Ik heb een probleempje. Mijn pony heeft cornage. Ik heb iemand gesproken en die zij dat een fluitbit daar soms wat verlichting bij kan bieden. Heeft iemand ervaring met zo'n bit? Zo ja, dan hoor ik het graag. gr.
Misschien is dat wel gewoon vastgesteld? Wat is dat nou voor rare opmerking, ik ga er niet vanuit dat iemand zomaar gaat bedenken dat zijn paard cornage heeft.
Ik zelf zie niet in waarom een fluitbitje daar verlichting in zou brengen, hij ligt gewoon hetzelfde als een ander bitje in de mond. Door de gaatjes erin werkt hij enkel is anders in op de tong.
Mooi verhaal maar dat lost wat betreft de cornage niets op. Zoek voor jezelf even op wat cornage is dan wordt je wel duidelijk dat je er op die manier niets aan kan doen. Zie bijvoorbeeld in wiki daar staat het prima uitgelegt
Cornage op zich hoeft toch niet zo'n probleem te zijn? Tenminste ik ken een paard met lichte cornage, en die heeft nergenst last van. Kijk het maakt af en toe wat meer kabaal, maar dan zet je maar een muziekje op hoor.
De DA heeft het vastgesteld dat het zo is. Een kennis van mij heeft ookeen pony met hetzelfde probleem. Zei heeft nu zo'n bitje en bij haar pony word het een stuk minder. Ik heb wat info opgezocht dus ik d8 dat het helemaal niks uitmaakte. Dus ik hoopte dat jullie er iets meer van wisten... Maar zo te horen maakt het dus niks uit.