Nieuwe aanwinst Kevin @ work :P

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sharonalover

Nieuwe aanwinst Kevin @ work :P

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-08 14:44

Aangezien ik af en toe van die rare gedachtes krijg dat ze misschien wel mn paard geruild hebben stiekem, deze net zo rare titel Vork
We hebben Kevin namelijk ook al 3 jaar Lachen
En waarom denk ik dat hij geruild is, hij is hyper, vrolijk, mega gestoord, bij een normaal paard heel gewoon in deze tijd van het jaar, voor Kevin niet.
Kevin is het slome paard, wat niet vooruit wil, en die nooit voor je aan het werk wil.
Maar dat is verleden tijd, mag ik u voorstellen aan de nieuwe Kevin Haha!

Kevin wordt in maart alweer 16 jaar, normale paarden worden rustig als ze wat ouder worden, Kev wordt alleen maar drukker.
Maar hij kan het makkelijk hebben, ben allang blij dat hij zo vrolijk is, en die vreugdesprongetjes nemen we dan maar voor lief Tong uitsteken

De laatste tijd is hij behoorlijk fris aan het begin met rijden, kop er strak op, huppel de huppel de huppel.
Normaal stappen en draven zit er dan niet in, en galop doen we maar even niet, dan worden de vreugdesprongen wel errug groot Haha!
Als hij dan wat moe begint te worden, gaat het koppie vanzelf weer zakken, en begint hij te ontspannen, later loopt hij dan errug fijn Lachen

Vandaag was het ook weer raak, er was wat te doen in de hal, dus die auto's waren heul spannend, bovendien waaide het nogal, dus klapperde er naar zijn mening nogal veel zeiltjes.
Later ging hij dus weer ontspannen, en liep hij superlekker, toen was de fotograaf al naar binnen Koe .
Maar toch, wilde ik deze foto's even met jullie delen Tong uitsteken

Afbeelding
voor het begin best netjes Lachen

Afbeelding
erg ver weg, maar het koppie zakt er lekker in.

Afbeelding
spanning, en ja, mijn hand zit te laag, dit is omdat hij anders nog meer gespannen gaat lopen Knipoog

Afbeelding
SPOKEN Koe . (mijn hand hoort daar niet, weet ik, vond alleen blijven zitten ook wel belangrijk Knipoog )
(dit is dus wat we niet van hem gewend zijn Haha! )

Afbeelding
beetje donkere foto, maar hij ontspant weer, lekker beenwerk voor hem Lachen

Afbeelding
Bij de diagonaal denkt hij meteen aan middendraf(doet hij alleen als hij druk is, vandaar weer wat spanning)

Dit waren de foto's

Even voor de duidelijkheid, voor ik half bokt over me heen krijg, dit paard is kerngezond, de keren dattie uitbreekt, is puur teveel energie, en hij is gewoon heel erg vrolijk.
Eerst werd hij veel minder gereden, dus hij had geen energie teveel, nu wel, dus dat moet hij eerst even kwijt, net als zoveel paarden.
Hij is ook veel losser in zijn lijf geworden, waardoor hij zo vrolijk is, dat hij dus zo maf doet soms is alleen maar een goed teken Lachen

Carlijn__

Re: Nieuwe aanwinst Kevin @ work :P

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 14:53

haha wat een gekke knol:P
hij rust niet op zijn oude dagje, maar hij leeft zich uit
verder zit het er inderdaad wel beetje gespannen uit
en probeer rechtop te blijven zitten en niet als hij ergens van schrikt of vreugdesprongen maakt naar voren gaan zitten. blijf je gewoon rechtop net zo door rijden (beetje negeren) stoppen ze vanzelf
succes er nog mee & veel plezieer

Ronacino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 14:54

Ziet er goed uit hoor! van de spanning zeg je zelf al. Fijn dat die nu wat meer voorwaarts is is ook fijner, wanneer je hoger gaat rijden

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 14:59

die spanning is toch een teken...

ik denk dat je wat spanning bij hem weg moet proberen te nemen... spanningis niet een teken van goed in zijn vel zitten of teveel energie.

te veel energie is wel een teken van verkeerde voeding en/of te weinig beweging.

oja btw, ik gok dat katja een slotje gaat zetten, want je mag niet vragen om ergens geen kritiek op te geven (hoe kinderachtig, maar deed ze bij mijn topic ook)...

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-08 15:04

Ik vraag er ook niet om om er geen kritiek op te geven, dat is niet mijn bedoeling iig.
Ik wil alleen duidelijk maken dat het paard écht goed in zijn vel zit.

Misschien handig om erbij te vertellen dat ik eerst niet in zijn stal kon komen, hij niet wilde hebben dat ik in de buurt van zijn eten kwam, en nu altijd zo zn stal in kan lopen?
Of dat hij niet gepoetst wilde worden, hij daar helemaal stijf van werd, en nu helemaal ontspannen staat?
Of dat ik hem niet in kon vlechten, en er nu bij staat te slapen?

De spanning was trouwens wanneer er ook iets was, wanneer er een zeil opwaaide enzo, kan me niet voorstellen dat elk paard daar zonder van op te kijken langs zou lopen.

Van mijn handen klopt, die moet ik idd op de plek houden Knipoog

Sjaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 15:15

Ik vind het er wel goed uitzien..
Zoals je zelf al zegt idd wel iets gespannen, maar je uitleg is mij ook heel duidelijk. Je bent dit niet van je paard gewend, dus logisch dat je dit dan niet meteen super oplost.
Nog veel plezier met dit ''levendige'' beestje. Tong uitsteken Lachen

marionnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 15:37

Gekke Kev Haha!

Hij ziet er goed uit Lachen

Als hij zo vrolijk blijft dan leer je vanzelf omgaan met zijn drukke manier van doen in het begin. Het is leuk dat hij vrolijk is, maar als je die spanning wat weg kan nemen is het nog veel leuker.

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-08 15:41

Marion: Klopt, ik heb ook geluk dat ik Sharoon gewend ben, als ik die niet gehad had, was ik allang afgestapt omdat ik doodsbang zou zijn, nu vind ik het helemaal niet eng, en laat hem maar eventjes, hij wordt toch snel moe genoeg om aan het werk te gaan Tong uitsteken
Ga ik proberen hem aan het werk te zetten, gaat hij nog erger etteren, en is hij zooooooo sterk

Sharon_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 15:52

Wat leuke dat ie nu zo vrolijk is. Tong uitsteken
Ik hou van gekke paarden. xD

Op de foto's toont ie wel een beetje gespannen in de hals.
Verder succes nog samen!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 19:09

ikenindi schreef:
oja btw, ik gok dat katja een slotje gaat zetten, want je mag niet vragen om ergens geen kritiek op te geven (hoe kinderachtig, maar deed ze bij mijn topic ook)...
Fout gegokt Knipoog
Ik zie nergens staan dat er geen opmerkingen of kritiek gegeven mogen worden dus zie ook geen enkele reden voor een slotje.

Het lijkt overigens vooral een paard dat erg fris en vrolijk is en weinig spanning op een andere manier.
Heb je niet de mogelijkheid om hem eerst even te laten uitrazen voor je gaat rijden??

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 19:22

Kev begint aan zn 2e jeugd Knipoog

Komt vast goed, probeer de spanning om te zetten naar 'positieve' energie dan hoef je alleen nog maar te zitten en sturen Knipoog

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-08 20:03

@Katja: Kan hem wel uit laten razen aan de longeerlijn, maar wil niet dat hij daaraan gaat wennen, op wedstrijd kan je ook lang niet altijd longeren, en dan zijn er vaak nog veel meer spannende dingen.
Dus dan blijf ik er net zo lief opzitten, zolang dat gaat, die minivreugde sprongen die hij doet kan ik wel uitzitten(afkloppen Tong uitsteken )

Laatst was hij wel heul erg vrolijk, toen heb ik wel de longe erbij gepakt Lachen

@Carlijn: Dat probeer ik ook idd wel te doen, probleem is alleen dat als Kevin niet 100%loslaat in zijn lijf, het helemaal niks is.
Dus moet eerst de ontspanning hebben, op het laatst loopt hij wel lekker, hoef hem niet meer zo verschrikkelijk aan te drukken telkens, dan kan ik wel zitten en sturen Haha!