graag veel commentaar indi gisteren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ikenindi

graag veel commentaar indi gisteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-08 14:27

aangezien ik in een ander topic had gezet geen commentaar te willen over het longeren op harde ondergrond en daarom een slotje kreeg hier opnieuw...

ik hoop op commentaar waar ik iets mee kan. over de ondergrond mag je ook commentaar geven, maar ik reageer daar niet op, dus het heeft weinig nut;)

gisteren indi eerst even schoon proberen te krijgen samen met dorientjuh op bokt. daarna even gelongeerd met zadel er op, en daarna ben ik er op geklommen voor de 2e keer. en aan de longe gestapt en gedraaft. ze reageerde zowaar op mijn benen(wel erg schrikkerig ook), en ze kon ook halthouden en achteruit, in stap en ind raf op mijn commando. heeeeeeel braaf, al was ik blij dat dorientjuh haar vast had soms, want ook indi kan koppig zijn soms;)

ik heb alleen foto`s van zonder mij, want we misten een derde persoon om foto`s te laten maken toen ik er op zat;)

foto`s zijn wazig, maarals t goed is vanaf kmende week niet meer. dan heb ik een nieuwe camera(als t goed is)

genoeg geklets. hier indi aant werk met dorine

Afbeelding
lekker relaxed stappen. mooi ontspannen

Afbeelding

Afbeelding
even belonen:)

Afbeelding
en dan moest ze de andere kant op...

Afbeelding
jaja, gelukt!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
en ook draf...

Afbeelding
whie, wilde manen:)

Afbeelding
mooi drafje:)

Afbeelding
en weer de andere kant...

Afbeelding
ook die kant zit er een draf in;)

Afbeelding

klaar, weer belonen. en toen ging ik er op:)

Marigold

Re: graag veel commentaar indi gisteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 14:29

ik zie er geen problemen in hoor,
het is een mooie vlakke en overzichtelijke ruimte waar ze wordt gelongeerd, en als het niet de veel drafwerk was, kan het echt geen kwaad.
ging het rijden goed?

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 14:35

Super dat je leert op stemhulpen oa! Kan je zeker heel veel profijt van hebben. Let wel, ik weet niet of je met haar wil starten in de toekomst, dan mag je deze stemhulpen niet gebruiken.

Je wilt het niet maar toch doe ik het: Waarom longeer je eigenlijk op het harde? Ben je niet in het bezit van een bak? Vind je dit zelf beter?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 15:06

ze beschikt niet over een bak alleen over een flink modderige en supergladde wei
dus dit was de beste optie
Indiana is echt een verschrikkelijk braaf paard en ik weet dat Agnes niets zou doen wat Indi zou kunnen schaden

Agnes: je doet het echt super met Ini, keep up the good work!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 15:08

Hoi TS, jamemr dat je me voor zeikerd of i.d uitmaakte, want ik bedoelde het goed. Zachte ondergrond is gewoon beter met longeren.

Waarom hangt het lijntje wat slap? Is dat met opzet? Verder braaf dier, lijkt me.

desy_kuiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 15:25

ziet er goed uit.. hoe oud is het paard ?

Libiris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 15:34

ik zie het probleem ook niet....zover ik het van de foto's kan bekijken, doe jij het ook heel rustig aan....

en dat het lijntje slapt hangt, nou dat heb ik ook wel eens bij het longeren en dan vooral in de stap, dan wil mijn paard toch het liefst bij mij in de buurt zijn.... Haha!

Is het nog een jong paard?

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 15:43

Het ziet er netjes en ontspannen uit.
Wil echt de volgende keer foto´s zien van jou erop, dus snel een derde persoon vinden.
Heel veel succes met verder beleren en inrijden.

detour schreef:
Hoi TS, jamemr dat je me voor zeikerd of i.d uitmaakte, want ik bedoelde het goed.

Waarom hangt het lijntje wat slap? Is dat met opzet? Verder braaf dier, lijkt me.

Denk niet dat je dat al te persoonlijk op moet vatten Knipoog .
Ik vind het juist een fijn gezicht dat slappe lijntje, zoals ze al zei reageert het paard op haar stemhulpen.
Dit slappe lijntje geeft aan dat ze het paard de ruimte geeft en dus minder kans heeft om te vallen.
Daarom geeft het juist ook zo´n fijne ontspannen indruk.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 15:46

TS, are you there?..

Debbylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 16:10

Leuk paardje , Ziet er ontspannen uit.
Zolang je niet als een gek gaat galoperen of veel draf werk zie ik hier geen probleem in Knipoog Schatje hoor je tinker Tong uitsteken

45u

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 16:12

.
Laatst bijgewerkt door 45u op 06-04-22 15:44, in het totaal 1 keer bewerkt

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 16:17

Voor de gewrichten is het op langere termijn niet best. Als het maar af en toe gebeurt zie ik het probleem ook niet, hoor! Knipoog

Symphatieke reactie, Japke! petje af. Afgod

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 16:22

Nou, zoveel kwaad kan het niet hoor, er zijn genoeg paarden die ook over de weg heen draven (ook zonder ijzers)
En even wat longeren op harde ondergrond kan ook niet heel veel kwaad, zolang het niet te lang word.
Maar fijn dat ie zo goed reageert op stemhulpen Knipoog

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-08 19:29

desy_kuiken schreef:
ziet er goed uit.. hoe oud is het paard ?

dit jaar wordt ze 4.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-08 19:32

maykie schreef:
Super dat je leert op stemhulpen oa! Kan je zeker heel veel profijt van hebben. Let wel, ik weet niet of je met haar wil starten in de toekomst, dan mag je deze stemhulpen niet gebruiken.

Je wilt het niet maar toch doe ik het: Waarom longeer je eigenlijk op het harde? Ben je niet in het bezit van een bak? Vind je dit zelf beter?

nee ik ben niet in het bezit van een bak. verder ga ik er niet op in. iedereen zijn eigen ideeen over wel of niet op stenen. ik vond dit op dit moment het beste. ik heb geen zin in weer een discussie daar over;)
ik wil niet gaan starten met haar. mag niet ivm mijn handicap. maar het is ookd e bedoeling dat ze op been en zit gaat reageren hoor, maar dit was de eerste keer dat ik er op reed, dus ik vond het al heel goed als ze op mijn been reageerde. maar om gerust te stellen en als het uit de hand zou lopen weet ik dat ze heel goed op stem reageerd...

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 19:34

gaaf agnes dat je er weer opgezeten hebt! jullie gaan echt super!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-08 19:34

Libiris schreef:
ik zie het probleem ook niet....zover ik het van de foto's kan bekijken, doe jij het ook heel rustig aan....

en dat het lijntje slapt hangt, nou dat heb ik ook wel eens bij het longeren en dan vooral in de stap, dan wil mijn paard toch het liefst bij mij in de buurt zijn.... Haha!

Is het nog een jong paard?

ze wordt dit jaar 4. ja dus;)

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-08 19:34

detour schreef:
TS, are you there?..

net niet, nu wel;)

L_ola

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 19:35

MelanieB schreef:
Nou, zoveel kwaad kan het niet hoor, er zijn genoeg paarden die ook over de weg heen draven (ook zonder ijzers)
En even wat longeren op harde ondergrond kan ook niet heel veel kwaad, zolang het niet te lang word.
Maar fijn dat ie zo goed reageert op stemhulpen Knipoog

En wat dacht jij van de karpaarden? Lachen

Ik vind het er erg ontspannen uit zien! Mooi paardje ook.
Ben ik bezit van een bak/paddock/een ander alternatief?
Of doe je dit met opzet?

Edit: Heb het gelezen. Lachen

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 19:37

longeren in een bak met zand is vele malen erger dan dit

zand 'glijdt' een klein beetje wanneer een paard zich afzet, dit geeft een ruk op de diepe buigpees, wat weer schade geeft aan het hoefkatrol, wat op den duur tot HKO kan leiden.

Dussssss, liever op harde ondergrond Knipoog

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-08 19:38

detour schreef:
Hoi TS, jamemr dat je me voor zeikerd of i.d uitmaakte, want ik bedoelde het goed.

dat jij het persoonlijk opvat is niet mijn probleem. ik had het over zeikerds. dat kwam meer omdat iedereen zich alleen maar blind staart op de ondergrond, terwijl er meer te zien is dan dat. ik persoonlijk had liever wat meer commentaar gezien over het longeerwerk zelf;)

detour schreef:
Zachte ondergrond is gewoon beter met longeren.

daar verschillen de meningen over. en ligt ook aan de ondergrond. de wei hier is natte klei. geloof mij dat ze daar eerder wegglijdt dan op stenen. en als je dat niet wilt geloven...dan niet;)

detour schreef:

een te strakke lijn is niet goed. slap in mijn ogen wel. het is ontspannen, rustig, en indi krijgt gewoon meer ruimte als ze die wil...

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 19:51

Hier dorientjuh, oftewel de verzorgster en longeerster.
Omdat het andere topic gesloten is zeg ik het hier maar even: bedankt voor de complimentjes!
We hebben op elke hand maar een paar rondjes gestapt en gedraafd, bij elkaar in totaal nog geen 10 minuten volgens mij.
Naar mijn idee is het juist belangrijk om met een doorhangende lijn te longeren (wanneer het puur gaat om rondjes laten lopen, het is wat anders als je met een dubbele longe gaat longeren om dressuurmatig te werk te gaan), want dan weet je zeker dat je niet aan het paard trekt, waardoor het paard verkeerd gaat lopen. Ik heb inderdaad geen longeerzweep in mijn hand, ook geen kort zweepje, maar een carrotstick met string. Daarbij is het de bedoeling (mijn bedoeling in ieder geval) om het paard met mijn lichaamstaal naar buiten te sturen in plaats van met een zweep oid.
Zowel Agnes en ik zijn beiden zeer voorzichtig met Indi, en we denken ook echt wel na over de dingen die we gaan doen en hoe we die gaan doen. Uiteraard heeft Agnes het laatste woord. Knipoog Maar tot nu toe gaat het allemaal in harmonie.
Natuurlijk zijn andere inzichten welkom, want je bent nooit uitgeleerd.
Ik vond zelf dat Indi het heel braaf deed, ze is echt goed voorbereid door Agnes; ze is zadelmak, verkeersmak en luistert naar stemcommando's en kent oa het wijken voor druk.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-08 20:02

even een idee... als iedereen die vind dat je op een ZACHTE ONDERGROND moet rijden nu eens naar dit topic gaat: [HAW] leukste springbloopers

en diegene die daar hebben gereageerd dat harde ondergrond beter is nou eens hier komen...Knipoog Gestoord OK dan!

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 20:25

Ik wil even reageren op de reacties van;; niet draven op een harde ondergrond ''

Er zijn zat mensen die zonder ijzers veel over het harde rijden Lachen Volgens mij rijden ze zelfs bij endurance stukken over de weg en niet allemaal hebben ze ijzers ( sla me als ik verkeerd zit hoor Lachen )

daarom vind ik het raar dat mensen zeggen dat een zachte ondergrond beter is. Ik heb juist het idee dat ze dan eerder in het zand zakken waardoor ze alleen maar meer belasting krijgen Lachen

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-08 20:35

met ijzers glijd je idd snel uit op harde grond, maar met blote voeten (gezonde hoeven) is dat echt niet zo snel hoor...