James bont @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

irmaaatje

James bont @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-08 19:45

Aangezien mijn vorige @work topic niet zo'n succes was probeer ik het nu nog een keer.
Slof eraf gehaald tijdens het rijden, alleen op de weg naar de bak toe.
Hij loopt wel wat diep met zijn hoofd maar veel meer ontspannen dan eerst, hij is qua tempo veel beter geworden niet achterlijk hard maar ook niet te langzaam. Zelf moet ik rechter op gaan zitten en voor me kijken, en handen rechtop houden.

Nou hier de foto's, Graag ook cometaar erop waar ik wat mee kan!
Een groot probleem bij ons is het aanspringen in galop ( geen foto's van )
Heeft iemand daar mischien tips voor?
1. Strenge rechterhand
Afbeelding
2. Te diep
Afbeelding
3.
Afbeelding
4.
Afbeelding
5.
Afbeelding
6.Midden draf
Afbeelding
7.
Afbeelding
8.
Afbeelding
9. Deze foto vond ik de mooiste
Afbeelding
10. Buurmeisje er nog op
Afbeelding
11. Ze vind het niet eng hoor, ze keek alleen heel erg "geconcentreerd"
Afbeelding
12. Maar een lagje kon er nog wel vanaf!
Afbeelding

Berichtje zou leuk zijn!

Dirkje_

Re: James bont @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 19:47

Wat een mooi paardje! Kwijl

Je hebt alleen wel een te sterke binnenhand!
Probeer ook je hakken wat meer uit te drukken Knipoog Voor de rest geef je het commentaar zelf al!

Nog veel succes jullie twee!

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 19:51

erg mooi paard heb je Lachen
ik denk dat je nog meer naar de ondspanning toe mag rijden,
maar verder ziet het er erg netjes uit hoor Lachen

Deleted

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 19:52

mooi paardje Knipoog heb je onder je kont zeg!

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 19:54

leuk paard, het rijden ziet er wel fris uit. lijkt redelijk voorwaards gereden uit.
Alleen loopt ie veel te diep. dit zeg je zelf ook al, maar probeer hier echt wat aan te doen.
het voorwaardse kan je gebruiken door meer lengte in de hals te laten nemen. hij moet met zijn hoofd voor de loodlijn.
en daar is ie nu ver achter. daar ga je echt problemen mee krijgen.

dus ga hard aan het werk om zijn hals eruit te rijden. dus gewoon hoofd in de lucht rijden en lengte gaan maken, hij gaat vanzelf wel weer nageven, waardoor hij uiteindelijk echt zijn rug kan gaan ontspannen!
heel veel succes, je hebt een leuk paard!

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 19:56

Leuk paard, je mag hem wat meer met het neusje eruit rijden en wat meer voorwaarts-neerwaarts.

Waarschijnlijk zit het probleem met aangalopperen in jouw strenge hand en blokkeer je je paard bij het aanspringen waardoor het paard niet de ruimte krijgt om aan te springen of trek je hem daardoor iets scheef waardoor hij de buitenschouder eruit kan zetten en verkeerd aanspringt maar dat is verder meoilijk te beoordelen omdat ik je niet ken en niet kan zien rijden.

Hij is wel superbraaf met je buurmeisje.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 20:01

mooi paard je, vind het er leuk uit zien (iets te diep maar dat is al gezegd)
Zit je buurmeisje er nu zonder beugels (het zou een dapper meisje zijn) of heeft ze der voetenin de beugelriemen???

irmaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-08 20:21

Bedankt voor de reacties!

@liedje89, ze zit met haar voeten in de beugelriemen!
@daniella74, als ik ga aangaloperen dan heb ik juist de neiging om alles los te gooien en dan gaat hij heel hard draven en dan over in galop. Die overgangen gaan wel beter dan eerst.
@Driebergen, daar zijn we al mee bezig in de les, alleen hij komt heel snel naar beneden..

Sandy1103

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 20:25

Ziet er netjes uit hoor maar alleen een beetje te diep probeer daar aan te werken.
Als ze met het aangaloperen gaat rennen als het ware probeer dan eens om vlak voordat je de galop hulp geeft een ophouding te geven en meteen ook weer als je aangegalopeerd bent, miss werkt dat voor jou. Voor mij werkte het wel mijn paardje namelijk de neiging om erg dom aan te gaan springen of meteen met z'n kop omhoog te komen.
Nog een klein dingetje bij die middendraf zit je wel erg ver achterover geleund probeer daar wat rechter op te blijven zitten veel suc6 samen

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 21:16

herkenbaar hoor, heb ik ook gehad. De hele handel losgooien en dan alleen heel hard draven. Probeer hem eerst lekker los aan je binnenteugel te hebben en goed de hoek in te sturen en dan vanuit de hoek aanspringen. En goed op 2 teugels blijven rijden.

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 22:04

Wat grappig! Ik ken ook een bont paard wat James Bont heet en hij heeft wel wat weg van de jouwe! Clown
Leuke foto's!

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 22:30

Het is een leuk paard maar je moet wel hard aan het werk met jezelf.
Je hand is streng en sterk, je blokkeert hem en het resultaat zie je op de fotos.
Jouw zit moet meer rechtop, op je zitbeenknobbels en niet ervoor.
Kijk naar voren waar je naar toe gaat en tel de zandkorrels in de bak maar niet.
Verder sta toe dat je paard loopt blokkeer hem niet. Het paard gaat niet alleen te diep hij loopt ook o de voorhand. Probeer hem meer over de rug te rijden en vooral in het begin veel meer voorwaarts neerwaarts.
De galopovergangen daarin vermoed ik dat je strak bent op je binnenhand maar kan daar pas meer op zeggen als je verteld wat er mis gaat.
Heb je eigenlijk les en zo ja wat zegt die ervan, zo nee het zou wel handig zijn als je les nam.

irmaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-08 17:05

Bedankt voor de reacties! ik kan er zeker wat mee.

Watbetreft mijn les, ik heb er zelfs 2 die mij lesgeven. Afgelopen donderdag heb ik les gehad, en hij vond ook dat hij te diep liep en met de galop overgangen zijn we bezig. Hij ziet liever zijn neus in de lucht dan zo diep dus wat dat betreft zit het wel goed!

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 21:06

Maar de neus hiep hiep hoera in de lucht is ook een verkeerd uitgangspunt, dan drukt hij zijn rug weg.
De bedoeling is dat je voorwaarts neerwaarts over de rug gaat, bovenste rugspier strekken, achterhand activeren meer eronder.
Jouw paard loopt achter de loodlijn gespannen in de bovenlijn en de achterhand er niet onder zeg maar stijf, beetje op de voorhand.
Werk eraan dat het paard voorwaarts neerwaarts gaat en dan echt van achter naar voren over de rug zodat hij gaat swingen.
Beetje rond in de hals mag best maar die hals moet voor nu even echt lager.

Goed met twee goede lesgevers moet het kunnen, vraag ze eens naar voorwaarts neerwaarts oprekken van de bovenlijn bollen van de rug actief achter eronder.

_Rosanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 21:25

Een leuke paard Haha!
de rest komt vanzelf wel dat die te diep loop
met de lesse komt dat zekker wel goed!