Blunderdebuut

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Blunderdebuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-08 21:58

Vandaag had Wokkel haar eerste (B-)wedstrijd, en dan maak ik er zo'n puinhoop van! Ik kende de proef niet helemaal goed genoeg uit mijn hoofd, en mijn voorlezer ging een beetje de mist in zodat ik in de war raakte (en op een gegeven moment lichtelijk in paniek raakte, haha - schaam ik me achteraf best behoorlijk voor). Het proefje ging dus nogal fout omdat ik op een gegeven moment geen idee meer had waar ik heen moest en wat ik moest doen en maar wat rondreed. Puntenaftrek dus Tong uitsteken.
Uiteindelijk nog 173 gehaald zonder aftrek, en 169 met aftrek (veel te soepel gerekend!). Had veel beter gekund als ik wist waar ik heen moest en wanneer ik nog middendraf moest doen enzo Tong uitsteken.
Maar... volgende keer beter!

Ohja, commentaar van de jury:
- Proef beter voorbereiden
- Niet praten tijdens proef
Clown

Dus liever geen commentaar op de onderdelen van de proef, maar over het rijden in het algemeen Lachen. Een berichtje zou leuk zijn!

http://www.youtube.com/watch?v=VUsf_ZntQc4

Sheran

Re: Blunderdebuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-08 22:19

Ik zie net dat ik aan het begin wel erg met mijn handen zit te rommelen Tong uitsteken. En Wokkeltje is drachtig, trouwens. Ik rij haar nu een paar maanden matig intensief (ongeveer 2x per week).

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 22:25

Hahahaha moest wel een beetje lachen in mezelf. Clown
Je handen mogen idd stiller en ze mag wel iets actiever. Knipoog

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 22:33

De voorlezer maakt er een potje van Haha! en ja, inderdaad, je had het proefje beter voor moeten bereiden Knipoog

Maarre... wat is dat voor mega irritant tikje, heb je een plaatje aan het zadel hangen ofzo? Zou me daar echt mateloos aan storen Bloos

RandyOrton25

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 22:34

ik heb deze proef onderling gereden en maakte bij de volte in galop precies de zelfde fout hahaha
het is ook gewoon een rot proef.
vind het rijden er verder heel netjes uit zien
blijf vooral zo rijden en voortaan je proef beter voorbereiden dan gaat het zeker goed komen met jullie

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-08 22:36

IKbenEllen schreef:
De voorlezer maakt er een potje van Haha! en ja, inderdaad, je had het proefje beter voor moeten bereiden Knipoog

Maarre... wat is dat voor mega irritant tikje, heb je een plaatje aan het zadel hangen ofzo? Zou me daar echt mateloos aan storen Bloos

Dat is mijn veiligheidsbeugel Tong uitsteken. Mijn kwik-out geeft een raar piepje. Ik moet hem even smeren Bloos.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 22:41

Haha ik moest er wel om lachen, maar je voorlezer heeft ook een gekke manier van voorlezen vond ik...
Qua rijden is hte netjes: blijf wel soepel in je handen/armen, en probeer het nog iets swingender te brengen. Ik vind jullie een leuke combi.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 22:43

Ja inderdaad, voorlezer liep echt te ver voor he?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 22:44

Ja idd... Ik herhaal alles haast drie keer en probeer het toch beter te timen Lachen Kan begrijpen dat je even niet meer wist wat of wie want het klinkt ook als een ingewikkeld stukje.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-08 22:44

IKbenEllen schreef:
Ja inderdaad, voorlezer liep echt te ver voor he?

Het is toch ook een VOORlezer Haha!

@poes: hoezo gek?

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 22:48

Als ik iemand had die zo voorlas was ik me toch is even flink giftig geworden, dat wil je niet meemaken Haha!

Vind dat je het verder toch vrij netjes gereden hebt Ja

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 22:48

Sheran schreef:
Het is toch ook een VOORlezer Haha!

Haha!
Dit is een VERvoorlezer.

12345HA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 22:49

haha, lekker onduidelijk voorgelezen Knipoog

Het ziet er wel netjes uit, je pony mag alleen wel iets actiever

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 22:55

Tja, dat is balen. In ieder geval iets geleerd voor de volgende keer! Ken ten alle tijden je proef uit je hoofd!

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 23:02

Zo heb me kapot geirriteerd aan je voorlezer,hij had bij mij na mn proef hard kunnen rennen( misschien nog wel tijdens mn proef).
Laat die de volgende keer dus maar thuis.
Maar positief punt is wel dat je pony netjes liep en jij jezelf rustig kon houden,en dat is zeker een applausje waard.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-08 23:05

Nou, zo rustig was ik nou ook weer niet, haha.

Mijn VERvoorlezer is nog niet gewend aan de nieuwe proeven en rijdt zelf geen paard. Ik ga hem niet thuislaten want het is mijn vaste voorlezer - en hij heeft het met mijn vorige paard prima gered tot en met de M1. Maar toen had hij de tactiek: 'als ik niet weet waar ze is: DOORlezen'. Dat is niet helemaal de goede tactiek in de B. Ik vind het al heel lief dat hij het wil doen Lovers.

En ohja, Wokkel is een PAARD al lijkt hij daar nog niet zo op Tong uitsteken.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 23:18

Zo, deze reactie siert je hoor Sheran OK dan!

Voorlezen is in de meeste gevallen gewoon vrijwilliggerswerk van ouders en vrienden, en bepaalde reacties hier vind ik zachtjes gezegd niet erg netjes. Die mensen doen ook gewoon z'n best voor ruiters plezier hoor Knipoog

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-08 23:21

Dankjewel, IkbenEllen! Je hebt gelijk. Ik vind dat je de voorlezer ook niet de schuld moet geven van het feit dat je zelf niet goed genoeg je proefje had voorbereid.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 23:23

Ach als ik zo iemand had gehad als voorlezen had ie misschien daarna ook wel even mogen rennen. Had hem dan vriendelijk bedankt dat ie de volgende keer niet meer hoefde te lezen.
Niks persoonlijks, maar ik zou dat niet moeten hebben onder mijn proef Lachen
Vind het ook knap dat je zo rustig blijft, was mij (denk ik ) niet gelukt als het zo de mist in zou gaan als iemand zo voorlas Lachen

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-08 23:26

't Is altijd goed gegaan met hem. Hij had gewoon zijn dag niet en dan hoeft hij van mij niet meer ineens 'nooit meer voor te lezen'. Hij was er zelf ook niet zo blij mee hoe het was gegaan.
Het was gewoon lang geleden en als je zelf geen paard rijdt lijkt het me een stuk moeilijker om voor te lezen. Ach gut

Misschien bleef ik uiterlijk wel rustig, maar van binnen echt niet hoor! Haha!. Ik was ontzettend gestresst enzo en kwaad en ik voelde me machteloos en vul zelf maar in. En zo vriendelijk was ik nou ook weer niet naar de buitenwereld toe Tong uitsteken.

RJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 23:53

Hehe ik heb juist vet respect voor jou 'vervoorlezer'! Mijn vriend heb ik voorlopig nog niet zo ver haha, heb je nog tips?;) En daarbij is het best een keer goed dat het zo gaat, want de eerstvolgende wedstrijden zul jij zorgen dat je je proef weer goed kent!

Denica

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 00:39

Haha stiekem moest ik wel lachen om je proef, voorlezer is al bijna bij het afgroeten en jij zit nog maar halverwege Knipoog

Niet vreemd dat je dan door de war raakt, misschien je voorlezer toch wat vaker laten oefenen? Ik heb op een wedstrijd sochtends vroeg ook wel eens mijn volte in galop maar half gereden (had de jury niet eens door Clown)

Overigens ziet het rijden er verder nog wel netjes uit, met middendraf mag je paard alleen meer verruimen ipv versnellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 00:54

Ik zou met zo'n voorlezer ook geen proef kunnen rijden.Ik snapte er nu al niks meer van en zat alleen het filmpje nog maar te bekijken.Maar in principe moet je natuurlijk zo'n proefje zo goed geoefend hebben dat je hem uit je hoofd kent.

verder vind ik het niet zo slecht gereden hoor ,je zit er netjes op.
Min puntje vind ik dat je paard niet helemaal rustig is met zijn hoofd .en dat je benen constant zitten te kloppen .
en dat wreed irri tikje wat je continu hoort.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 00:57

hehe je voorlezer snapt er weinig van he Clown
je rijdt verder netjes,maar probeer devolgende keer wat actiever te rijden,meer impuls en meer tempo, dit is zo braafjes en een beetje te langzaam.
denk dat als je de boel wat actiever krijgt, je punten gelijk een stuk hoger zullen zijn Ja

annemiek1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 01:14

ik vind de reacties van "hij moet hard rennen alsie dat bij mij zou doen" enz echt ondankbaar..hij besteed er toch veel tijd aan om mee te gaan. En hij zal dat echt niet expres doen..dat gepiep heb ik ook met dezelfde beugels:p