Puccina schreef:Het is niet omdat ze nu niet goed wil reageren op je zit en benen dat je ze dan maar met je handen moet sturen he meid... Vanaf het begin aan juist leren. Mijn paardje was volledig verkeerd gereden toen ik haar kocht en reageerde totaal niet op zit en benen. In het begin leek het nergens op en kon ik ook geen bochten en figuren maken, maar door te blijven volhouden stuur ik ze nu gewoon door mijn gewicht te verleggen. Dit is wat je moet krijgen. Als ze hier in het begin niet zo goed wil op reageren, mag je heus wel eens overdreven gewicht verleggen om haar duidelijk te maken wat je wil. Het is belangrijk dat je paard weet wat je van haar verlangt, door met je handen te sturen gaat ze het zeker niet weten... Volhouden is dus de boodschap. Geloof me dat je dan NOG MEER plezier zal beleven aan haar en ze netter zal lopen. Jullie zijn wel een leuke combi

Puccina schreef:ps: buitenritten zijn net ideaal om je jong paard te trainen. Het is goed je stelling te oefenen op buitenritten. Dus ook hier kan je oefenen om haar onder de rug te krijgen door met je gewicht te werken...
Ik combineer ook zo goed mogelijk al met de zit- en beenhulpen, maar doordat we weiinig oefening hebben met bochten gaat het moeizaam. Ik rij haar ook maar 2x per week, en dan misschien 1x per maand in de bak. Buiten ben ik wel al aan het oefenen met stelling inderdaad en kijken of ze een pasje wil wijken, en dat gaat redelijk. Het gaat ook steeds beter, we oefenen gewoon flink door. Ik wil op dit moment vooral dat ze braaf is, dat netjes volgt dan vanzelf, en ze is heel slim dus ik verwacht dat het ook helemaal goed gaat komen!
bedankt 
Charles schreef:Ik vraag me eigenlijk af, als ik de situatie zo inschat vanaf de foto, is dat niet gevaarlijk hoe dat zijl zo los ligt? Ipv strak getrokken dat het paard niet kan blijven hangen?
Ik zat me al af te vragen of iemand hier wat over ging zeggen
Zelfs als ze blijft hangen dan sleept het zeil wat mee, gelukkig is ze er absoluut niet bang voor dus ik verwacht daar geen problemen mee. Ze tilt haar voeten ook heel netjes op, ben er al tig keer overheen geweest en het gaar hartstikke goed. Als ze niet zó braaf was had ik het ook niet gedaan.
Jethafa schreef:Volgens mij ging het aardig goed, maar ik zou het niet kunnen, zeker niet als het hard waait!! Goed dat je lekker naar buiten gaat. Dressuurwerk komt wel, haar balans is wat ze moet leren door ervaring. Probeer bijvoorbeeld in het bos ook eens wat (overdreven) op je zit te sturen. Gewoon oefenen, het kost moeite, maar het werkt uiteindelijk wel!
Veel succes! Echt een leuk dier!
Bedankt. Ja we oefenen lekker door, bos heb ik helaas weinig (ja is er wel maar je mag er niet in
) Maar ik slalom ook al vaak op de zandpaden e.d. het is gewoon oefenen, oefenen, oefenen. Als ze wat ouder zou zijn zou ik vaker oefenen, maar dat vind ik nu niet fair. Dat komt volgend jaar wel.
het viel me nog mee hoe weinig last ze had van de wind (tja, het is dan ook een buitenpaardje) alleen soms met tegen de wind in was ze het er helemaal niet mee eens. Maar dat mag, ik heb ook een hekel aan harde wind!