Pretty Woman @ training!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Pretty Woman @ training!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-08 19:13

Mijn lesgeefster en ik hebben een aantal dingen opnieuw bekeken. En besloten het op een andere manier te proberen met haar. Dat werpt duidelijk zijn vruchten af! Ipv haar proberen dieper in te stellen, leggen we nagenoeg geen druk meer vanvoren en nemen we heel veel tempowisselingen mee in de trainingen Lachen Ben zelf erg tevreden over de verbetering in haar hals houding. Over middendraf weet ik dat die nog niet helemaal is zoals hij moet zijn. Maar ik ben al blij dat ze stilletjes aan het ide begint te vatten. We gaan er rustig mee verder tot het wel goed gaat Lachen

rustig instappen, hier komt ze iets te diep helaas.
Afbeelding
al opgepakt, hier weer wat kort in haar hals
http://www.mijnalbum.nl/Foto-AVBE4AXT.jpg
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
dat lijkt er meer op Ja
Knappe dame even in stilstand (vraag me niet naar wat ik aant kijken ben)
http://www.mijnalbum.nl/Foto-KJIBVKBA.jpg
Afbeelding
hop hop hop, paardje in galop
Afbeelding
Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Foto-L4RLJLQE.jpg
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Die binnenhand! Hamer dingen afleren is niet makkelijk Scheve mond
Afbeelding
blijf dan ook zitten muts Rolleyes
Afbeelding
weer even wat korter. (aan de foto te zien schrok ze oid of ging ze onvoorzien een versnellingkje hoger)
Afbeelding
handen laaaaaag Nors opkijken
Afbeelding
middendrafje, wederom; laaag die handen Kath Nors opkijken
Afbeelding
handen beter Ja

Tips voor te leren hoe ik mijn schouders kan ontspannen zijn echt meer dan welkom! Ik heb de tik (ook in het gewone leven, niet enkel tijdens rijden) om mijn schouderspieren op te spannen en zou echt niet meer weten hoe ik het ontspannen moet krijgen daar Scheve mond

Met dank aan vriendje die de foto's trok! Lovers

Annash
Blogger

Re: Pretty Woman @ training!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 19:18

Heeeeel veel denken aan je schouders! Als je constant denkt ontspannen, ontspannen, ontspannen, dan werkt het op een gegeven moment wel. Draai eens een keer een rondje met je schouders om de spanning eruit te halen, dat helpt ook nog wel eens. Lachen

Verder is dit het beeld waarvan ik constant tegen je gezegd heb dat ze heen moet. Veel meer van achter naar voren en aan elkaar. Jullie gaan lekker vooruit de laatste tijd.

In galop moet ze zelf wat meer durven te ontspannen en laten vallen, maar dat is denk ik ook nog een stukje balans die ze mist. Tipje: ga eens zonder beugels rijden? Dan zit jij zelf ook meer in balans. Je knikt nu in (heupen) zowel naar binnen als naar voren, wellicht gaat het zonder beugels makkelijker. Omdat je geen steun hebt moet je wel goed gaan zitten. Daardoor breng je Pret ook niet uit het balans en zal het voor haar ook makkelijker worden.

Edit: complimentje voor Stijn, die zie ik elke fotosessie vooruit gaan in zijn momenten Haha!

Flowerpull

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 19:24

Wauw, dit is inderdaad een hele verbetering! Ziet er goed uit hoor Kath!
Af en toe inderdaad niet alleen denken aan ontspanning in je paard, maar ook in je zelf!
Ga zo door, zou ik zeggen.

(En inderdaad een complimentje aan stijn, die ook steeds beter gaat fotograferen! Lachen )

bonnietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 19:25

heejj
het ziet er leuk uit je hebt een mooie houding alleen in de galop val nog iets naar voren
maar het ziet er goed uit

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 19:27

Zozo, daar zitten een aantal hele fijne plaatjes tussen, Kath! Ik denk dat dit meer z'n vruchten afwerpt dan hoe je haar eerst reed, of niet? Lachen Nee, ziet er keurig uit!
Ik krijg overigens wel het idee dat je haar soms iets actiever mag rijden. Dat valt me met name op bij de draffoto's. Nu kunnen dit natuurlijk gewoon momentopnames zijn, maar het valt me ook wel eens op bij filmpjes die ik van jullie zie Lachen.

Wat betreft je schouders, weet je ook waarom je ze steeds aanspant? Een rondje met je schouders draaien wil idd wel helpen en je schouders gewoon laten hangen ook... En constant blijven denken, ontspan, ontspan, ontspan....

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 19:33

Over het schouderprobleem, telkens aan denken, en je erop laten wijzen. Ik heb hetzelfde probleem, is niet prettig.
Verder heb je haar netjes aan het lopen, mag wat actiever en meer op de achterhand. Maar er zit zeker vooruitgang in Ja

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 20:00

jullie gaan echt vooruit! echt tips kan ik je niet geven Lachen maar gewoon lekker oefenen!

SarahJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 20:05

Jullie nieuwe manier van rijden levert resultaat. Dit zijn de beste foto's die ik tot nu toe van jullie gezien heb. Je lijkt ze vanvoren minder op te sluiten en tegen te houden, waardoor ze vanachter ook beter kan doortreden en ruimer lijkt te lopen.

Leuk om het verschil te zien!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-08 16:30

SarahJ schreef:
Jullie nieuwe manier van rijden levert resultaat. Dit zijn de beste foto's die ik tot nu toe van jullie gezien heb. Je lijkt ze vanvoren minder op te sluiten en tegen te houden, waardoor ze vanachter ook beter kan doortreden en ruimer lijkt te lopen.

Leuk om het verschil te zien!

Dankje Lachen voor mij voelt ze ook veel fijner nu!

dekoezegtboe schreef:
jullie gaan echt vooruit! echt tips kan ik je niet geven Lachen maar gewoon lekker oefenen!

Dankje!

griebels schreef:
Over het schouderprobleem, telkens aan denken, en je erop laten wijzen. Ik heb hetzelfde probleem, is niet prettig.
Verder heb je haar netjes aan het lopen, mag wat actiever en meer op de achterhand. Maar er zit zeker vooruitgang in Ja

Klopt, ze mag nog iets actiever Lachen Dankje! Zal het zo proberen Clown

Nerwen schreef:
Zozo, daar zitten een aantal hele fijne plaatjes tussen, Kath! Ik denk dat dit meer z'n vruchten afwerpt dan hoe je haar eerst reed, of niet? Lachen Nee, ziet er keurig uit!
Ik krijg overigens wel het idee dat je haar soms iets actiever mag rijden. Dat valt me met name op bij de draffoto's. Nu kunnen dit natuurlijk gewoon momentopnames zijn, maar het valt me ook wel eens op bij filmpjes die ik van jullie zie Lachen.

Wat betreft je schouders, weet je ook waarom je ze steeds aanspant? Een rondje met je schouders draaien wil idd wel helpen en je schouders gewoon laten hangen ook... En constant blijven denken, ontspan, ontspan, ontspan....

Het werkt veel beter dan hoe we eerst reden. Klopt dat ze iets actiever mag. Geen ide waarom ik het doe Lachen gewoonte vermoed ik...

bonnietje schreef:
heejj
het ziet er leuk uit je hebt een mooie houding alleen in de galop val nog iets naar voren
maar het ziet er goed uit

In de galop val ik idd naar voren. Ga ik mijn lesgever eens naar laten kijken Ja (waarom ik dat precies doe dus)

Flowerpull schreef:
Wauw, dit is inderdaad een hele verbetering! Ziet er goed uit hoor Kath!
Af en toe inderdaad niet alleen denken aan ontspanning in je paard, maar ook in je zelf!
Ga zo door, zou ik zeggen.

(En inderdaad een complimentje aan stijn, die ook steeds beter gaat fotograferen! Lachen )

Dankje! En hij doet het idd goed Ja

Annash schreef:
Heeeeel veel denken aan je schouders! Als je constant denkt ontspannen, ontspannen, ontspannen, dan werkt het op een gegeven moment wel. Draai eens een keer een rondje met je schouders om de spanning eruit te halen, dat helpt ook nog wel eens. Lachen

Verder is dit het beeld waarvan ik constant tegen je gezegd heb dat ze heen moet. Veel meer van achter naar voren en aan elkaar. Jullie gaan lekker vooruit de laatste tijd.

In galop moet ze zelf wat meer durven te ontspannen en laten vallen, maar dat is denk ik ook nog een stukje balans die ze mist. Tipje: ga eens zonder beugels rijden? Dan zit jij zelf ook meer in balans. Je knikt nu in (heupen) zowel naar binnen als naar voren, wellicht gaat het zonder beugels makkelijker. Omdat je geen steun hebt moet je wel goed gaan zitten. Daardoor breng je Pret ook niet uit het balans en zal het voor haar ook makkelijker worden.

Edit: complimentje voor Stijn, die zie ik elke fotosessie vooruit gaan in zijn momenten Haha!
[
Klopt, hier wilde ik zelf ook heen maar het was even zoeken hoe precies. Maar we hebben het gevonden! In galop wil ze idd zelf nog wel eens haar balans kwijt raken waardoor ze op mij steunt en ik weer op haar omdat ik ook uit balans raak, puntje waar ik vooral aan moet werken, ik in evenwicht zij ook beter in evenwicht Lachen

xjessx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 16:43

Ziet er goed uit, je hakken mogen op sommige foto's iets meer uitgedrukt (volgens mij was ze lekker fris? Haha! )
Nu met deze ook proberen 535 reacties te krijgen Tong uitsteken

o0o_Jade_o0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 21:08

Is moeilijk als je gewoon bent vrij vast te houden vanvoor om los te laten hé. Knipoog Maar je doet dat bijna vlekkeloos. &. Pret reageert er inderdaad erg goed op. Haha!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-08 17:30

o0o_Jade_o0o schreef:
Is moeilijk als je gewoon bent vrij vast te houden vanvoor om los te laten hé. Knipoog Maar je doet dat bijna vlekkeloos. &. Pret reageert er inderdaad erg goed op. Haha!

Dankje, het is idd even wennen maar het rijd heel erg fijn Ja

xjessx schreef:
Ziet er goed uit, je hakken mogen op sommige foto's iets meer uitgedrukt (volgens mij was ze lekker fris? Haha! )
Nu met deze ook proberen 535 reacties te krijgen Tong uitsteken

ze was idd vrij fris Ja En met dit topic lukt dat niet want hier kunnen ze niet zeggen dat ik mijn paard mishandel Knipoog ga op mijn hakken letten! Ja

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 19:55

Ik vind dit ook echt super goede foto's van jullie, ik kijk altijd even bij jullie topics, maar nu is het wel even een berichtje waard.. Ik ben ook een nieuwe weg ingeslagen met mijn training, ook loslaten van voren, en ik voel ook heel snel heel duidelijk vooruitgang, ook al is het heel moeilijk..

Super beeld hoor toppie!!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-08 23:36

__PSM__ schreef:
Ik vind dit ook echt super goede foto's van jullie, ik kijk altijd even bij jullie topics, maar nu is het wel even een berichtje waard.. Ik ben ook een nieuwe weg ingeslagen met mijn training, ook loslaten van voren, en ik voel ook heel snel heel duidelijk vooruitgang, ook al is het heel moeilijk..

Super beeld hoor toppie!!

fijn dat je ven reageert Haha! Vreemd he hoe je zo duidelijk verschil kan voelen? Vandaag liep ze wel wat minder...Maar er was ook veel drukte enz Lachen (en ik zat met mijn rug dus kon ook niet 100% inzetten.)

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 08:16

ziet er keurig uit, op de meeste foto's mooi lengte in de hals, paard wordt duidellijk aan elkaar gereden Ja

Verder wat kleine dingetjes aan je houding veranderen (wat hierboven al gezegd is) dan is het werkelijk een super fijn plaatje

Ga zo door zou ik zeggen Knipoog

J_van_Bijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 09:21

ziet er netjes uit.. commentaar zet je overal eigenlijk al wel bij.. wat ook al wel eerder gezegd is maar wat wel helpt.. is inderdaad met je schouders gaan draaien.. zorgen dat ze lekker los worden en inderdaad er op blijven letten vanaf dat je opstapt totdat je afstapt.. wat heel raar klinkt maar vaak ook helpt is hardop een liedje gaan zingen op je paard.. lijkt raar maar bij mij helpt het..Knipoog veel succes

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-08 16:14

Splinter schreef:
ziet er keurig uit, op de meeste foto's mooi lengte in de hals, paard wordt duidellijk aan elkaar gereden Ja

Verder wat kleine dingetjes aan je houding veranderen (wat hierboven al gezegd is) dan is het werkelijk een super fijn plaatje

Ga zo door zou ik zeggen Knipoog

Dankje, eigen houding moet ik idd hard aan werken Bloos ga ik ook doen! Weer een tijdje zonder beugels rijden Ja

J_van_Bijnen; Zal eens meekwelen met de radio Haha! Heb toch altijd muziek op staan als ik rijd Lachen

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 16:18

Ziet er al goed uit hoor!

Alleen, handen lager???? Hoe kom je daar bij? Je draagt je handen en als je goed kijkt, loopt de knik bij je ellebogen rond de 90 graden. Lijkt me goed hoor! Lachen

Je zou kunnen proberen je ellebogen wel iets meer bij je lichaam te houden!

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 16:30

Wat betreft je houding, je lijkt op vele momenten een holle rug te maken, dit moet je om rugproblemen te vermijden absoluut laten. rechtop is het devies maar dat wel vanuit de zitbeenderen, dus minder op je kruis zitten en meer op je kont, dat met yonder beugels rijden kan een hele goede oefening zijn als jij je durft te ontspannen want anders wordt het een klemoefening en die werkt averechts.
Je handen mogen best hoog maar dan aub de vuisten wel rechtop laten staan teneinde spanning te vermijden je kunt zo nooit licht inwerken.
Het paard daar mis ik lengte in, lengte creeer je juist door meer voorwaarts neerwaarts te gaan, meer over de rug rugspier rekken en ontspannen geeft mogelijkheden voor juiste verkleining.
Natuurlijk niet achter de loodlijn laten kruipen maar hij mag best meer eruit voor en dan met het halsje ronder en lager.
Hij loopt wat op de voorhand en ook dat train je door meer van achter naar voren te gaan over de rug inderdaad maar wel iedere keer het achterbeen goed en diep onderlaten trainen. Verder is het een leuk paard leuk gespierd al wat ouderwetser type dat mag ik wel. Ga gewoon zo door en voor schouders, je moet je schouders telkens ophalen en met een diep zucht af laten vallen, bovenarmen niet aan je lichaam spannen maar los, en geen spanning opbouwen, het hoofd van het paard kun je toch niet tillen dus niet proberen, hangt hij dan been erbij.
Scc6.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 18:44

foto 5 vind ik leuk. Ze kan echt wel leuk lopen he. Ivm gespannen schouders, hier zit er nog een. Ik heb geleerd m'n schouders open te trekken, maar dat zit wel goed bij jou zo te zien. Verder continu controleren of je alles loslaat. Armen schouders geregeld eens losdraaien. Het is bij mij al veel verbeterd, maar ik heb zo nog gespannen perioden en ik doe het gewoon heel onbewust. Ik vind ze iig al beter en anders lopen dan de vorige keer. Er zit al wat meer lengte in. Dus mss niet zo slecht die nieuwe aanpak.

Love_apollo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 20:36

Het is echt een pretty woman!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-08 14:38

Love_apollo schreef:
Het is echt een pretty woman!

ze heeft haar naam idd niet gestolen Lachen

zitake schreef:
foto 5 vind ik leuk. Ze kan echt wel leuk lopen he. Ivm gespannen schouders, hier zit er nog een. Ik heb geleerd m'n schouders open te trekken, maar dat zit wel goed bij jou zo te zien. Verder continu controleren of je alles loslaat. Armen schouders geregeld eens losdraaien. Het is bij mij al veel verbeterd, maar ik heb zo nog gespannen perioden en ik doe het gewoon heel onbewust. Ik vind ze iig al beter en anders lopen dan de vorige keer. Er zit al wat meer lengte in. Dus mss niet zo slecht die nieuwe aanpak.

Ze kan idd leuk lopen maar het moet er af en toe nog net wat meer uit komen Lachen
Ik doe het ook onbewust maar doe het naast het paardrijden ook. Maar op het paard doe ik het zo mogelijk nog meer... Die nieuwe aanpak bevalt mij ook wel Ja al liep ze vorige keer niet zo ideaal er op maar goed, slechte dag?

Kafue schreef:
Wat betreft je houding, je lijkt op vele momenten een holle rug te maken, dit moet je om rugproblemen te vermijden absoluut laten. rechtop is het devies maar dat wel vanuit de zitbeenderen, dus minder op je kruis zitten en meer op je kont, dat met yonder beugels rijden kan een hele goede oefening zijn als jij je durft te ontspannen want anders wordt het een klemoefening en die werkt averechts.
Je handen mogen best hoog maar dan aub de vuisten wel rechtop laten staan teneinde spanning te vermijden je kunt zo nooit licht inwerken.
Het paard daar mis ik lengte in, lengte creeer je juist door meer voorwaarts neerwaarts te gaan, meer over de rug rugspier rekken en ontspannen geeft mogelijkheden voor juiste verkleining.
Natuurlijk niet achter de loodlijn laten kruipen maar hij mag best meer eruit voor en dan met het halsje ronder en lager.
Hij loopt wat op de voorhand en ook dat train je door meer van achter naar voren te gaan over de rug inderdaad maar wel iedere keer het achterbeen goed en diep onderlaten trainen. Verder is het een leuk paard leuk gespierd al wat ouderwetser type dat mag ik wel. Ga gewoon zo door en voor schouders, je moet je schouders telkens ophalen en met een diep zucht af laten vallen, bovenarmen niet aan je lichaam spannen maar los, en geen spanning opbouwen, het hoofd van het paard kun je toch niet tillen dus niet proberen, hangt hij dan been erbij.
Scc6.

Rugproblemen voorkomen is bij mij vrij nutteloos... Lachen Als ik zonder beugels rijd durf ik inderdaad te ontspannen anders is het onbegonnen werk om zonder beugels te rijden. Lengte zijn we vol op mee bezig zoals je wel kon lezen in de titel. Maar nog niet zo lang en Rome was niet in een dag gebouwd dus waarom zou een perfect lopend paard dan wel in 1 dag gecreëert moeten worden Lachen Ze krijgt alle tijd van mij en ik begin met elk paard met vwnw te rijden. Zo rijd ik warm Knipoog Ik vind haar hier haar achterhand nog redelijk gebruiken...Het achterbeen er echt ver onder brengen doet ze idd nog niet, zeker niet in galop, maar is tov vorige foto's zeker al verbeterd! Iig bedankt voor de tips Lachen ga er zeker mee aan de slag!

Jibbel schreef:
Ziet er al goed uit hoor!

Alleen, handen lager???? Hoe kom je daar bij? Je draagt je handen en als je goed kijkt, loopt de knik bij je ellebogen rond de 90 graden. Lijkt me goed hoor! Lachen

Je zou kunnen proberen je ellebogen wel iets meer bij je lichaam te houden!

af en toe houd ik ze nog te hoog waardoor Pret zich op kropt. De meeste foto's hier zitten ze idd goed maar bijd e middendraf foto bvb zaten ze weer net wat te hoog Lachen ellebogen ga ik idd aan denken!