-In voltes moeten we met onze binnehand omhoog, om hem te buigen, en niet een beetje, maar gewoon je hand op de hoogte van je hoofd

-We moeten aangaloperen, van hand veranderen, dan moet ie overspringen, zonder dat wij weten hoe we de hulpen moeten geven. De meeste paarden springen het in tweeen maar als ie over kruist zit is het goed, dan moet je gewoon doorgaloperen net zolang totdat ie helemaal omspringt. De meeste mensen zijn L ruiters en beheersen de contragalop niet eens, onze paarden weten strax niet beter dan dat ze om moeten springen als we van hand veranderen, word wat srtax in de M.
- Deze les zei ie tegen me, je paard loopt nig steeds erg diep, je moet volgende keer maar eens met slof rijden. Dus ik zeg, als er een slof aan zit gaat ie helemaal super diep lopen. Ja zegt ie, je moet met een halve slof rijden, dus naar de singel, door 1 bitring, en dan heb ik in een hand dus een halve slof vast, bedoeld om hem meer opgericht te rijden

Ik word gek van die lessen, wat vinden jullie hier nou van? Ligt het nou aan mij en heeft ie gelijk met deze oefeningen, of is het gewoon onzin?