Wij hebben een ijslander/Newforest sinds 2 jaar, deze pony is erg moeilijk te rijden en daar bedoel ik mee als hij eenmaal in galop is geweest dan blijft hij druk. Constant trekken enz.
Ik heb 2 bijrijders erbij gehad en die hebben helaas moeten stoppen omdat het echt gevaarlijk werd. Dat waren vrouwen met ervaring die eigen paarden hadden gehad. Bij ons was hij redelijk normaal. Maar hij blijft het toch regelmatig proberen. Gisteren zijn we weer eens gaan proberen. Ik was totaal niet bang dus daar ligt het niet aan. Een galopje wilde we maken, maar meneeer vloog in galop en wilde niet meer stoppen knalde zo de weg stuurde naar rechts geluk geen auto op de weg en bij een boerderij in de inham kunnen sturen. Eindelijk stopte hij maar de terugweg was was een heel gevecht. Schuin half draf galop naar huis. Behooorlijk gevaarlijk want de Nieuwkoopseweg in nootdorp is vrij smal en water aan beide kanten en auto's. Ik heb van alles al geprobeerd, pelham nu kk-bit op aanraden van Fysiotherapeut. Misschien een martingaal bijzetten. Ik weet het niet meer. Wie kan mij helpen????
In de bak is hij redelijk normaal wel snel.Ik wil hem eigenlijk niet weg doen. Maar ik wil niet altijd in de bak rijden want in de zomer is het buitenrijden zo leuk en hij vindt het blijkbaar ook leuker. Met pelham trekt hij ook nog eens zijn kin kapot.
[b][b][/b][/b]
Ook in de bak wil ze zichzelf wel eens sterk maken, als ze bv niet door de plassen wil. Ik ga nu samen met mijn instructrice mijn paard opnieuw 'zadelmak' maken. Dus vanaf het begin gehoorzaamheid aan de hulpen opbouwen (via freestyle/rechtrichtende buigingsarbeid).
! 
Ze heeft wel de bak nodig en ze wil graag in haar eentje werken, niet dat ze telkens alles hoeft uit te leggen enzo. Ik geef morgen haar nummer en ze zei ook dat je wel even Dansen met Paarden vn Klaus Ferdinant Hempfling moet kopen dn begrijp je het wat ze doet.