Ik wist niet echt een passende titel, dus ga ik het proberen uit te leggen.
Ik heb een lieve fjord van 11 jaar, ze is superbraaf en dat is ook de reden dat ik haar gekocht heb. Ze is van zichzelf fijn voorwaarts, en altijd lekker te rijden.
Alleen de laatste tijd is het een beetje mis. We zijn van stal verhuisd en in het begin wijtte ik het daaraan dat ze echt vreselijk aan het drammen was in draf (echt gewoon keihard proberen te draven) uiteindelijk ging het van kwaad tot erger en is ze er 2 keer 'vandoor gegaan' in galop, zonder stuur of rem. Gezien dit niets voor haar is -wat ik al zei, ze is altijd braaf geweest- heb ik een fysio laten komen. Hieruit is wel het eea gekomen en we zijn nu weer rustig aan het opbouwen. Inmiddels zijn we weer begonnen met rustig rijden (rechte stukken en grote voltes). Maar in draf zet ze weer een hoog tempo in, en omdat zij dus ook al 2 keer zo hard aan de haal is gegaan (echt dat ik dr onder me weg voelde glijden) ben ik dus een beetje huiverig geworden. Dus zodra ik haar harder voel gaan zet ik dr gelijk op dr remmen omdat ik haar dan eigenlijk niet echt meer daar doorheen durf te rijden.
Nu gaat een stalgenootje haar ook een aantal keer rijden omdat zij daar wel gewoon doorheen durft te prikken. Maar uiteindelijk is het mijn pony en ik heb altijd veel plezier gehad in het rijden, en dan wil ik ook graag terug! Maar hoe pak ik dit aan?
Volgende week hebben we weer ons eerste lesje (sinds de fysio) maar tot die tijd moet ik er toch ook op om haar in het werk weer te laten opbouwen.
(tandarts komt gewoon ieder jaar, en ook hij komt over 2 weken weer haar gebit nakijken)
Dus iemand tips voor:
- onzekerheid
- meer controle over haar tempo, in ieder geval in draf! (galop ga ik me pas in de les weer aan wagen)