Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Jemilah schreef:Het in- en doorrijden van een paard is veel bepalend over de toekomst onder het zadel. Ik zou dus niet zomaar mijn wijsheid uit boeken halen, maar zeker begeleiding zoeken hierin.
Het doorrijden vergt een eerlijke, zachte maar zeer consequente ruiterhand die het paard leert hoe te reageren op bepaalde hulpen. Ook vind ik het persoonlijk erg belangrijk dat niets overhaast gebeurt en er soms een stapje terug word gedaan als het paard dit aangeeft.
Veel succes!
. AlexandraM schreef:nou het is..of ik of een onervaren meisje van 13 ofzo...en verder staan ze anders gewoon hun leven lang op stal/lopen keuringen en in de wei.Ze willen dat ik dit doe...perse...dus tja...ik weet niet precies wat ze al kunnen of ze al wat gereden hebben en het alleen aan mij is om te zorgen dat ze rustig rijden en alles normaal voor ze word...maar goed mensen daar op het erf is geen optie zeer zeker niet als het geld gaat kosten dus de opties zijn dan zeer beperkt..anders had ik al lang iemand gevraagt mee te gaan en feedback te geven vanaf te grond
Uit geven Ho maar, als het voor de paarden goed is, is dat het op den duur ook voor de portemonnee.
Veel succes iig!
__PSM__ schreef:Ik ben er 4 jaar geleden aan begonnen met een merrie, en heb 5 keer in het ziekenhuis gezeten, dat was hem dus al niet, met een hengst moet alles nog duidelijker en consequenter, niet aan beginnen als je twijfeld...
ik heb ook paarden ingereden maar geen een heeft er ook maar een bokje gegeven