niet naar Verle kijken en ik vraag hier iets door met mijn buitenhand.

3. Afbeelding
Beetje explosief galopje Haha!

4. Afbeelding
Pasje op zij in stap, dat beentje Ach gut

5. Afbeelding
Lekker drafje.

Dat waren de 1e 10min, toen de slof eraf en aan het werk.

6. Afbeelding
Rustig draven.

7. Afbeelding

8. Afbeelding
Galopperen.

9. Afbeelding

10. Afbeelding

11. Afbeelding

12. Afbeelding

13. Afbeelding

14. Afbeelding

15. Afbeelding

Commentaar is zeer welkom...
Commentaar op de slof is volstrekt nutteloos.

Ten eerste: Ik rij er zelden mee.
Ten tweede: Als ik er mee rij, heb ik daar mijn redenen voor.
Ten derde: Hij hangt er maar bij, zoals op de foto's ook te zien! Haha!

Waar ik mee bezig ben is op rust en ontspanning te rijden, helaas. Vandaag was het daar dé dag niet voor, op af en toe na. Verder ben ik heel erg bezig met het rijden op buiten teugel binnen been en dat gaat zowel mij als Verle niet heel makkelijk af...

Mijn aandachtspunten zijn ook vooral mijn handen, moet opletten dat ik ze niet te laag houd, niet ga piano spelen en ze niet op mijn knieën leg.

Enne, mijn volgende paard wordt niet zo'n knap ding!! Kan mijn ogen er niet van af houden, of te wel ik moet geen geld proberen te zoeken... Knipoog

Tips zijn zeer welkom!!!

Debbylover

Re: Verrebeest weer eens @ work (v. OOSeven)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 20:22

Leuk paardje zeg niks over de slof Haha!
Soms je schouder naar achter en wat is er met de foto's gebeurt na de eerste 5 ?:P

12sterre34

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 20:23

Ik vind dat je haar netjes aan het lopen hebt hoor. De slof hangt idd mooi slap, waarom heb je hem eraan? Clown . In ieder geval, zoals de foto's laten zien heb je hem niet nodig lijkt mij. Op de meeste foto's rij je mooi het neusje er iets uit.

nicole_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 21:47

prachtig paard!
ziet er goed uit.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-08 22:13

Bedankt voor de reacties!! Haha!

Waarom ik de slof er aan heb? Eigenlijk heel simpel, de eerste 10min (dus tot dat ik gegaloppeerd heb, dan is het over) ze nogal graag loopt te klieren, opzich niks ergs aan. Maar Verle is niet zo vriendelijk dan en als ze écht gaat, wordt ze gewoon gevaarlijk: Lees steigeren (bijna achterover), bokken (alla rodeo). Met de slof kan ik haar op het helemaal uiterste begrensen, want ze hoeft niet in de krul te lopen, maar mag van mij (de eerste 10min) niet met haar neus zo hoog lopen dat ik met mijn gezicht in haar manen zit. Doet en kan ze dat wel, moet ik namelijk gaan oppassen. Lachen

En eerlijk, vandaag zou ik hem niet nodig gehad hebben, de laatste tijd niet meer. Maar heb hem er bij gehangen omdat ze zo weinig gereden is de laatste tijd.

Dus als ik beide handen gegaloppeerd heb, gaat ie er af en is er ook echt niets meer aan de hand. Knipoog
Heb de slof ook niet nodig en gebruik hem ook absoluut niet om het paard er mee in de krul te rijden, maar heb hem er als safe bij hangen. Lachen

Inderdaad schouders recht/naar achteren houden. Al vertekend het wel iets door mijn jas. Knipoog

Haha, foto 1 tot en met 5 zijn foto's, de rest erna zijn stills uit filmpjes. Knipoog

asfact

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 22:48

knap paard toch, ziet er goed uit hoor, en ontspannen je zou niet zeggen dat er allerlij gekke dingen om haar heen gebeuren

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-08 11:20

Dankje Corina!
Verle liep sommige stukken ook heel fijn en ontspannen, maar normaal is ze meer ontspannen!
Maar ik neem het haar niet kwalijk. Lachen

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 18:46

Vind het mooi beeld geven. Vind het ook een vriendelijk omgang van de slof, kan je tegenwoording niet van veel mensen zeggen.
Het kleur dekje staat d'r ook goed Ja

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 18:59

Ik ben het magda_90.
Ziet er vriendelijk uit.

Ze lijkt trouwens erg op mijn verzorgpaard Tong uitsteken

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 19:14

Vind het er ook vriendelijk en goed uitzien.
Kan me voorstellen dat je je ogen niet van dr af kan houden hoor Knipoog
Probeer in de galop op iets meer op je kont te blijven zitten Lachen

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 19:16

Wat een heerlijk paard!!

je weet zelf de puntjes waar je aan moet werken.. Toppie!!

Ik zou alleen de slof wel IETS oppakken, je gebruikt hem wel fijn, maar doe m iets korter dat je nét geen contact hebt.. maar datie niet zo los bungelt Lachen

Succes !

LoveOdie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 19:21

Leuk paardje, ziet er best ontspannen uit. Maar even 1 klein dingetje. Als die dingen om je heen gebeuren, en je paard flipt, is dat eigenlijk een teken dat je niet helemaal geconcentreerd bent. Het zou namelijk eigenlijk niets uit moeten maken. Het is hartstikke lastig, (en ja in ons achterhoofd geef ik dr zeker gelijk dat ze niet braaf is) maar het is wel jou taak om haar net zoals altijd te rijden!
Mooie uitdaging lijkt me Vork Cool

Dit was zeker niet om je aan te vallen! Lachen
Wat alleen op bokt vaak opvalt, is dat voor de foto's geplaatst worden eerst een kilometer verhaal komt van waarom het vandaag niet perfect ging omdat de omstandigheden niet goed waren. Iedereen weet natuurlijk dat juist die omstandigheden helemaal niks uit zouden moeten maken.
^ was niet persoonlijk op jou bedoelt, maar meer ter schetsing van dr rest! Tong uitsteken
Als je paardje nou nog een keer zulke omstandigheden om zich heen heeft, stel hem/haar lekker schoudervoor naar binnen, en rij een hoog tempo terwijl je je paard een stukje ronder inzet, zo geef je hem geen kans verder te kijken dan jou, en laat je m goed concentreren. Zo wacht je m namelijk niet af, maar neem je gelijk de leiding. Dan voelt ie zich vertrouwd, en gaat het waarschijnlijk een stuk lekkerder!

jeetje, wat een verhaal he Verdrietig
(echt een leuk dekje trouwens! Haha! )

Whizzard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 19:25

Wat een toffe Lachen. Leuk om weer eens een halfzusje van mijn paard te zien! Rijden ziet er netjes ontspannen uit!

Xre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 19:56

Je handen mogen inderdaad wat rechterop. Verder lijkt hij soms wat op de voorhand te kukelen. Voor de rest ziet het er netjes uit.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-08 21:57

De slof zou misschien wel korter mogen, maar dat doe ik ook weer bewust niet. Ik wil dat die haar alleen begrensd op het aller uiterste, verder mag ie geen contact hebben met haar mond, ook niet als ze iets omhoog komt.

Ik wil de slof niet gebruiken om haar aan de teugel te 'helpen', maar om haar fratsen te besparen voor mij. Heel egoïstisch, maar ik breek liever niet nog een keer mijn rug. Lachen
Daarbij kan die zo naar mijn mening niets doen en kan ik haar hier niet mee 'kapot' rijden, want de slof dwingt haar nergens heen.

Whizzard: Heb jij ook een OOSeven dan?!
Moet je je maar eens melden in ons topic! Knipoog

Xre: Dat ze soms op haar voorhand valt, lijkt niet zo, maar is af en toe ook. Vooral als ik een pasje vooruit rij en haar dan terug neem, wil ze nog wel eens voorover vallen. Het wordt wel steeds beter, maar ze is nog niet altijd even sterk genoeg om achter op te blijven. Begin nu soms stukjes te voelen dat ze wél fijn achter op komt en dit ook een paar passen vol kan houden en daar ben ik op het moment al heel blij mee!

LoveOdie: Je hebt gelijk hoor, altijd die hele verhalen over hoe en wat. Klopt, maar toch. Zij is dat niet gewend en dat merk ik gewoon goed aan haar. En concentratie er bij houden, klinkt heel makkelijk... Maar kan je zeggen, Verle is daar geen hendige bij. Knipoog
Ze flipte 'm niet hoor, ze was alleen wat feller op bepaalde dingen. Ze heeft geen 1x echt iets geks gedaan. Ja, 1x steigeren toen ze schrok, maar ik schrok zelf ook toen. Knipoog
Het is inderdaad aan mij de taak om haar te rijden zoals altijd.. Klopt volledig!
Maar, ik moet daar zeker niet bij vergeten dat ze pas weer enkele weken gereden wordt en dan ook maar zo'n 2 a 3 keer in de week en nu afgelopen week nog minder.

Normaal gesproken mogen omstandigheden niets uit maken, mij zie je ook niet snel een verhaal er bij zetten over die dag! (wel over hoe ze het de afgelopen tijd het doet) Maar nu vind ik dat de omstandigheden wel degelijk uit maken. Het is en blijft nog steeds een vrij jong paard, dat nu ruim een jaar onder het zadel is en afgelopen tijd zo'n maand of 2 toch niet echt gereden is.

Rijden gaat nooit perfect, maar ik kan heel te vrede zijn over hoe Verle haar best doet en dat was ik deze keer ook zeer zeker!! Haha!
Oké het ging niet zo fijn/makkelijk als andere keren, maar slecht ging het ook niet. Knipoog