. Nouja.Ben zondag maar weer eens bezig geweest met mijn Haflinger merrie Anna van drie jaar oud. Mei dit jaar wordt ze vier, ze is dus nog een lekkere baby. Anna is zeker geen makkelijke pony, er zit behoorlijk wat pit in en ze kan ook goed heet worden. Desondanks lossen we dit nu met zijn tweetjes stap voor stap op, Anna is tenslotte geen volleerd paard. Met het rijden zijn we vooral gericht op ontspanning, maar ook vlot doorlopen. Anna is namelijk géén pony die in een sukkeldrafje kan blijven lopen, gezien het feit dat ze dan bokt van overtollige energie die ze kwijt wil. Ik longeer haar wel altijd voor het rijden om dit te voorkomen.
Voor degenen die het leuk vinden heb ik hier nog wat info over Anna zelf

Stamboeknaam: Amalia van 't Vossegat
Afstamming: Amarok (vader) x Strindberg (moeders vader)
Schofthoogte: 1.50 m
Zoals gezegd rijd ik met Anna nog gewoon basiswerk, we vinden het al moeilijk genoeg. Ik verkramp heel snel door Anna's wakkere karakter (hoewel ze wel heel lief is) en door haar jonge leeftijd, hier werken we onder begeleiding aan. Anna zelf heeft moeite met het galopperen, dit hebben we dan ook nog niet gedaan die dag.
(mede dankzij het feit dat ik van Anna het zand in de bak van heel dichtbij heb mogen observeren, mijn tempo was te laag)

Ik vind het zelf moeilijk om met haar te werken omdat ik snel bang ben (hoewel dit met begeleiding erg meevalt, en wanneer ik haar aan het lopen heb en er doorheen heb gereden, ze onwijs goed kan lopen en bijna alles doet wanneer ik het alleen maar denk. Heerlijk aan het been kan ze zijn, maar ook heel opgefokt jammer genoeg.) Mede hierdoor zijn we nog aan het twijfelen of we haar verkopen of niet, ondertussen proberen we in ieder geval het rijden en longeren niet te laten verslappen.
Goed, genoeg gekletst, hier zijn de foto's. Bruikbaar rijtechnisch commentaar is welkom!
. 
Zo tref je dan je Haflinger op stal aan, met vlechtje en al
.
Na een poetsbeurt en het ontvlechten gebeurt er dan gelukkig dit
.
Opstappen en rustig wegstappen, mijn been ligt hier naar achteren omdat ik wat duidelijker moest aandrijven.
Stapje, nog niet helemaal los.
Op de andere hand stappen, hier kwam ze al wat losser.
Drafje, ik zou mijn handen wat meer rechtop mogen hebben
Te diep, maar wel goed ontspannen en ruim.
Dit was het alweer, heb een halfuurtje gereden. Zoals ik al zei, ik ben nu erg gericht op ontspanning en tempo omdat ze dus ontzettend heet kan worden en dan gaat stressen. Persoonlijk hoop ik dat het snel weer beter gaat, maargoed, dat zien we.
Bruikbaar rijtechnisch commentaar is welkom!
Succes verder
. Ik ben in ieder geval wel blij dat de spanning steeds meer verdwijnt.