Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

(dit een paar keer doen en als ze dat snapt iets hardere hulpen geven en dat dan zo houden) 
Jester_LeX schreef:Misschien kan je ook een zweep gebruiken als ze weer traag is!
Ik rij zelf altijd met sporen!
Dan reageert hij goed tenzij hij dat niet doet dan krijgt hij een tik met de zweep!
misschien moet je je verzorgpaard een keer heel ergveel impuls geven dat tegenhouden en dan een keer loslaten dat werkt misschien wel!
Groetjes Jester_LeX
marleeniej schreef:Jester_LeX schreef:Misschien kan je ook een zweep gebruiken als ze weer traag is!
Ik rij zelf altijd met sporen!
Dan reageert hij goed tenzij hij dat niet doet dan krijgt hij een tik met de zweep!
misschien moet je je verzorgpaard een keer heel ergveel impuls geven dat tegenhouden en dan een keer loslaten dat werkt misschien wel!
Groetjes Jester_LeX
Hoe bedoel je dit laatste? Want het lijkt me niet handig om je paard heel erg aan te drijven om hem tegen te houden.... Het paard moet juist de link leggen tussen reageren voor je been = druk weg. dus bij minimale inspanning van haar kant in reactie op jouw been ontspannen en zo kun je dat opbouwen. Dit kun je doen door tempowisselingen bijvoorbeeld. succes ermee!