Va Tout aan het dressuren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Valentinow

Va Tout aan het dressuren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-08 13:01

Mijn mannetje nog eens op de gevoelige plaat laten vast leggen.

De foto's zijn niet van de beste kwaliteit en daarom zijn ze ook in kleurtjes gezet om er toch zoveel mogelijk van te laten zien.

Op deze foto's zie ik dat ik VEEL te hard met mijn binnenhand aan het werken ben.
Maar daar ben ik nu terug hard aan aan het werken.

We hadden/hebben ook wet probleempjes met de aanleuning, en daardoor durvde hij wel eens te "slagen" met zijn hoofd. Daarna probeer ik dan direct terug die aanleuning te verkrijgen wat dan soms een beetje streng is..

Galopfoto's zijn er niet want de piste lag te hard. (foto's zijn van toen het had gevroren).

Hier de foto's:

1. Hier lijkt hij op de voorhand te lopen, dit komt omdat ik hem op dit moment niet helemaal rechtgericht onder mij had.
Afbeelding

2. Hier mag ik precies terug wat meer rechtop gaan zitten. (Maar hij is plots echt VAN de grond beginnen lopen -kijk in mijn profiel voor hoe het eerst was- en kan nu nog niet goed volgen)
Afbeelding

3.Hier komt hij te diep, maar zoals je zie (probeer) ik dit optelossen door hem naar voren te drijven Knipoog
Afbeelding

4. Eingelijk is deze foto heel hard bewogen en ik werk VEEL TE HARD terug op mijn binnenhand maar toch zet ik hem erbij omdat hij wel een mooi beeld geeft.
Afbeelding

5. Hij kantelt zijn hoofd hiervrij erg, maar ik denk dat ik mijn buitenhand zo omhoog zette omdat hij weer wu "slagen" met z'n hoofd.
Afbeelding

6. Naah vind hem hier wel mooi verzamelen Lachen , achterbeen mag nof iets meer onder blijven komen in het verzamelen en ik zet mijn handen laag en klem..
Afbeelding

7. Hier kan je vrijwel niets opzien, maar zijn beenwerk .. Haha!
Afbeelding

8. Koppiee
Afbeelding

9. Stap, waar ik hem veel te eng zijd voor z'n ruime passen Frusty
Afbeelding

10.
Afbeelding

11. Hij blijft van achteren "hangen" in de hoek
Afbeelding

12. En als laatste nog een beetje naar de ontspanning rijden.
Afbeelding

Groetjes!

ligtje

Re: Va Tout aan het dressuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 13:16

Mooi paard hoor Haha!

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 14:12

Leuk! Vt nog eens HAW! Haha! Was al weer even geleden!
Ik blijf het echt een fantastisch paard vinden! En nu ik hem int echt gezien heb, vind ik het helemaal Ja
Hij maakt zich echt groot en laat zich echt zien. Dat vind ik leuk! De foto's zien er goed uit, en ik zie nu ook denk ik wat ze bedoelde op de dressuur wedstrijd. Maar als ik jou uitleg daarachter hoor. Dan begrijp ik het wel Lachen
Ik vind dat hij echt sjiek kan lopen! Foto 10 is mijn favoriet Knipoog

Nog veel succes! En ik vind het er echt leuk uitzien! De meeste commentaar geef je er zelf al bij Knipoog
Ik blijf jullie een leuke combinatie vinden! En hoop jullie te zien springen in Hazebroek eind februari, en te zien dressuren tijdens de finale in maart! (anders moete vrage om vlak voor of na mij te mogen starten Ja dan kunnen we elkaar zien, en samen inrijden Clown )

Procent

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 16:51

Mooi paard!

Valentinow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-08 17:06

@Blancarla: Ja hoor ik zal er zijn (mits geen plotselinge tussen komst dingen)
En hard bedankt. Ja hij kan zich écht groot maken voor al aan de hand. De eerste keren dat ik met de van ergens naar toe ging .. Ik had precies een reuze hengst vast Tong uitsteken

Maar over het algemeen blijft hij wel "cool" in z'n kop .. Lachen

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 17:09

zo slecht vind ik het niet hoor

ik zie liever een paard achter de loodlijn en ontspannen , dan op of voor de loodlijn met spanning

ik zie echt een prettige combi, een goed actief paard, en goed over de rug

en je geeft al aan wat je tekortkomingen zijn, top !
veel mensen die hier foto's plaatsen willen geen commentaar, omdat ze menen dat ze het beter weten,
zulke mensen nemen van een instructie toch ook niks aan?

ga zo door,meid , komt goed

Valentinow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-08 17:20

Aah! Dankje Lachen

Ja dat is mijn mening ook. Zeker omdat het een springpaard is
Maar toen ik zondag op wedstrijd was werd ik toch wel even de grond n geboort. Want vorige wedstrijd (nog maar 2 dressuur wedstrijdjes gereden) 2x in de prijzen, en nu loopt ie veel beter naar mijn gevoel stond ik 2 x ergns vanachter (heb niet eens meer gekeken want vond het de moeite niet)

Maar ik ben fier op mijn paardje, en ik ben ook blij dat onze aanleuning al veel beter is dat heb ik liever dan dat ik er op zou kunnen zitten zonder aanleuning en toch "aan de teugel" aan het rijden zijn Lachen

Carlijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 21:14

kan het allemaal niet heel duidelijk zien
ma zie wel dat het echt een super gaaf paard
is met veel actie in het rijden
vind het er goed uit zien hoor

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 23:15

Ik blijf er bij dat het een beetje op de voorhand toont, VT is wel hard veranderd zeg! Mooi paardje! Hoop da ik u proef kan zien in de finale en dan smen met Esther!

Valentinow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-08 08:11

@loveginger: ja idd daarom twijfelde ik eerst ook om ze hier neer tezetten. Maarja het ik geen cb of uk hé Knipoog
en bedankt:)

@oakland1990: ik zie nergens (buiten de eerste foto war ik het al aangaf) dat hij op de voorhand loopt. Al de foto's zijn 2 benen op de grond of geen. Maarja jij ls dressuur ruiter zal het wel beter weten zeker ..

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 10:18

En jij als halve dressuurruiter en ervaren Bokker moet weten dat je kritiek kan verwachten, en hopelijk doe je er iets mee! Ik vind de fotos er zeker niet slecht uitzien, maar het zou mooier zijn moest hij wat opgerichter lopen, met heel de voorhand en niet enkel met de hals, de foto waar hij zo van de grond loopt vind ik stukken beter!

Valentinow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-08 20:04

AHUM! Ik aanvaart u kritiek, ik geef alleen mijn uitleg terug (discussie Lachen ) En als jij mij een ECHT op de voorhand lopend foto kan aangeven dan kunnen we misschien verder praten. Vond jou reactie jammer genoeg niet onderbouwd genoeg.
+ Ik twijfelde zelfs om ze te zetten dus wéét ik al dat er kritiek komt.

En dan nog even dik; mijn paard ios nooit dressuur gereden en hij moet eerst OVER de rug kunnen lopen en dan komt de oprichting. Ik heb begeleideiding, en beginnen hem nu rustigjes aan naar de oprichting te rijden. Maar eerst de basis en dat "slagen" eruit rijden.
En ik denk dat mijn reactie dan wel onderbouwd is Lachen

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 20:54

Uiteraard krijg je kritiek, daar dient Bokt voor, als je alleen maar reacties wilt van Oh leuk paard, kan je het beter niet plaatsen.

Valentinow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-08 17:48

HAha, dat wil ik juist NIET. En ik heb mijn discussie punt toch uitgelegd

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 18:21

Even offtopic, mr ik denk Do, dat je nogal snel denkt dat dingen (negatief) bedoeld zijn of op jou, en dat je alles nogal snel als 'persoonlijke aanval' opneemt. Mss dat je jezelf niet zo snel aangevallen moet voelen en in de 'tegenaanval' moet gaan. (ge weet he Do, dit is ni negatief of verwijtend bedoeld..)
En kritiek aanvaarden jullie toch heel moeilijk van elkaar.. altijd al zo geweest (bij mijn weten Bloos ) en zal altijd wel een beetje blijven vermoed ik Lachen
Mss dat jullie beter dit soort discussies via pb of msn voeren. Want het is jammer dat een heel topic hierdoor zijn sfeer en waarde veliest..
Ik denk dat correcte, en onderbouwde commentaar zeker aanvaard zal worden en dan zal ze daar ook zeker rekening mee proberen te houden.

Maar goed, persoonlijk vind ik VT ook niet echt op de voorhand lopen. Alleen wel wat achter de loodlijn(wat ze zelf ook vindt en aangeeft), waardoor het beeld een beetje vertekend wordt, en VT een beetje 'met zijn neus naar de grond lijkt te hellen of vallen' Maar op de voorhand vind ik het niet.
Meer oprichting is al helemaal iets anders, en denk ik ook terechte commentaar. Dus daar heb je zeker gelijk in. Maar daaraan wordt gewerkt als ik het goed begrepen hebt.

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 18:26

ligtje schreef:
Mooi paard hoor Haha!

Vind hem een beetje lijken op Lightning! Lachen

Valentinow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-08 18:37

Idd wordt aan gewerkt (maar niet hard) dat is meer iets "voor op de lange baan" want het is toch een paard waar ik mee spring. En woorvoor dressuur een basis is. En soms eens een wedstrijdje meepluk. Al moet ik zeggen dat we zondag met m'n les omdat hij heel gedragen van achter uit en stabiel liep een beetje op die oprichting gewerkt.. Wat echt wel een mooi resultaat gaf! Maar hij is vroeger ook lang met slof gereden. En dus eerst moest zijn "valse krul/knik" weggewerkt worden

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 18:43

Dat van die slof verklaard al veel. En die oprichting, die komt wel! Daarvoor zal je eerst nog aan wat andere puntjes moeten werken. Oprichting komt dan wel! Ben ik van overtuigde Ja
En ook al is het een springpaard. Dan is een goede, ruime dressuurbasis altijd heel bruikbaar en werpt zijn vruchten wel af bij het springen. Ook die oprichting ga je kunnen gebruiken. Zo kan je paard zijn achterhand beter onder zijn lichaam brengen, en met nog meer kracht, vermogen en techniek zichzelf en jou over de hindernis brengen Lachen
Ik heb er alle vertrouwen in! In jullie! Haha!

Valentinow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-08 19:06

Ja, daarom krijg ik zo vaak ( 1x per week zeer intensief) dressuurles. Maar als ik hem nu al begin -voordat hij echt helemaal van achter naar voor enz loopt- begin opterichten wordt hij tijdens het springen hectis en weet hij zijn benen niet meer te zetten .. + Nu loopt hij diep naar de sprong laatste foules laten komen zonder lang te worden en dan echt mét vermogen erover. En zo diep is hij makkeljiker aan te rijden. Er is allemaal echt over nagedacht Knipoog . En die oprichting idd die komt er wel we zitten nu in wat we noemen een overgangsperiode en als ik hem nu opgericht zou rijden raak ik hem meteen kwijt dus nu nog even diep stellen en dan zal hij wel opgericht komen. En daarbij binnenkort kan ik meer rijden en longeren etc en zal hij veel meer spieren krijgen en die oprichting dus wel aankunnen Lachen
En nogmaals bedankt Lachen