Hallo ik heb een 23 jarige merrie, nu is mijn probleem mijn houding, ik duizend en één punten opnoemen waar het fout gaat bv mijn handen, schouders naar naar achteren , benen op zijn plaats houden enzo enzo.
Ik doe wel moeite maar er zijn wel een paar problemen, nl ik steek mijn handen naar voor (dus ik rij eigenlijk met losse teugel) maar als ik ze korter pak dan gaat ze niet vooruit omdat ze gewoon is om met losse teugel te rijden, ik weet wel da ge dan goed benen moet geven maar dan is er weer het probleem da mijn benen niet goed liggen en ik niet goed benen kan geven en als het wel gaat dan reageerd ze er niet op.
Nu moet ik wel zeggen dat [naam] geen echt dressuur pony is, ze is vroeger een manege pony geweest en ze kan bv niet aan de teugel rijden enzo en ik kan niet genoeg rijden om ze dat aan te leren en dat hoeft ook niet maar ik ik wil wel mijn houding verbeteren.
Ik neem wel les maar bv in de winter niet want ik heb fybromyalgie en dan is de koude niet goed voor mijn spieren, en aangezien ik als ik les heb een goede houding wil hebben span ik heel erg mijn spieren op en kan ik n2 dagen niet stappen( niet gewoon stijf zij maar echt zoveel pijn hebben dat ik bijna niet meer kan stappen)
Het was wel een heel verhaal maar als je nog zin hebt dan had ik graag tips gehad voor mijn probleem mijn probleem, alvast bedankt