"oude" dressuurcrack aan het werk : Irresistible Lady

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

"oude" dressuurcrack aan het werk : Irresistible Lady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-08 18:26

Mijn merrie van nu 18 jaar heeft 4 jaar stilgestaan vanwege een rugblessure,waardoor ze de achterbenen er niet goed onder kon zetten.Met name linksachter.Nu train ik haar weer een paar maanden,ze vind het wel moeilijk.Want als achter eronder komt,heeft ze de neiging om zich er voor uit te drukken.Dat kun je wel zien op de foto's,maar ik train haar rustig door,ze hoeft niet direct alles perfect te doen.Oja ze heeft Z1 gelopen en is een BelisarXUlsterXDoruto.Ik zat niet zo heel lekker op het zadel,omdat de gesp in m'n been zat te prikken{zit nu een hele blauwe plek} maar dat kun je wel zien.

Afbeelding
Hier stappen,met de hals loopt ze er zo mooi doorheen,maar achter mag zeker wel actiever.
Afbeelding
Draven,ik rijd gewoon licht op haar,omdat ze nog niet sterk genoeg is om er helemaal "aan" te lopen,dus dat betekent er heel veel aan rijden.En bij haar is dat lichtrijdend makkelijker..ik mag wel af en toe aan m'n hakken denken.
Afbeelding
Achterbeen eronder,en gelijk zie je dat ze zich eruit probeert te drukken voor..
Afbeelding
Had net een pasje veruimd,en zoals je ziet probeert ze direct weer van het achterbeen af te lopen
Afbeelding
Volgens mij is dit een galopje
Afbeelding
Galop,achter eronder en je ziet het,ze drukt zich er voor weer uit
Afbeelding
Zelfde als boven,alleen hier loopt ze in een werkpirouette.
Afbeelding
Draf,deze is goed,zowel voor als achter,maar dat vind ze nog zooo moeilijk
Afbeelding
Hier drukt ze zich weer erg op,ik weet niet eens welke gang dit is..
Afbeelding
Mooie foto als ie niet wazig was...
Afbeelding
En uitstappen..
Laat gerust een berichtje achter!

Elisa2

Re: "oude" dressuurcrack aan het werk : Irresistible Lady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-08 18:28

Ik heb hem verkeerd geplaatst,sorry heb al getemt

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 19:07

Elisa is dit de 'dikke dame'?? ziet er goed uit hoor voor zo kort pas weer oppakken en een keer een niet vos houston/belisar!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-08 19:17

Dankje,haha ja dit is de "dikke dame",probeer alleen nog het hangbuikje eraf te trainen.Ja is weereens wat afwisseling he,al geloof ik dat er meer Belisar's dan Houston bruin zijn.

Laulau1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 19:32

Ziet er goed uit hoor. Mooi afgevallen. Het gaat steeds beter...jullie komen er wel weer!

Enne mijn Houston is ook bruin Haha!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-08 19:43

Ja alleen de jouwe en van Natascha toch? Stuk minder dik he :-} Hebben die van jullie ook van die hangoren tijdens het rijden?

Laulau1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 20:29

Ja echt heel veel minder dik. Ze is nu een beetje mollig inplaats van dik Knipoog stuk beter. Ja volgens mij is de rest allemaal vos inderdaad.
Waat reed je eigenlijk eerst met haar voor de blessure? dat weet ik niet eens Bloos

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 21:39

-> HAW

kyliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 21:43

Ziet er goed uit als je pas weer bezig bent!:D je zegt het zelf al van je hakken dus heb verder geen commetaar

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 21:44

is de blessure waardoor ze 4 jaar stil heeft gestaan nu over dan? Ze geeft aan dat ze t niet prettig vind om achter onder te treden. Als hier een meidische oorzaak voor is waarom dan toch door trainen? Misschien is de tijd daar om stapje terug te doen en dit dus niet meer te vragen?

Fardauxzep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 21:44

leuke paard ;_)

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 00:19

Voor een 18 jarige ziet ze er nog goed uit...
En ik heb een vosHouston Haha!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-08 10:59

De blessure is over,even voor de duidelijkheid anders zou ik er nooit mee gaan trainen.Het kruisheiligbeen achter stond scheef,en die is rechtgezet.Ik doe wel voorzichtig met haar.
Laulau: niet zoveel,aangezien ze toen dus om de haverklap kreupel was en die dierenartsen er niet goed achter konden komen.Ik had haar gekocht als leerpaard,en ik heb inderdaad heel veel geleerd,alleen niet op de manier die ik voor ogen had haha.

miamivice

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 11:31

Ziet er al goed uit voor zolang je weer aan het rijden bent. Je kunt zien dat er doruto in de lijn zit. Veel wit aan het hoofd!!
Ik vind het een mooie merrie die nu nog een beetje te dik is maar dat gaat weer helemaal goedkomen. Succes!!!

Laulau1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 12:02

Echt jammer dat je zoveel pech met haar hebt gehad. Hopelijk kan je dit steeds meer opbouwen, het gaat vast steeds beter!

smout

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 13:43

he Elisa hier staat het. Merrie is mooi bewaard gebleven voor haar 18. Ze is idd afgevallen. Gewoon lekker door trainen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 14:15

Ik weet niet of op deze manier trainen veel zin heeft, je rijdt haar niet echt over de rug. De merrie ziet er goed uit maar echt prettig lijkt ze het rijden niet te vinden.
Probeer het eens aan de dubbele longeerlijn of aan de bijzet. En ga verder lekker buitenrijden.
Ik heb ook een oudere merrie die Z gelopen heeft maar die treiter ik niet meer met dressuur, wel springen want dat vind ze erg leuk, buitenrijden en af en toe aan de dubbele longeerlijn om soepel en slank te blijven.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 14:26

Nou, kan me voorstellen dat het paard niet meteen staat te juichen als ze na zo'n tijd weer aan het werk moet, maar dat wil toch niet zeggen dat je er dan maar helemaal niks meer mee moet doen? Paard ziet er prima uit en zal door goede training soepeler moeten worden ja, maar dat gaat niet in een keer natuurlijk.

Gewoon voorzichtig oppakken, en dat eruit drukken zou ik me nog niet zo heel druk om maken, eerst maar aan de achterkant werken en dan richting voorwaarts-neerwaarts proberen te trainen. Ik denk dat als je nu teveel aan de voorkant gaat zitten dat je nog teveel spanning krijgt? Misschien dat het met longeren eerst wat makkelijker lukt.

Succes in ieder geval!

Natascha13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 14:30

Elisa2 schreef:
Ja alleen de jouwe en van Natascha toch? Stuk minder dik he :-} Hebben die van jullie ook van die hangoren tijdens het rijden?

Klopt Haha! Ik heb ook een uitzondering Tong uitsteken
Tamanjo heeft ook van die hangoren met rijden en als ze dan moe wordt, gaan ze ook nog eens meebewegen op de maat waarin ze draaft ROFL
Maar over jouw Houston Haha! Dieet heeft goed gelopen zie ik en vind dat ze nog goed kan lopen voor een 18-jarige, en zeker als je er kort geleden pas hebt opgepakt.
Hoop dat de blessure nu uitblijven, zodat je lekker met haar kan opbouwen en weer rustig kan rijden Haha!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-08 15:18

Dank jullie wel,het trainen heeft zeker zin want ze word steeds soepeler,en vind het geweldig om dressuur te lopen.Het is ook nodig want anders vervalt ze in haar oude "fout" en dat is het scheef lopen en dan compleet op 1 voorbeen vallen.Ze loopt op momenten over de rug,en op momenten niet.Het is niet een paard wat je maar zo simpel rondstuurd na wat er allemaal wel/niet mee gebeurd is.Longeren gebeurd ook,in het bos rijden soms.Daar doe je deze dus echt geen plezier mee.
Natascha: grappig dat jouwe dat ook heeft,van mijn merrie bewegen ze ook echt mee op de maat.Soms hangen ze helemaal zijwaarts.

Dautsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 16:16

Ik ga helemaal mee met het commentaar van WowAmigo. Beter kan ik het niet formuleren!! Ze is een hele tijd niet meer in training geweest dus zorg er nu eerst voor dat je haar naar je hand toe rijdt. Probeer nog niet teveel aan de voorkant te willen werken, want dan verlies je de essentie van het rijden uit het oog op dit moment (van achter naar voor werken en niet van voor naar achter).

Natascha13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 22:11

Elisa2 schreef:
Dank jullie wel,het trainen heeft zeker zin want ze word steeds soepeler,en vind het geweldig om dressuur te lopen.Het is ook nodig want anders vervalt ze in haar oude "fout" en dat is het scheef lopen en dan compleet op 1 voorbeen vallen.Ze loopt op momenten over de rug,en op momenten niet.Het is niet een paard wat je maar zo simpel rondstuurd na wat er allemaal wel/niet mee gebeurd is.Longeren gebeurd ook,in het bos rijden soms.Daar doe je deze dus echt geen plezier mee.
Natascha: grappig dat jouwe dat ook heeft,van mijn merrie bewegen ze ook echt mee op de maat.Soms hangen ze helemaal zijwaarts.

Haha, er zie niet veel paarden die dat ook hebben Haha! En arme Tamanjo, mijn moeder gaat haar er dan altijd mee pesten Ach gut Tong uitsteken

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 22:19

Wat een leuk paard
Ze ziet er veel jonger uit dan ze is. Cool
Jammer dat ze moeite heeft om zich te ontspannen.en om er van achteren onder te komen.
De (hals) bespiering ziet er behoorlijk strak uit
Een massage van een http://www.happy-athlete.nl masseur zou geen overbodige luxe zijn voor dit paard..

xEbony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 23:06

Ziet er best goed uit,
kijk alleen uit dat je soms je benen niet tever naar achteren legt!
Succes!

liefs.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-08 09:36

Ik zal er aan denken,ik probeer haar ook naar de hand toe te rijden,met losrijden loopt ze zowiezo "simpel" voorwaarts/neerwaarts.Zal daar de volgende keer ook foto's van maken,ook dat vind ze moeilijk.Ze heeft dan de neiging om op de voorhand te "vallen" {ze is aardig heet} en dan moet ik haar dus weer terug zetten.Zoals ik al zei valt het nu nog niet helemaal mee haar goed te rijden.Maar ik neem aan dat het vanzelf beter gaat na wat meer training{hoeft ook niet direct allemaal super natuurlijk :-}