Love_apollo schreef:Het is echt een pretty woman!
ze heeft haar naam idd niet gestolen 
zitake schreef:foto 5 vind ik leuk. Ze kan echt wel leuk lopen he. Ivm gespannen schouders, hier zit er nog een. Ik heb geleerd m'n schouders open te trekken, maar dat zit wel goed bij jou zo te zien. Verder continu controleren of je alles loslaat. Armen schouders geregeld eens losdraaien. Het is bij mij al veel verbeterd, maar ik heb zo nog gespannen perioden en ik doe het gewoon heel onbewust. Ik vind ze iig al beter en anders lopen dan de vorige keer. Er zit al wat meer lengte in. Dus mss niet zo slecht die nieuwe aanpak.
Ze kan idd leuk lopen maar het moet er af en toe nog net wat meer uit komen 
Ik doe het ook onbewust maar doe het naast het paardrijden ook. Maar op het paard doe ik het zo mogelijk nog meer... Die nieuwe aanpak bevalt mij ook wel
al liep ze vorige keer niet zo ideaal er op maar goed, slechte dag?
Kafue schreef:Wat betreft je houding, je lijkt op vele momenten een holle rug te maken, dit moet je om rugproblemen te vermijden absoluut laten. rechtop is het devies maar dat wel vanuit de zitbeenderen, dus minder op je kruis zitten en meer op je kont, dat met yonder beugels rijden kan een hele goede oefening zijn als jij je durft te ontspannen want anders wordt het een klemoefening en die werkt averechts.
Je handen mogen best hoog maar dan aub de vuisten wel rechtop laten staan teneinde spanning te vermijden je kunt zo nooit licht inwerken.
Het paard daar mis ik lengte in, lengte creeer je juist door meer voorwaarts neerwaarts te gaan, meer over de rug rugspier rekken en ontspannen geeft mogelijkheden voor juiste verkleining.
Natuurlijk niet achter de loodlijn laten kruipen maar hij mag best meer eruit voor en dan met het halsje ronder en lager.
Hij loopt wat op de voorhand en ook dat train je door meer van achter naar voren te gaan over de rug inderdaad maar wel iedere keer het achterbeen goed en diep onderlaten trainen. Verder is het een leuk paard leuk gespierd al wat ouderwetser type dat mag ik wel. Ga gewoon zo door en voor schouders, je moet je schouders telkens ophalen en met een diep zucht af laten vallen, bovenarmen niet aan je lichaam spannen maar los, en geen spanning opbouwen, het hoofd van het paard kun je toch niet tillen dus niet proberen, hangt hij dan been erbij.
Scc6.
Rugproblemen voorkomen is bij mij vrij nutteloos...
Als ik zonder beugels rijd durf ik inderdaad te ontspannen anders is het onbegonnen werk om zonder beugels te rijden. Lengte zijn we vol op mee bezig zoals je wel kon lezen in de titel. Maar nog niet zo lang en Rome was niet in een dag gebouwd dus waarom zou een perfect lopend paard dan wel in 1 dag gecreëert moeten worden
Ze krijgt alle tijd van mij en ik begin met elk paard met vwnw te rijden. Zo rijd ik warm
Ik vind haar hier haar achterhand nog redelijk gebruiken...Het achterbeen er echt ver onder brengen doet ze idd nog niet, zeker niet in galop, maar is tov vorige foto's zeker al verbeterd! Iig bedankt voor de tips
ga er zeker mee aan de slag!
Jibbel schreef:Ziet er al goed uit hoor!
Alleen, handen lager???? Hoe kom je daar bij? Je draagt je handen en als je goed kijkt, loopt de knik bij je ellebogen rond de 90 graden. Lijkt me goed hoor!

Je zou kunnen proberen je ellebogen wel iets meer bij je lichaam te houden!
af en toe houd ik ze nog te hoog waardoor Pret zich op kropt. De meeste foto's hier zitten ze idd goed maar bijd e middendraf foto bvb zaten ze weer net wat te hoog
ellebogen ga ik idd aan denken!