Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
ireika schreef:ik vermoed dat hij ergens nogal ontevreden over is... zijn zijn tanden nog haakvrij? heeft hij geen last aan zijn rug?
maar het kan ook gewoon een overschot aan energie zijn, de meeste paarden op een manege krijgen eigelijk gewoon teveel krachtvoer (is bij ons toch zo)
een lesgever of iemand die een beetje verstand heeft van paarden kan bijvoorbeeld ook eens naar jullie kijken wanneer jullie rijden en zien wat er mis loopt, soms moet je een druk paard net heel rustig rijden, veel stapwerk enzo...
succes nog!
_Lunaa schreef:Als hij van de wei komt ,
Kan het dan niet gewoon overvloed aan energie zijn ?
Want zo van altijd vrij kunnen lopen naar een stal ,
Das ineens een groot verschil he !
sasjaaa schreef:ik zou inderdaad hem eens medisch na laten kijken,
als dat niks is kan he tinderdaad wel aan teveel energie door bijv. voer komen ofzo.

feliciaa schreef:Het kan inderdaad teveel aan energie zijn, maar hem medisch na laten kijken lijkt me ook geen slecht idee.
Wij hadden een paard op de manege die sinds de tijd die ze op de manege was erg shagarijnig en met rijden soms ook erg iritant, dat paard bleek gewoon niet lekker in haar vel te zitten vanwege al die ruiters, sinds er nog maar 2 ruiters op haar rijden bloeit ze helemaal op.. Dit zou er dus ook mee te maken kunnen hebben..
maximee schreef:Van te voren misschien eventjes longeren zodat die engergie al kwijt is en daarna verder kijken
Misschien is er dan iets fysieks aan de hand, maar ik denk eerder een teveel aan energie