Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

mijn eerste idee is namelijk dat het paard waarschijnlijk niet aan het been is en niet goed van achter naar voor gereden wordt. Kun je allemaal zo moeilijk zien aan de hand van wat tekst

paard89 schreef:Maar hoe rij je een paard in de constant in de aanleuning? Loopt zeg maar de hele hoefslag mooi, en dan gaan we een volte 10 meter doen( voorbeeld) en dan gaat het hoofd weer naar boven

rijoyco schreef:Als je de aanleuning kwijt raakt, draai dan op de volte.
Probeer dan door je binnenhand meer van de hals te brengen, stelling te vragen/krijgen. De buitenteugel blijft op een contante druk, de binnenteugel speelt lichtjes.
Daarbij drijf je met je binnenbeen naar je buitenteugel, zodat het paard in zijn lijf zal buigen (laat de achterhand niet uitzwaaien). Door deze buiging zal de nagevelijkheid makkelijker terug te pakken zijn.
rijoyco schreef:Toch raar dat ik allerlei verschillende verhalen hoor over het nagevelijk rijden, bij al mijn instructeur moet ik het doen zoals ik eerder beschreef, met het binnenbeen naar de buitenteugel, buitenteugel eraan, binnenteugel er ook aan, maar vriendelijk vragend en ontspannen als de houding goed is.
Ik raak een beetje verward als ik het verhaal hierboven lees, en ik kan me voorstellen dat ik niet de enige ben.