Deze merrie heb ik 4 jaar geleden helemaal zelf zadelmak gemaakt en ingereden. Daarna hebben we haar ook getraind in de 'Monte Libre'. Daarbij rijden we zonder hoofdstel, enkel een touw rond de hals. Hulpen worden gegeven met de benen, en door gewicht te verplaatsen.
Vond het wel knap van Myrtille, aangezien ik enkel in de vakanties op haar kon rijden. En het meest reed ik daar op haar even oude half zus, dat nu zowat mijn paardje is die nu nog steeds in Frankrijk staat. Later lieten we het zadel er soms ook af. Maar ze is nogal iel en heeft een hoge, en vooral 'scherpe' schoft. Dus echt aangenaam zat het niet. En haar rug was niet zo sterk (er werd weinig écht met haar getraind) waardoor een zadel eigenlijk beter en comfortabeler was voor haar..
Slalommen, korte en ruime wendingen rijden, overgangen,... waren allemaal geen probleem. Ze reageerde heel goed op heel kleine hulpen.
Genoeg geleuter.. hier de foto's
Ben benieuwd naar jullie reacties!
Groetjes.

Maar wil het eigenlijk wel eens proberen met mijn eigen paardje. Maar dat is een beetje een 'innerlijke tweestrijd'. Een beetje een moreel dilemma zeg maar. Maar denk dat ik het toch eens ga proberen
Maar hoe leer je dat dan aan een paard??
)