hallo
Ik rijd als sinds oktober buiten ritten met mijn Fjorden merrie het ging en gaat op zich allemaal prima maar ik zit met 1 probleempje misschien een beetje stom haha maar agh misschien heeft iemand hier een idee?
Het zit zo als wij gaan buitenrijden kunnen we maar 2 kanten op beide lange wegen zonder zijweggetjes het is dus vanaf onze boerderij of rechts (rustig landweggetje) of links (fietspad naast een 80 km weg) in het begin reed ik dus vaak de rechterkant op en af en toe eens links maar nu wil mijn merrie bijna niet meer de rechter kant op echt heel vaag eerst loopt ze prima maar na een tijdje wil ze omkeren en gaat lopen draaien en doen in de berm ook gaat ze staan bokken als ze dr zin niet krijgt met omdraaien, wel probeert ze eerst in het gras te komen want daar kan ze pas bokken..ik krijg dr echt heel moeilijk gekeerd richting de kant waar ik naartoe wil met een zweepje begind ze ook te bokken (dit vind ik op zich niet zo erg zolang ik mijn doel ermaar mee krijg) zodra we de linkerkat op gaan loopt ze prima en lekker vlot door zonder ook maar 1 keer te klieren oid maar zodra we rechts gaan kan ik er eigenlijk wel zeker van zijn dat ze na een tijdje gaat ouwehoeren, ze is nergens van geschrokken ofzo en eigenlijk is ze echt 1000% Bomproof ze is nergens bang voor en loopt normaal lekker door en geniet van de buitenritjes die wij maken we hebben verder geen rijbak ofzo dus de buitenritten is het enigste naast wat andere oefeningen enz wat er doen..
Het zadel enz zijn allemaal nagekeken ook hier waren geen problemen mee..
Iemand tips hoe ik dr wel goed de andere kant op krijg?
ik kreeg van iemand anders de tip een Thiederman teugel te gaan gebruiken maar ik denk zelf niet dat dit de oplossing is maar misschien hebben jullie tips?