Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Jammer dat hij weg gaat. 
BE_GENTLE schreef:die bijzet zit veels te strak hij kan zo niet zoeken en wordt gedwongen zijn hoofd behoorlijk laag te houden.. mischien ook een reden dat hij niet echt voorwaarts loopt.. ik zou de bijzet er ook af halen en hem even lekker op zijn eigen benen laten lopen..
fenk schreef:let er bij het longeren op dat je de driehoeksverhouding met je paard houdt. de longe geeft de voorste begrenzing aan, de zweep de achterste en jou middelpunt moet gelijk zijn aan zijn middelpunt, zo hou je de driehoek waardoor het makkelijker wordt om hem b.v. te laten verzamelen. Je kan zelf kleine rondjes lopen maar zorg dat die driehoek blijft.
succes
Skotti schreef:geen zin om een singel vast te maken? tja euhh,,,,
maar mis wel het contact tussen longeerster en het paard, de lijn hangt slap, en er zit geen opbouw in het werk.
Koortje schreef:TS komt niet echt gemotiveerd over om haar paard aan het werk te houden... zou dus ook goed de reden kunnen zijn waarom het paard weer weg moet. Jammer, want volgens mij zit er best wat potentie in als je door dit longeerwerk heen kijkt.
Ik vind de stieken niet echt te strak zitten...maar mis wel het contact tussen longeerster en het paard, de lijn hangt slap, en er zit geen opbouw in het werk.
Je vraagt om tips, maar aan de andere kant ben je te lui (?) om ook nog maar je paard op te tuigen... wat is dan je doel van dit topic?