Slipjacht Haarle 2008

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

er1k

Slipjacht Haarle 2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-08 21:20

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ReJo

Re: Slipjacht Haarle 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 21:32

Welke ben jij?

maximee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 21:32

Door de plassen heen hoppa Knipoog.
Ziet er leuk uit!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 21:34

Dat is een behoorlijk diepe sloot lijkt wel.

_Rosanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 21:35

Ziet er mooi uit
geweligig hoe somige manne kijke Bloos

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 21:36

Mijn grootste wens, nog een keer een jacht rijden....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 21:42

ziet er vet uit alleen sommige mensen kunnen echt niet rijden :S welke ben jij ?

worteltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 21:45

Goh bij ons komt ook elk jaar een slipjacht op stal voor een bepaalde jacht verenging.
Ik vind dat er soms te weinig naar de paarden gekeken word en teveel naar hun pleziertjes.
Ze jakkeren overal maar door.
Ik heb ze echt lettelijk bovenop een hond zien lopen en alles loopt maar mee door.
Ik ben niet zo gecharmeerd meer.
En ik vind ze nen dikke nek hebben vooral.
Ik hoor het nog zeggen een klein meisje he ja ik heb 5 pony's voor de jacht.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 21:47

Arme paarden met hun geschoren lichaam in dat koude water en dan nog een ruiter die aan je bit hangt en de sporen in je buik prikt...

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 21:55

Er kunnen mooie stukken tussen zitten maar fan ben ik er ookniet bepaald van.. Ik vind het er soms zo ruw aan toegaan ..

ukoldaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 05:52

Ik vind het op veel fotoos erg onvriendelijk uitzien, de paarden worden veel tegengewerkt in hun beweging. Ik denk dat het stukken beter en vriendelijker uitziet als er meer op het rijtechnische en de paarden zelf zou worden gelet.

Bellie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 07:06

veel manen weten niet echt goed hoe ze de sloot uit moeten komen..als hun paardomhoog gaat zitten ze (byna) allemaal naar achteren:O:O dat werkt toch ook niet lekker voor het paard?
één man zit gelukkig wel in een goede houding..
welke ben jy?:)
trouwens echt grappig gezicht die eerste foto met al die hondjes die achter je aanlopen alsof je honing aan je kont heb![a]

er1k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-08 08:57

Die mannen weten denk ik heel goed waar ze mee bezig zijn.
Ze moeten juist achterover hangen anders lig je er zo van af. Dat het er niet vriendelijk uitziet ben ik het overigens mee eens!

De honden lopen trouwens niet achter de paarden aan Lachen De paarden lopen achter de honden aan. De honden volgen namelijk het uitgezette spoor.

+ Volgens mij moet je aardig kunnen rijden en aardig wat lef hebben wil je aan een jacht mee doen.

Shannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 09:23

Hee die op die schimmel ken ik Haha! Is een meisje trouwens en dus geen man Knipoog

Grappig om haar zo op foto's tegen te komen Tong uitsteken

Ninthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 09:28

er1k schreef:
+ Volgens mij moet je aardig kunnen rijden en aardig wat lef hebben wil je aan een jacht mee doen.

Ik zal ook niet zeggen dat ze niet kunnen rijden,
Maar ik vind wel dat ze een beetje heel erg dom bezig zijn.
Het lijkt me namelijk niet super verstandig als je met een geschoren paard
door een sloot heen gaat .. zíj mogen het dan wel zo geweldig vinden,
maar ze kunnen ook wel een beetje in het belang van die paarden denken ..
hij zou het ook niet fijn vinden om in zn nakie door de sloot te gaan Knipoog

er1k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-08 09:38

Dat is een beetje kort door de bocht. Geschoren of in je naakie.
Als je er bij was geweest had je kunnen zien dat de meeste paarden (welke vaker een jacht rijden) graag het water ingingen. Warm zal het niet zijn, maar ziek worden ze er zeker niet van.
De meesten zijn erg goed voor hun paard, er zal echter altijd een balletje tussen zitten welke alleen aanzich zelf denkt.
Mjah die vindt je overal.

shamyrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 10:45

Lijkt me erg intensief voor zowel paard als ruiter, en ik denk niet dat ze ongetraind zijn. Het water lijkt me inderdaad ook wel koud, maar volgens mij zie ik ook een ruiter erin gaan. Gelukkig gaan de honden achter een spoor aan en niet achter een levend wezen. ieder zijn sport zal ik maar zeggen. In de dressuur, spring, polo, mensport zie je ook genoeg paardenleed om het maar niet te hebben over manege's en wat daar gebeurt. Er zijn altijd uitzonderingen natuurlijk.
Zelf doe ik hier niet aan mee. Zoveel lef heb ik niet om zo'n diepe sloot in te gaan.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 10:50

Die paarden hebben echt geen last van het water op hun kale lijf hoor!!! Ze gelapperen gewoon door na die duik en daar hebben ze verder geen last van zolang ze maar in beweging blijven.

En de meeste jachtruiters zijn geen rijtechnische talenten in dressuurmatig opzicht. Dat hoeft ook niet. De meeste jachtpaarden worden verder gewoon normaal gereden door vaak andere meiden of lopen lekker buiten.

Het ziet er idd knullig uit af en toe maar vraag me af of sommige prive-paarden die elke dag aan de bijzet lopen of in de krul lopen nu zoveel gelukkiger zijn...

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 11:00

dit werk heeft mijn paard tien jaar lang gedaan, bij zijn vorige eigenaars. ja, het is zwaar, en soms knap lomp, maar de paarden vinden het echt prachtig hoor! oortjes erop en gaaaan!!!

ik heb het lef en geld er niet voor, en die mensen: het is een apart wereldje, hoor. Bloos
maar blijf het schitterend vinden om naar te kijken. ik hoop dan ook dat deze mooie traditie zal blijven bestaan.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 11:10

De meeste rijden inderdaad nog geen deuk in een pakkie boter dus het feit dat die paarden gewoon die jacht uitlopen wil toch wel zeggen dat die dieren er erg veel plezier in hebben.
De gemiddelde jachtruiter zal met zijn minimale rijkunsten zo'n paard echt niet kunnen dwingen hoor

Volgende maand gaat Jacht Lunteren van start en ze komen ook over ons terrein, wij kijken er naar uit hoor! Ja

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 11:13

hee leuk, dat is van de KNJV toch? heeft mijn paard vaak zat gelopen. Lachen verzamelen is bij dat restaurant in het bos. van daaraf vertrekt de stoet, en komen ze ook weer aan. runs gaan rondom bossen daar in de buurt. je kunt met de auto (4x4 wel handig Tong uitsteken ) een heel eind volgen over de Meulunterseweg.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 13:22

Da's een beste sloot zeg! Wow!

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 13:24

Shannie schreef:
Hee die op die schimmel ken ik Haha! Is een meisje trouwens en dus geen man Knipoog

Grappig om haar zo op foto's tegen te komen Tong uitsteken

dacht er J, de dochter van B.S. in te herkennen. klopt dat?

ankie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 19:55

Wij hebben een stal vol met jachtpaarden Haha! Jacht is best zwaar voor een paard maar,onse jongens vinden het geweldig! sommige paarden zijn gemaakt voor de jacht Knipoog
Ik train dagelijks jachtpaarden en moet zeggen dat het veelzijdige paarden zijn,jacht,cros,springen een ook dressuur,onse jachtpaarden lopen M en Z dressuur Haha!
Verder lopen de jongens de hele dag in een mega groot weiland,zomers en swinters,krijgen het beste voer wat er is,hebben een ruime box,stapmolen, etc etc,Conclusie,Jacht kan zwaar zijn maar de paarden vinden het super en hebben verder alles wat hun hartje begeerd Knipoog

Puccina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 20:09

Ik zie de foto's niet :s