Elroy @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

x_Ilse_x

Elroy @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-08 17:02

Hee Doei!
Sinds kort heb ik een nieuwe verzorgpony (een tinker Elroy), en gisteren heeft _lies_ @ bokt wat foto's gemaakt. Ik reed zonder zadel en het was al wat donkerder daarom zijn de foto's niet helemaal perfect geworden. Elroy loopt vaak te diep en daar werken we nu aan, ik ben nog jong dus mijn houding zal ook niet te perfect zijn dus graag aardig blijven Knipoog commentaar mag altijd.
Hier komen de foto's (heb toestemming om ze te plaatsen):

1.Afbeelding
Even voorstellen Haha!

2.Afbeelding
Mijn tenen Nagelbijten / Gniffelen

3.Afbeelding

4.Afbeelding

5.Afbeelding

6.Afbeelding

7.Afbeelding

Eigen commentaar iig:
Hakken uitdrukken en tenen naar binnen, gaat nogal moeilijk zonder zadel vind ik Nagelbijten / Gniffelen
ik houd mijn ellenbogen vaak te ver naar achter (als het klopt).
Groetjes Ilse&Elroy
Laatst bijgewerkt door x_Ilse_x op 14-01-08 17:15, in het totaal 1 keer bewerkt

x_Ilse_x

Re: Elroy @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-08 17:02

Edit: bericht gewijzigd.

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 17:36

Wow, je zit wel heeel erg ver naar achteren,
daardoor lijkt het of je heel erg aan de teugels hangt..

Martiine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 18:37

Wat een leuk paardje! Lachen Wel een puntje: je trekt hem heel erg in de krul. (zie foto 3)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 18:39

Laat de volgende keer je teugels los a.u.b. Nagelbijten / Gniffelen
Je zit hem heel erg in de mond nu, daar leun je op.
Wel hele mooie tinker Lachen

Nienke1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 18:44

Probeer als je zonder zadel gaat rijden wel echt net achter de schoft te gaan zitten, zeker in draf.
Op sommige foto's lijkt het of je je evenwicht vindt door aan je teugels te hangen.
*tip* dan kan je beter een halstertouw om zijn hals knopen die je met één hand vasthoudt en dat je met de andere hand nog kan sturen.
Als je later wat meer evenwicht hebt gevonden zal je minder snel aan de teugels hangen.
Ik snap dat het heel moeilijk is, maar oefening baar kunst Knipoog

Succes verder Lachen

x_Ilse_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-08 18:45

Het zou misschien kunnen komen doordat ik zonder zadel rijd? Ik heb volgens mij nog wel ergens een foto liggen met zadel, maar weet alleen niet waar. Dat vind ik er iid beter uitzien. Maar voorderest hoef ik ook niet superveel te doen om hem aan de teugel te rijden... Hij loopt eigenlijk heel snel heel diep waardoor ik mijn handen vaak wat hoger houd om hem een beetje omhoog te trekken. Daardoor lijkt het dat ik hem heel erg in de mond zit Nagelbijten / Gniffelen Ik krijg binnenkort les van een goede instructeur en dan ga ik even overleggen wat ik het beste kan doen. Bedankt voor de reacties alvast Haha!

x_Ilse_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-08 18:48

@ nienke1990 ik denk niet dat daar het probleem ligt. Ik heb hiervoor 2 arabieren verzorgt waarmee ik altijd zonder zadel en hoofdstel reed met halster en halstertouw. Ik heb deze ongeveer een jaar verzorgt en ging er eigenlijk elke dag naartoe. Elroy doe ik 2x in de week ik ben met hem een moeilijke tijd doorgegaan, hij probeerde me heel erg uit etc. Het gaat nu echt supergoed alleen loopt hij erg diep. Daardoor ga ik erg naar achter zitten en meer naar voren als je snapt wat ik bedoel. Het is wel zo dat ik wat aan de teugel hang dat komt omdat het bakje best klein is (word vergroot) maar daardoor glijd ik best snel. Ik ga het volgende keer met halster en halstertouw proberen Knipoog kijken of dat beter gaat. Evengoed bedankt voor de tip Knipoog

Nienke1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 19:11

Ik bedoel gewoon wel met hoofdstel rijden, maar ook een halstertouw om zijn nek knopen zodat je je daaraan kunt vastpakken zodat je een steuntje hebt. Ook zitten tinkers heel anders dan arabieren.
De tinker die ik verzorgde was nogal rond en ik gleed daar ook heel snel op Knipoog

Wel fijn om te zien dat het beter tussen jou en Elroy gaat, als hij je eerst heel erg uitteste. Lachen
Goed dat je ook door hebt gezet Ja

Dan nog een tip voor als je paard erg diep loopt. Ik weet natuurlijk niet hoe jou paard is, maar je kan hem als hij diep loopt meer bijdrijven zodat hij wat omhoog komt en minder diep gaat lopen. Dan gaat hij waarschijnlijk weer iets harder en dan moet je hem wel begrenzen. Omhoog trekken is niet echt de juiste remedie voor diep lopen. Dit is niet 1,2,3 gedaan, daar doe je wel een tijdje over. Aangezien je hierboven vertelt dat je een goede instructeur krijgt zal hij/zij je daar wel mee verder helpen. Haha!

Heel veel succes verder Lachen

x_Ilse_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-08 19:28

Oké, ja ik heb het verkeerd opgevat. Dat ga ik proberen. Elroy heeft dan een kleine bak en hij maakt affentoe nog wel eens scherpe bochten, dan glijd ik naar de zijkant en trek ik eigenlijk automatisch aan de teugels. Dat zie je hier misschien niet maar dit zijn momentopnames Tong uitsteken

Ja, ik zal later als het beter gaat nog wel een keer een topic plaatsen om te zien of het beter gaat! Ik heb trouwens wel een filmpje op de computer staan maar ik weet niet of je dat hierop kan zetten en hoe je het anders ergens anders op kan zetten? Welke site dan het handigst is.

En het achter de loodlijn lopen, die tip zal ik gaan proberen. 9 feb. krijg ik voor het eerst les van die man. De eigenaresse van Elroy krijgt ook les van hem en zij zegt dat hij heel goed is, dus dat hoop ik dan maar Haha!.

Bedankt voor de tips!
Groetjes,

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 19:33

Hee, die 1e foto is door mij gemaakt met een fotoshoot Knipoog Haha!
Ik kan helaas niet veel fototechnisch commentaar geven, zijn helaas wat onduidelijke foto's geworden, verder niet zover naar voren zitten en tenen naar binnen.

succes verder

x_Ilse_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-08 19:38

@ Niien_ Vera vertelde het al Haha! De foto's zijn mooi geworden! Ik heb er een paard opgestuurd gekregen.
Bedankt voor de tips, ik moet nog veel met hem werken. Maar uiteindelijk komen we er wel Haha!

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 19:43

Ik lees dat je zegt dat je je handen vaak wat hoger houdt, om te voorkomen dat hij te diep gaat lopen.
Dat moet je nu juist niet doen! Daardoor "til" je als het ware het paard op en gaat hij alleen maar dieper lopen.
Als een paard te diep loopt, moet je dat voorwaarts oplossen en je handen juist heel mooi voor houden. Alsof je een dienblaadje voor je uit houdt met een glas water er op waar je niet mee mag morsen, zo stil. En dan met je been daar naar toe rijden.
Ik zou als ik jou was ook niet op deze manier zonder zadel rijden. Het lijkt alsof je nog erg zoekt naar je balans en daarbij steun op de teugels zoekt. Dat is logisch...het is ook heel moeilijk. Daarom is de tip om er een touw bij om de hals te doen ook een goede tip. Dan kun je zo oefenen, zonder aan de teugels te handen voor steun.
Als je met zadel rijdt, probeer dan eens je handen voor te houden en er naar toe te rijden, om het neusje er uit te rijden. Ben benieuwd hoe dat voelt voor je.
Succes!

HedwigO

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 19:44

Hier spreekt de beste vriendin van de eigenaresse van dit paardje Lachen Wat is het toch een topbeest die el. Ik heb je ook in real life gezien en ik vind dat je mooi zit voor zonder zadel. Wel zou ik wat meer op ontspanning rijden en iets minder in de mond zitten. Want El geeft vrij makkelijk na als je hem actief rijdt.

x_Ilse_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-08 19:49

Hee Hedwig Haha! Ik ben echt superblij dat je me hebt doorgestuurd naar Elroy! Het ging eerst eigenlijk niet goed en wou gaan stoppen, maar ik ben toch blij dat ik het heb volgehouden! Het gaat een stuk beter. De foto's zijn alleen een beetje slecht gelukt Nagelbijten / Gniffelen
Ik ga de tips uit het topic volgen en hoop dat het beter gaat Haha! Van mij mag hier een slotje op.

HedwigO

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 19:54

heey ilse, Dat wou ik net gaan editten en wil graag dat mensen dat even meenemen in hun comentaar. El heeft het Ilse echt behoorlijk moeilijk gemaakt en vind het knap dat ze nu doorzet!! Veer is ook super blij met je! Ik zou gewoon lekker die lieve maar eigenwijze pony lekker actief aant werk zetten dan komt het goed!

x_Ilse_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-08 19:59

Hey, El heeft me trouwens nu wel superveel vertrouwen gegeven! Ook met manegepaarden. Het is heel raar.
Hij heeft toen ook in het bos zijn harde renkant laten zien Nagelbijten / Gniffelen Maarja zo is elroy nou eenmaal Haha! Het gaat echt veel beter, ik rijd nu ook in de polder met hem en hij weet dat als ik erop stap, dat hij geen geintje met me uit moet halen Lachen

HedwigO

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 20:01

Nou dat is supermooi! Hé het wordt tijd dat wij een keertje samen gaan buitenrijden!! Pas maar op want Quima en El zijn als lijm samen Tong uitsteken

x_Ilse_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-08 20:03

Ja leuk Haha! ! Ik heb trouwens nog een andere foto van mij en elroy gevonden misschien geeft dat een wat fijner beeld? Ik zal hem even oploaden!

x_Ilse_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-08 20:04

Het is niet aan de teugel ofzo, maar het geeft toch een fijner beeld dan boven vind ik zelf. Alleen mijn handen Clown
Afbeelding

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 09:42

HedwigO schreef:
heey ilse, Dat wou ik net gaan editten en wil graag dat mensen dat even meenemen in hun comentaar. El heeft het Ilse echt behoorlijk moeilijk gemaakt en vind het knap dat ze nu doorzet!! Veer is ook super blij met je! Ik zou gewoon lekker die lieve maar eigenwijze pony lekker actief aant werk zetten dan komt het goed!

Volgens mij is al het commentaar in dit topic vriendelijk verwoord en opbouwend bedoeld.
Mijn commentaar in ieder geval.
Vind het ook leuk dat de TS er voor openstaat.

Nadyche

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 14:27

wel een mooie tinker! Haha!