Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
francescalex schreef:Hi Kafue,
Bedankt opnieuw voor je reactie. Ik heb nog een lange weg tegaan.
Wat bedoel je meer met tegen de hand aanrijden en hoe gebruik jij exact je bekken om de achterhand eronder te krijgen?
De rest is vrij duidelijk, hoop dat je de bovenste vragen nog ff will beantwoorden.
gr. Fralex
tylani schreef:ik heb een half uurtje priveles genomen puur voor mijn zit.
als je wilt leren op je zit naar draf te rijden kan je al aan een les een hoop hebben!
francescalex schreef:Hi Kafue,
Heb je adviezen goed bekeken en morgen gaan we dit gelijk ik praktijk brengen. Bedankt voor je reacties.
Weet je toevallig nog uit welk boek je het heb geleerd?
Bij de overgang naar draf : buitenbaan lang maken en je bekken meer kantelen. Bedoel je dan dat je je bekken meer in de voorste stand houdt om hem af te remmen en als hij in draf komt dan weer je bekken beweegt? Kun je hiernog een keer op in gaan, mij is het niet helemaal duidelijk.
Dank je wel. Hoor graag van je ,
gr. fralex

Locanda schreef:Wat ook wel wil helpen is: in de galop je ogen dicht, en heel bewust gaan zitten. Dan denken aan draf en a.h.w. gaan lichtrijden.

NessaX schreef:mijn instructeur zegt: eerst ene teugel dan andere en dan een soort X maken met je benen zodat je dus met je zit hem stil krijgt. dus dat je met je knieen dan knijpt eigelijk.
3)ik rij meteen licht, want men paard gaat daarna in een goede draf
4)ja in principe kun je je paard met zit, ook met lange teugel stilkrijgen.
ik moest met men lange teugels galop doen en dan in draf gaan, en dat lukte dus alleen door de benen en zit.
Kafue schreef:Vraagje en hoe ben je van plan dit te gaan doen als je in de M1 moet blijven doorzitten?
Bovendien mag je niet knijpen met je benen ten eerste werk je je uit het zadel ten tweede blokkeer je het paard.
Idd kun je je paard als hij aan de zit is ook met lange teugels het werk laten uitvoeren of ter check een maal uberstreichen in galop als testmiddel om te zien of hij echt aan het been is.
Denk je dat de ts al (bijna) aan de M1 toe is? Kafue schreef:Vraagje en hoe ben je van plan dit te gaan doen als je in de M1 moet blijven doorzitten?
Bovendien mag je niet knijpen met je benen ten eerste werk je je uit het zadel ten tweede blokkeer je het paard.
Idd kun je je paard als hij aan de zit is ook met lange teugels het werk laten uitvoeren of ter check een maal uberstreichen in galop als testmiddel om te zien of hij echt aan het been is.