Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

iTequilai schreef:Het lijkt mij nog niet verstandig om zo scherp de contra al te rijden. want 2 bochten achter elkaar is erg scherp! Kennelijk is dr galop nog niet sterk genoeg en niet genoeg gesloten om dat kunnen vol houden. op zich logisch! Ik zou eerst eens een gebrokenlijntje 5 m oefenen als dat beter gaat 10 m, maar dat zit pas in het M2! En het is ook goed om te oefenen dat ze meer sluit in de galop door veel te schakelen suc6

)
rientje schreef:Opzich is de contragalop misschien wel een goede oefening om los te werken, maar ik denk dat als je paard er erg heet op wordt dat het averrechts werkt!

Urielle schreef:De contra is een lenigheidsoefening dus Driebergen heeft wel gelijk.![]()
Bij mijn vorige paard kreeg ik pas een goede verzamelde galop voor elkaar toen ik veel contra ging rijden, bij dit paard moet eerst de verzamelde galop voor elkaar want die gaat changeren (en dan van gekkigheid gelijk ook drie keer)