Ubisch aan de longe@work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lovepardoes

Ubisch aan de longe@work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-08 14:36

Hallo iedereen,

Ubisch is het paardje dat mijn zus verzorgd. Het is een Kwpn merrie van 6 jaar oud. Het is nogal een heethoofdje dus vandaar dat ze eerst had gelongeerd. Ze durfde daarna niet meer te laten zien aan de camera dat ze had gedraafd maar gelukkig heeft ze dat nog wel gedaan en zelfs een galopje! De eigenaresse van dit paard heeft haar nog niet zo lang, en haar vorige paard heb ik ook nog verzorgd Knipoog. Nou genoeg hier zijn de foto's en filmpjes!

Afbeelding
Dit is nog een foto van toen ze er echt net was.

Afbeelding
Deze vond ik gewoon zoo lief Bloos

Afbeelding
Beetje donker, zie ons nieuwe dekje Tong uitsteken

Afbeelding
Haar lieve hoofdje

Afbeelding
En helemaal in t roze Haha!

Code
<object width="425" height="355"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/ZYer61hJgps&rel=1"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/ZYer61hJgps&rel=1" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="355"></embed></object>

Wel een lekker galopje!

Code
<object width="425" height="355"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/Nmlpvac5Oeg&rel=1"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/Nmlpvac5Oeg&rel=1" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="355"></embed></object>

Op de andere hand!

Code
<object width="425" height="355"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/Dq0w03aF3YE&rel=1"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/Dq0w03aF3YE&rel=1" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="355"></embed></object>

Na het longeren wou ze er toch nog even op!

Afbeelding
En tot slot ikke met mijn verzorgpony Bloos

Me zus is nog geen ster in longeren en ze rijd pas sinds kort weer na 9 jaar te zijn gestopt. Ikzelf vind dat ze erg kort zit maarja.

Commentaar is welkom maar houd het lief he:D

Groetjes kimberley en nadine ( me zus ) en hoefjes van Ubisch en nerva ( de haf ) Tong uitsteken

lovepardoes

Re: Ubisch aan de longe@work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-08 14:37

me filmpies doen het niet??

kers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 16:48

Ik zie dat jij de longeerkoord over de oren vast maakt maar weet je dat dit eigenlijk geen goede manier is, je moet eens denken alle hulpteugels worden zo vastgemaakt dat ze zo inwerken om een paard naar beneden te krijgen maar zoals je het nu hebt werkt het juist omgekeerd.
Je kunt beter de koord eerst door de binnenste bitring één keertje omdraaien en dan aan de buitenste bitring vastmaken.

lovepardoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-08 16:51

Ja, ik maak hem altijd anders vast hoor, maar ze zus vind het zo handig. Ik doe meestal ook door de binnenste bitring en dan aan de longeersingel voor extra stelling en buiging. Maar bedankt voor je reactie. weet iemand misschien hoe je die filmpjes erop moet zetten?

lovepardoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-08 17:00

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 17:01

Is Ubisch toevallig een Amati?
Dan ken ik dit paard Haha!

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 17:06

Ik vind het nogal opvallend dat ze heel de tijd aanwijzingen geeft aan het paard. Na een tijdje wordt hij er dan doof voor. Prima om je paard te belonen maar hou daarna je mond weer. Ook bij het stappen drijft ze bij elke stap aan, dan heeft het natuurlijk na een tijdje totaal geen effect meer.

Wel een erg leuk setje en volgens mij ook een erg leuk paard.

lovepardoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-08 17:17

Ja ubisch is een amati en ik ken jou ook kelly, ik heb zelf ook op jasper gereden en ze staat dus op enthoven. Ja ik weet het, ze zegt het de hele tijd. Maar ze moet het gewoon nog leren. Ze loopt ook de hele tijd met haar mee zooo fout. Gewoon blijven staan, lopen en klaar:P

lovepardoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-08 17:18

maarre wat vinden jullie van mijn pony dan:P is een hafje van 6 lief he

Nienke1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 18:29

Nerva is een schatje! Lachen

Wat me opvalt aan het 1e en 2e filmpje is dat ze heel vaak 'ga door' zegt. Als je dat één keer zegt moet je wel reactie zien en na 10 keer al helemaal. Elke keer als je zus 'ga door' zegt, zie ik geen enkele verandering in de galop. Hetzelfde is met het drijven, ze drijft wel elke stap maar je ziet geen reactie. Ze stapt niet harder of gaat in draf.

Als je reactie wil, moet dat dan ook wel echt gebeuren.
Je kan dan beter een keer hard met de longeerzweep zwiepen dat ze harder gaat galloperen, dan 10 keer 'ga door' te zeggen zonder reactie.

Als je haar bijv. aan een commando laat wennen, moet zij er ook wel naar luisteren. Ze moet ook niet als je 'ga door' zegt eventjes versnellen en weer terugvallen. Dat kan je vergelijken met dat ik 10 x jou een klein duwtje geef en je een beetje uit balans raakt, maar weer snel in evenwicht komt. Maar als ik jou 1x in een harde duw geef val je toch echt om.

Veel succes verder! Lachen

lovepardoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-08 19:06

Bedankt voor je reactie! Ik zal het aan haar doorgeven. Ze gaat ook stoppen met dit paard omdat ze er een beetje bang voor is. Ze is natuurlijk veel groter dan me zus en ook best wel een beetje dominant dus ze heeft een strengere ruiter/verzorgster nodig. Maar ze heeft al een nieuwe leuke gevonden maar helpt alleen de eigenaresse nog even totdat die ook iets anders heeft gevonden:D

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 08:43

lovepardoes schreef:
Ja ubisch is een amati en ik ken jou ook kelly, ik heb zelf ook op jasper gereden en ze staat dus op enthoven. Ja ik weet het, ze zegt het de hele tijd. Maar ze moet het gewoon nog leren. Ze loopt ook de hele tijd met haar mee zooo fout. Gewoon blijven staan, lopen en klaar:P

Ubisch is van een goede vriendin van mij geweest Haha!
Mooi beestje, vooral in de zomer, is ze bijna helemaal zwart Haha!

Misschien moet je zus lekker eerst wat grondwerk met haar gaan doen want er zit echt geen kwaad in

FrankavdT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 09:54

lovepardoes schreef:

Ik ken haar volgens mij ook. Ik ga je even PB en!

_Gargamel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 11:25

wat een leeuk lief hoofdje heeft ie zeg! heel leeuk paard!
veel succes verde

lovepardoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-08 15:23

Ubisch is gekocht van Nico duindam en daar heeft ze ook nog een jaar gestaan. Ik heb geen idee waar ze daarvoor is geweest maar door nico is ze lekker al doorgetraind en ze doet het goed dus. Me zus kan het gewoon nog niet helemaal alleen bij zo'n jong paardje.

Dientje_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 18:55

Als er iemand nog foto;s van ubisch heeft of van amati of ibisch graag doorsturen. Tis een schatje, ik rij er niet meer op maar doe nu veel grondwerk dat gaat een stuk beter tis een super aanhankelijk paardje!
Ik doe normaal de lijn niet over het hoofd maar was me ringen vergeten en had geen zin om weer naar de kast te lopen haha!
Maar als iemand fotos voor me heeft heel graag mailen naar nadinenederstigt@hotmail.com thanks alvast

Dientje_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 18:57

en kim waar bemoei je je mee het is mijn verzorgpaard en jij kent der niet eens fijn dat je zo over me praat op een site alsof ik een klein kind ben en jij een z ruiter yeah right iedereen heeft ze eigen manier ga maar een filmpje van jezelf erop zetten kijken wat ze dan allemaal zeggen dat doe ik toch ook niet je als ik wil weten wat andere van me vinden vraag ik het zelf wel!
Weet ook dat ik geen ster ben maar voor iemand die 9 jaar gestopt is gaat het best goed al zeg ik t zelf en ik zit normaal nooit zo kort dus ga niet over me rug om over me banketstaaf dat ik het zoooo fout doe denk is na joh!

Dientje_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 19:01

Ik heb geen toestemming gegeven om dit filmpje en mijn naam eronder te zetten!
Ik ben al een tijdje gestopt met het bijrijden van ubisch omdat t niet klikt met rijden, in de omgang gaat het prima!
Ik moest even een dagje overnemen maar ik hoef niet de mening van andere als ik er niet om heb gevraagd!

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 08:30

lovepardoes schreef:
Ubisch is gekocht van Nico duindam en daar heeft ze ook nog een jaar gestaan. Ik heb geen idee waar ze daarvoor is geweest maar door nico is ze lekker al doorgetraind en ze doet het goed dus. Me zus kan het gewoon nog niet helemaal alleen bij zo'n jong paardje.

Daarvoor is ze inderdaad van een goede vriendin van mij geweest Haha!

lovepardoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-08 11:42

ubisch schreef:
en kim waar bemoei je je mee het is mijn verzorgpaard en jij kent der niet eens fijn dat je zo over me praat op een site alsof ik een klein kind ben en jij een z ruiter yeah right iedereen heeft ze eigen manier ga maar een filmpje van jezelf erop zetten kijken wat ze dan allemaal zeggen dat doe ik toch ook niet je als ik wil weten wat andere van me vinden vraag ik het zelf wel!
Weet ook dat ik geen ster ben maar voor iemand die 9 jaar gestopt is gaat het best goed al zeg ik t zelf en ik zit normaal nooit zo kort dus ga niet over me rug om over me banketstaaf dat ik het zoooo fout doe denk is na joh!

Ik zeg helemaal niet dat ik veeel beter ben dan jij, ik heb toch ook gezegd dat je 9 jaar gestopt ben. Je begrijpt het weer helemaal verkeerd en ik had die dag zelf tegen je gezegd dat ik vond dat je te kort zat!!! Ik weet heus wel dat ik ook nog niet perfect rijd hoor. En jah ik wou ook mezelf hierop zetten maar jij maakte helemaal geen foto's voor me!! Gaat een beetje moeilijk dan he. Iedereen doet het nu eenmaal anders en van dat meelopen met longeren, heb ik je ook recht in je gezicht gezegd en dat weet je zelf ook! Ik vind zelf dat je het ook goed doet, en dat weet je! DUs laten we gewoon voortaan lekker ons eigen ding doen want dit werkt niet meer!!

Dientje_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 17:56

Als jij ophoud om filmpjes over me erop te zetten graag!
Ga lekker weer naar Stal Jasper en laat mij met rust ga je eigen vrienden zoeken!

Dientje_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 17:56

Ik wil dat je alles verwijderd!
Ik wil hier niks meer over ubisch of mijzelf lezen!

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 20:47

Dames, gaat ie lekker hier?
In de regels van HAW staat te lezen dat het alleen de bedoeling is om foto's / filmpjes van jezelf te plaatsen. Rijtechnisch commentaar geven op iemand die hier helemaal niet op zit te wachten, heeft weinig nut.
Daarom hier een slotje.