Jeuk belemmert rijden....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Marlis_

Jeuk belemmert rijden....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-08 18:02

Sinds kort rij ik een nieuw paardje. Het is een 13 jarige merrie, die een tijdje stil heeft gestaan. Het is een behoorlijke hittepit, ze is wat stijf en het is echt een "dieseltje". Na een half uurtje (voornamelijk stappen, rechtrichten en tempocontrole) begint ze lekker te lopen. Echter, doordat ze zich met enige regelmaat zo druk maakt, zweet ze tegen die tijd ook. En dat zweet gaat jeuken bij haar oren enzo, dus begint ze als een idioot met haar hoofd te slaan..... Fatsoenlijk rijden is er dan niet echt meer bij. Ik heb geprobeert haar af te leiden door haar aan het werk te zetten, maar omdat ze zo stijf is en lang stilgestaan heeft kan ik niet al te moeilijke dingen van haar vragen.
Wie herkent dit probleem? En wie weet een oplossing??

Joetje

Re: Jeuk belemmert rijden....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 18:26

Achter haar oren, achter de kaak lopen ook zeer belangrijke spieren. Is het niet zo dat ze daar meer last van heeft dan van de jeuk?

Als het werkelijk de jeuk is kun je natuurlijk gaan scheren. Maar ik denk meer dat het een spierpijn verhaal is. Knipoog

Zachte lieve handen helpen je daarbij het meest.

kruimeltje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 19:23

Joetje schreef:
Achter haar oren, achter de kaak lopen ook zeer belangrijke spieren. Is het niet zo dat ze daar meer last van heeft dan van de jeuk?

Als het werkelijk de jeuk is kun je natuurlijk gaan scheren. Maar ik denk meer dat het een spierpijn verhaal is. Knipoog

Zachte lieve handen helpen je daarbij het meest.

Ja spierpijn kan het zeker zijn. Haha! heb ik ook als ik al een tijdje niet veel meer heb gedaan.

Gr M

_Marlis_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-08 19:39

De reden dat ik vermoed dat het geen spieren zijn maar jeuk, is omdat ze er niet mee ophoudt als ik lange tijd aan de lange teugel stap.... En wel als ze uitgebreid aan haar been mag krabben (tot de jeuk weer terugkomt dan...). Als ik haar losgooi in de bak en ze wind zich wat op tot ze zweet, gaat ze het ook doen namelijk. Tot ik het halster afdoe en ze kan krabben....

Overigens ben ik helemaal niet bezig met haar naar beneden rijden. Af en toe zakt ze, maar dat doet ze zelf, ik vraag niks aan de voorkant en heb ook niks in mijn handen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 23:21

Ik denk dat je aanleuning niet goed zit. Zie je laatste regel in de post boven mij. Niets in je handen is niet de bedoeling. ALS het al het zweet is waar je paard last van heeft, dan is het kwestie van aanleren dat ze zich ook op jou concentreert als er afleiding is. Consequente en eerlijke aanpak hanteren, en het werk interessant, haalbaar en afwisselend houden.